ویوو از اولین گوشی تاشو با اسنپدراگون 8 نسل یک رونمایی کرد

e3f42c07f91051d02ddecafef1d64cc3bfafc7a9_1649248613.jpg

پس از سامسونگ که پیشرو در بخش گوشی‌های تاشو‌ است، کمپانی‌های تولید موبایل چینی یکی پس از دیگری وارد بازار گوشی تاشو شده‌اند. این اتفاق در حالی انجام می‌شود که غول تکنولوژی آمریکایی یعنی اپل گفته احتمالا تا سال 2024 بتواند آیفون تاشو تولید کند. اما ویوو امروز از گوشی تاشو خود با نام ویوو ایکس فولد رونمایی کرده که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای گلکسی زد فولد 3 سامسونگ باشد.

ویوو برای این گوشی تاشو از دو نمایشگر استفاده کرده؛ نمایشگر تاشو بزرگ درون دستگاه و پنل کوچکتر در بخش بیرونی. نمایشگر داخلی این دستگاه 8.03 اینچی LTPO2 امولد E5 است و بیرون دستگاه یک پنل 6.53 اینچی امولد قرار دارد. هر دو پنل از رفرش ریت 120 هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کنند که البته رفرش ریت نمایشگر اصلی می‌تواند تا 1 هرتز کاهش یابد.

صفحه نمایش داخلی این گوشی تاشو از شیشه فوق نازک SCHOTT بهره می‌برد و باید این نکته را مهم دانست که حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر جای گرفته است.

Vivo-X-Fold-2.jpg
-

تراشه این گوشی تاشو زیبا پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل یک است که با 12 گیگابایت رم همراه شده است تا سرعت و قدرت پردازش را به رخ رقیبان بکشد. این گوشی به یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع سیمی 66 وات پشتیبانی می‌کند. همین جا داستان تمام نمی‌شود چرا که این گوشی قابلیت شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز با شارژ وایرلس معکوس ارائه می‌دهد.

در بحث دوربین باید بگوییم که این گوشی دوربین چهارگانه دارد که در مقایسه با گوشی‌های تاشو سامسونگ مشخصات بهتری خواهد داشت. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال است. سایر دوربین‌ها را یک دوربین زوم 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی دو برابر، دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابر و دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل می‌دهند.

Vivo-X-Fold-5.jpg
-

در کنار ماژول دوربین، لوگوی زایس هم به چشم می‌خورد، بنابراین با حالت‌های عکاسی زایس مانند Super Night Scene هم روبه‌رو هستیم. این دستگاه همچنین از دو دوربین سلفی بهره می‌برد که هردوی آن‌ها 16 مگاپیکسلی هستند.

کاربران می‌توانند در نمایشگر داخلی این گوشی هوشمند دو اپلیکیشن را بطور همزمان و در کنار یکدیگر اجرا کنند. همچنین امکان اجرای برنامه‌ها درون پنجره‌های شناور هم وجود دارد تا تجربه مولتی‌تسکینگ غنی‌تر شود.

Vivo-X-Fold-1.jpg
-

قیمت گوشی تاشو Vivo X Fold

این گوشی هوشمند ابتدا تنها بطور انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود و در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری با قیمت 1300 دلار به فروش می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: xda-developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر