وارن بافت: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است

waren baft

وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای و مدیرعامل برکشر هاتاوی، زنگ خطر را به صدا درآورده و هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به ابزاری قدرتمند برای کلاهبرداری تبدیل شود.

بافت در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر اعلام کرد که این فناوری تحول‌آفرین، تشخیص واقعیت از دروغ را دشوارتر خواهد کرد. او از تصاویر و ویدئوهای جعلی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی به عنوان نمونه‌ای از خطرات این فناوری یاد کرد و گفت که این تصاویر به‌قدری واقعی به نظر می‌رسند که تشخیص صحت و سقم آنها به آسانی امکان‌پذیر نیست.

به گفته بافت، کلاهبرداران از این فناوری برای فریب مردم و کسب پول نقد استفاده می‌کنند. او در این زمینه به نمونه‌ای از دیپ‌فیک خود اشاره کرد که در آن، کلاهبرداران از طریق ویدئویی جعلی، وانمود می‌کردند که او قصد دارد پول سرمایه‌گذاران را به سرقت ببرد.

بافت که پیش از این هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرده بود، بار دیگر بر خطرات بالقوه این فناوری تأکید کرد. این در حالی است که او در گذشته از پتانسیل هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف تمجید کرده بود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: businessinsider.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر