واتساپ در حال افزایش امنیت پوشه chat Lock است

Untitled-1.jpg

واتساپ در حال ساخت ویژگی جدیدی برای افزایش امنیت پوشه‌های رمزگذاری شده است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید کلمه یا جمله‌ای را به دلخواه خودتان تعریف کنید و با استفاده از آن کلمه در قسمت سرچ، به گفت‌وگوهای رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنید.

بنابر گزارش WABetaInfo (یک منبع وابسته به واتساپ که ویژگی‌ها و آپدیت‌های جدید این شرکت را قبل از انتشار اعلام می‌کند)، قرار است به زودی قابلیتی به واتساپ اضافه شود که با کمک آن، کاربران می‌توانند یک کلمه یا جمله یا حتی ایموجی را به عنوان راه مخفی دستیابی به پوشه رمزگذاری خود استفاده کنند. روش استفاده از آن، به این صورت است که این کلمه را در قسمت سرچ مخاطبین واتساپ وارد و چت‌های قفل شده را مشاهده می‌کنید.

استفاده از کد مخفی به کاربران اجازه می‌دهد تا گفت‌وگوهای خود را طریق دیگر دستگاه‌ها نیز قفل کنند. البته این قابلیت هنوز برای کاربران در دسترس قرار نگرفته است و در آپدیت‌های بعدی به واتساپ اضافه خواهد شد.

سایت WABetaInfo، یک تصویر از این قابلیت را با کاربران به اشتراک گذاشته است تا بدانند که قرار است این ویژگی به چه صورت باشد. در این عکس می‌توان مشاهده کرد، واتساپ به شما پیشنهاد می‌دهد که از یک کلمه یا جمله یا ایموجی استفاده کنید و مطمئن باشید که می‌توانید آن را به خاطر بسپارید. این امکان نیز وجود دارد که کاربران بتوانند این کد مخفی را در هر زمانی ویرایش یا حذف کنند.

WA_SECRET_CODE_CREATION_FEATURE_LOCKED_CHATS_ANDROID.jpg
ویژگی جدید chat Lock -

در ماه اردیبهشت، ویژگی Chat Lock به عنوان قابلیت جدید واتساپ برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS معرفی شد. این ویژگی به کاربران امکان قفل کردن بعضی از گفت‌وگوهای شخصی را می‌دهد تا تمامی افراد قادر به دیدن پیام‌های شخصی و حساس شما نباشند و تمام گفت‌وگوهای قفل شده را در یک پوشه قرار می‌دهد که برای باز کردن قفل این پوشه، می‌توانید از رمز عبور، اثر انگشت یا چهره استفاده کنید. نوتیفیکیشن‌های دریافتی نیز نام اشخاص و تکه‌ای از پیام را فاش نخواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: livemint.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر