واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی مشابه Quick Share برای به اشتراک گذاری فایل‌ها است

whatsapp.jpg

واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای به اشتراک گذاری فایل با مخاطبانش است. این ویژگی که به تازگی توسط WABetaInfo در آخرین نسخه بتای اندروید واتساپ شناسایی شده است، از بلوتوث برای انتقال فایل استفاده می‌کند.

اخیراً گوگل و سامسونگ نیز سیستم اشتراک گذاری فایل پیش‌فرض اندروید یعنی Nearby Share را به‌روزرسانی کرده و نام آن را به Quick Share تغییر داده‌اند. این ویژگی جدید امکان به اشتراک گذاری یکپارچه فایل بین گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهایی که از سیستم‌عامل کروم و ویندوز استفاده می‌کنند را فراهم می‌کند.

قابلیت جدید به کاربران واتساپ این امکان را می‌دهد که فایل‌هایی با سایز حداکثر 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارند و به عنوان یک گزینه سریع‌تر و راحت‌تر نسبت به روش‌های سنتی مانند ارسال فایل‌ها از طریق چت یا استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری محسوب می‌شود.

WABetaInfo توضیح می‌دهد که هر دو کاربر باید در بخش «اشتراک‌گذاری فایل‌ها» این برنامه باشند تا انتقال اتفاق بیفتد. همچنین، هر دو طرف باید تا کامل‌شدن انتقال آنجا بمانند.

WhatsApp-file-sharing-feature

واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی مشابه Quick Share برای به اشتراک گذاری فایل‌ها است. این روش همچنان از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند و مطمئن می‌شود که به اندازه روش استاندارد واتساپ ایمن است. جالب اینجاست که کاربران برای شروع به اشتراک‌گذاری باید گوشی خود را تکان دهند.

روش جدید تا حد زیادی به حریم خصوصی کاربر اهمیت می‌دهد، انتقال فایل امن است و با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شود. شایان ذکر است که در طول انتقال، شماره تلفن پنهان می‌ماند و برای افرادی که در لیست مخاطبین شما نیستند، قابل مشاهده نخواهد بود.

قابلیت جدید به کاربران معمولی واتساپ کاربردی است، اما با آپدیت Quick Share اخیر گوگل و سامسونگ کمی بی‌فایده به نظر می‌رسد. با این حال، اگر ویژگی واتساپ هم در iOS و هم در اندروید کار کند، وضعیت تغییر می‌کند. اما اگر اینطور نباشد، پلتفرم‌های دیگر ممکن است گزینه‌های داخلی بهتری داشته باشند.

در اخبار مرتبط واتساپ، این شرکت به تازگی چهار ویژگی جدید را برای کاربران کانال‌ها معرفی‌ کرده است. این شرکت قابلیت ایجاد نظرسنجی، ارسال پیام‌های صوتی، داشتن چندین ادمین در کانال ها را افزوده است و همچنین فالوورها می‌توانند اکنون به‌روزرسانی کانال‌ها را در وضعیت واتساپ خود به اشتراک بگذارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر