واتساپ تغییر سیاست‌هایش را به تعویق انداخت

امنیت واتساپ.jpg

به دنبال مهاجرت تعداد زیادی از کاربران واتساپ به دلیل تغییر سیاست‌ها، این شرکت از موضع خود کوتاه آمده و قصد دارد تغییر سیاست‌ها را تا 3 ماه به تعویق بیندازد.

بدون شک شما هم به عنوان یکی از کاربران واتساپ، این روزها اخبار زیادی درباره‌ی تغییر سیاست حریم خصوصی واتساپ شنیده‌اید، تغییر سیاست‌‎هایی که به واسطه‌ی آن، بخشی از اطلاعات کاربران در دسترس فیسبوک، کمپانی صاحب واتساپ قرار می‌گرفت. ضمناً واتساپ هشدار داده بود که در صورتی که یک کاربر نخواهید قوانین حریم خصوصی این پیام رسان را بپذیرد، امکان استفاده از آن را نخواهد داشت.

پیشنهاد فیسیت: شرط جنجالی واتساپ؛ اطلاعات خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارید یا واتساپ را پاک کنید!

همین اخبار باعث شد که به سرعت، کاربران تصمیم بگیرند از واتساپ خارج شده و به سراغ پیام رسان امن دیگری بروند. در این بین به دلیل تایید سیگنال به عنوان یک پیام رسان امن، توسط ایلان ماسک و تایید این موضوع توسط جک دوروسی، مدیر توییتر، شاهد مهاجرت سریع و عجیب خیل عظیمی از کاربران واتساپ به سیگنال بودیم. شدت این مهاجرت به اندازه‌ای بود که پیام رسان سیگنال حتی با کندی در ارسال پیامک‌های تایید همراه شده بود.

به هر ترتیب این حرکت دست جمعی کاربران، باعث شد تا واتساپ به نوعی از مواضع خود کوتاه بیاید و شب گذشته با انتشار پستی در وبلاگ خود، تعویق سه ماهه‌ی سیاست‌های جدیدش را اعلام کند. جالب است اشاره کنیم که گویا قرار نیست سیاست‌های حریم خصوصی تغییر کند، بلکه تنها اجرای آن با 3 ماه تعویق همراه خواهد بود. گویا تنها مسئولان واتساپ می‌خواهند برای شفاف سازی و از بین بردن اطلاعات نادرستی که درباره‌ی امنیت و حریم خصوصی در واتساپ مطرح شده است، زمان بیشتری بگذارند.

واتساپ صراحتاً در این پست اشاره کرده است که قرار نیست سیاست‌های مورد نظر این شرکت تغییری کنند. بخشی از اینپست به صورت زیر است:

ما از بسیاری از کاربران شنیدیم که در خصوص آپدیت اخیرمان سردرگم شده‌اند. اطلاعات اشتباه زیادی منتشر شده که باعث نگرانی کاربران شده است، ما می‌خواهیم کاری کنیم که هدف و واقعیت این موضوع را همه بدانند. واتساپ بر اساس یک ایده‌ی ساده ساخته شده است: چیزهایی که با دوستان و خانواده خود به اشتراک می‌گذارید، تنها بین شما می‌ماند، به این معنا که ما همواره مکالمات شخصی شما را با سیستم رمزنگاری end-to-end محافظت خواهیم کرد. بنابراین نه واتساپ و نه فیسبوک نمی‌توانند به پیام‌های خصوصی شما دسترسی داشته باشند. ما همچنین لوکیشن به اشتراک گذاشته شده و مخاطبین شما را هم با فیسبوک به اشتراک نخواهیم گذاشت. با این آپدیت هیچ‌یک از این سیاست‌ها تغییر نخواهد کرد و تغییرات جدید مربوط به نسخه بیزینسی است. اگرچه در حال حاضر همه‌ی افراد خریدهای خود را از طریق واتساپ انجام نمی‌دهند اما احتمالاً در آینده این اتفاق بیشتر بیفتد، ما می‌خواهیم کاربران این موضوع را بدانند. این آپدیت امکان به اشتراک گذاری داده‌ها با فیسبوک را برای ما فراهم نمی‌کند.

-

اخبار مرتبط:

سیگنال، اپلیکیشن پرطرفدار و جنجالی، آیا سیگنال جایگزین واتساپ می‌شود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی

شنبه, 27 دی 1399

سلام

پاسخ

علی

شنبه, 27 دی 1399

به هر حال مشکلات واتساپ کم نیس. فقط تماس صوتی تصویری‌ش خوب بود.
الان بین داخلی‌ها گپ کیفیت صوتی‌ش به پای واتساپ میرسه، امکانات بهتری هم داره، مثل بقیه پیامرسان‌های ابری.

پاسخ

تنها

یک‌شنبه, 28 دی 1399

دیدن به ضررشون هست گفتن تا سه ماه دیگه به تعویق افتاد
ولی تا سه ماه دیگه کی یادشه اینا هم از خداشون هست مردم یادشون بره

پاسخ

Moazzeni

یک‌شنبه, 28 دی 1399

اگه واتساپ تغییر سیاستهاشو بخواهد اعمال کند مثل اشتراک گذاری اطلاعات من یکی که میام بیرون انقدر مدعی بشرند یه اطلاعات شخصی را هم نمیتونند نگه دارند فقط هی الکی شعار دفاع از حقوق بشر میدهند.

پاسخ

محمدصادق

یک‌شنبه, 28 دی 1399

امیدوارم این خبر کذب باشه و واتساپ سیاست های مورد نظرش رو به درستی اجرا کنه و نمونه بارزی از شهامت و حمایت از تصمیم درست رو نشون بده و به خاطر یک مشت هجوه بیهوده پا پس نکشه. بالاخره واتساپ برای رشد و پیشرفت و درآمدش نیاز به این تصمیم داده و از معدود شرکت هایی هست که شهامت اعلام عمومی و شفافیت در سیاست رو داشته. حتما اگه من هم پیامرسان بسازم مشابه همین سیاست هارو حتی بیشتر برای بهبود کیفیت و ارتقا و درآمد شرکتم اعمال میکنم. مسائلی که حیات و ممات یه کمپانی یا کسب و کار بهش وابسته هستند شوخی بردار نیستن و باید صریحا اعلام بشن. مقایسه با تلگرام هم اشتباه است چون تلگرام اصلا سنتی به اسم شفافیت ندارد و اینکه هیچگاه به وضوح واتساپ سیاست هایش را مشخص نکرده، دلیل نمی شود که امن است. اصلا معلوم نیست تلگرام به کجا وابسته است و از کجا نان می خورد و تابع کدام کشور است! فیلترینگش تصمیم درستی بود چون شک متمایل به یقین در مورد جاسوسی اش وجود دارد و این با جمع آوری اطلاعات به صورت قانونمدارانه(همان کاری که واتساپ می کند) و قبول مسئولیتش بسیار فرق دارد.
امنیت و مسئولیت واتساپ را بسیار بسیار بالاتر می دانم. این سیگنال هم معلوم نیست وابسته به کجا است و تا الان دکانش رونق نداشت و قطعا به فکر موج سواری خواهد افتاد به همین علت باید فیلترینگش در دستور کار باشد و در این زمینه سفت و سخت تصمیم گیری گردد.

پاسخ

reza

دوشنبه, 29 دی 1399

لطفا هیچ جا توی هیچ سایت و اپلیکیشنی دیگه نظر نده !!!! طرز تفکرت مسخره س

edris

دوشنبه, 29 دی 1399

to boro SOROSH download kon baba.kale kiri.mige filteram konid kooni

.

چهارشنبه, 01 بهمن 1399

مسخرههههههههههه

مجید

چهارشنبه, 01 بهمن 1399

سلام جناب محمد صادق طوماری نوشتی نشان میده یک گاو بیسواد به تمام معنی هستی واتساپی توی تعریف می کنی یکی از نا امن ترین برنامه هاست . حرفت راجب سبگنال کاملا چرت وپرت ومزخرف است نوشته هایت کاملا مشخصه اوج بیسوادیت است کاملا مشخصه یک مزدور هستی دلال واتساپ هستی داری سنگش به سینه میزنی سیگنال به گفته متخصثات حوزه امنیت امن ترین پیام رسان جهان است برو صحبت های ریچارد اسنودن گوش کن کسی توی سازمان امنیت امریکا کار کرده است . می گوید همه پیام رسان ها نا امن هستند حتی گوگل سرویس شما جاسوسی می کنه گفت توی پیام رسان های خارجی فقط سیگنال قبول دارم چون سیگنال حتی شرکت دسترسی به دیتا سنتر کاربرانش ندارد. پس کمتر چرت بباف بعد انقدر بیسواد هستی که اشتراک گذاری فیس بوک وواتساپ می گذاری سیاست شفاف خاک عالم بر سرت چرندیات امثال مزدور هایی مثل تو باید به خورد ملت بدهند . همین واتساپ توی مارکت ایرانی هست نشان دهنده جاسوسی بودنش و نا امن بودند است . اگه واتساپ خوب بود الان کاربران خارجی همه دارند از واتساپ خارج می شوند پس لطفا چرت وپرت نباف تو یک کارشناس وابسته یا عناصر وابسته حکومتی هستی برای اینکه حرف کاربران توسط واتساپ شنود بشه این چرندیات را بافتی اقا محمد صادق تو چکاره ای برای دیکران تعیین تکلیف می کنی چی فیلتر بشه واتساپ نا امن است ختم کلام همین هک شدنش چند بار و رسوایی در فروش اطلاعات به سرویس های اطلاعات امریکاو دادگاهی شدن مارک زاگرب بعد هیچ به ان مغز فندقی ات نفهمیدی چرا مدیر تلگرام حاضر نشده اطلاعات کاربران به روسیه وایران بده فیلتر شد از مارکت های ایرانی حذف شد ولی واتساپ تنها پیام رسان خارجی است در مارکت های ایرانی هست . قابل شنود است لطفا گووه اضافی نخور محمد صادق

ثبت نظر