شیائومی به لیست سیاه دولت آمریکا اضافه شد

Untitled-1.jpg

خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل به این مسئله پرداخته که دونالد ترامپ دستور داده، تا 9 کمپانی چینی به لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالت متحده اضافه شوند. که در ادامه بیشتر به این مسئله می‌پردازیم.

در گزارشی که امروز از خبرگزاری رویترز منتشر شد؛ خبر از اضافه شدن 9 شرکت چینی به لیست سیاه آمریکا می‌دهد، که این کمپانی‌ها به دستور دونالد ترامپ مورد تحریم قرار خواهند گرفت. در این بین نام کمپانی شیائومی نیز دیده می‌شود. البته در همین همین ابتدا باید بگوییم که این لیست سیاه همان فهرستی نیست که هواوی در سال ۲۰۱۹ به آن افزوده شد؛ که این نشان می‌دهد، نوع تحریم هواوی با شیائومی متفاوت خواهد بود.

در این گزارش اشاره شده که شرکت‌هایی که مربوط به ارتش چین هستند در این لیست قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که دولت ترامپ فکر می‌کند که شیائومی روابط نزدیکی با ارتش چین دارد و به همین دلیل می‌گویند این شرکت تهدیدی بالقوه برای امنیت آمریکا محسوب می‌شود.

xiaomi-ban-2.jpg
-

این لیست سیاه از سال 1999 تشکیل شد و در ابتدا ایالت متحده چندین کمپانی که در حال توسعه بودند را در این لیست قرار داد، حالا با گذشت چندیدن سال این لیست خیلی بزرگ شده‌ و نام کمپانی‌های مختلف از کشورهای مختلف زیاد دیده می‌شود، حالا دونالد ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی را در شرکت‌های موجود در این فهرست منع کرده است. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، این یعنی که سرمایه‌گذاران مستقر در آمریکا دیگر نمی‌توانند روی شیائومی سرمایه‌گذاری کنند. البته این موضوع بر زنجیره‌ی تأمین شیائومی تأثیر نمی‌گذارد و مانع از فروش تجهیزات آمریکایی به این شرکت نخواهد شد.

با این اوصاف در یک روز گذشته سهام کمپانی شیائومی در هنگ کنگ تقریبا 10 درصد کاهش یافته چرا که سرمایه‌گذاران آمریکایی تا تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ باید سهام خود در شیائومی را به فروش برسانند. حالا از سوی دیگر ترامپ 5 روز دیگر تا انتهای راه فاصله دارد و باید دید که آیا جو بایدین این دستورها و فرمان‌های ترامپ را لغو خواهد کرد یا که خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

من

یک‌شنبه, 28 دی 1399

بهتر

پاسخ

سروش

دوشنبه, 29 دی 1399

با این اوضاع، شرایط برای اونایی که گوشی شیائومی دارن به چه صورت میشه؟
اپ استور محدود میشه؟
یا اپ ها مجاز نمیشن؟یا اپدیت ها مث اپدیت اندروید نسخه جدید؟

پاسخ

ثبت نظر