واتساپ تایید چهره یا اثر انگشت را برای اتصال دستگاه جدید اجباری می‌کند

Untitled-1.jpg

واتساپ برای جلب نظر دوباره کاربران خود و ارتقا امنیت این پلتفرم، تصمیم گرفته است تا به زودی تایید چهره یا اثر انگشت را برای اضافه کردن دستگاه جدید و حساب کاربری پیام‌رسان خود در نسخه ویندوزی و وب اجباری کند.

تقریبا یک ماه پیش بود که فیسبوک، مالک کمپانی واتساپ از رویکرد جدید واتساپ در حوزه حریم خصوصی کاربران پرده برداشت و در متنی منتشر شده از کاربران خواست که اطلاعات شخصی خود را با این شرکت و شرکای تجاریش به اشتراک بگذارند، در غیر این صورت با این پیام‌رسان خداحافظی کنند.

درهمین مدت کاربران بسیار زیادی نسبت به این حرکت واتساپ واکنش تندی نشان دادند و مهاجرت‌های زیادی از واتساپ به سایر پیام‌رسان‌ها انجام شد. این مهاجرتها باعث شد تا شرکت فیسبوک از تصمیمش عقب نشینی کند و این کار خودش را 3 ماه به تعویق بیاندازد.

whatsapp-biometric.webp
-

حالا براساس گزارشی منتشر شده در وبسایت GSM‌Arena، این کمپانی تصمیم گرفته تا ویژگی‌های امنیتی بیومتریک را به نسخه وب و نسخه دسکتاپ واتساپ اضافه کند، تا کمی از خشم کاربران خود بکاهد. با این ویژگی کاربران فقط با تایید تشخیص صورت و اثر انگشت می‌توانند به پیام‌های خود روی نسخه وب یا نسخه دسکتاپ دسترسی داشته باشند.

واتساپ اعلام کرده که روند کاری به این گونه است که کاربران قبل از استفاده از نسخه وب و نسخه دسکتاپ باید از طریق موبایل خود هویتشان را مشخص کنند. حالا یا از طریق اثرانگشت یا از طریق تشخیص چهره این کار را انجام می‌دهند. پس از تایید این قسمت، امکان اسکن کد QR را خواهید داشت.

در پایان به این نکته دقت کنید که واتساپ امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات بیومتریک کاربران نخواهد داشت و از این اطلاعات فقط و فقط برای تایید هویت استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط:

سیگنال، اپلیکیشن پرطرفدار و جنجالی، آیا سیگنال جایگزین واتساپ می‌شود؟ سیگنال در ایران از دسترس خارج شد


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Alivahidi

شنبه, 11 بهمن 1399

fتشکر

پاسخ

Kia

یک‌شنبه, 12 بهمن 1399

"در پایان به این نکته دقت کنید که واتساپ امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات بیومتریک کاربران نخواهد داشت و از این اطلاعات فقط و فقط برای تایید هویت استفاده خواهد شد."

قطعا همینطوره :)))))))))

پاسخ

اکبر

دوشنبه, 13 بهمن 1399

هر کی فکر میکنه اینطور نیست جمع کنه از کره زمین بره D:

ثبت نظر