چرا هواوی در نمایشگاه IFA 2020 از تراشه جدید کایرین رونمایی نکرد؟

Untitled-1.jpg

از مدت‌ها پیش شرکت هواوی اعلام کرد که در تاریخ 3 سپتامبر می‌خواهد از جدیدترین پردازنده کارین رونمایی کند اما این خبر به وقوع نپیوست و چنین اتفاقی رخ نداد. این موضوع بسیار مهم است که امسال برای اولین بار است که هواوی در نمایشگاه IFA از تراشه پرچم‌دار کایرین رونمایی نمی‌کند. امروز یکی از رسانه‌های چینی دلایل این اتفاق را بررسی کرده که ما در فیسیت به آن می‌پردازیم.

قطعا از اتفاقات و تحریم‌های هواوی توسط آمریکا اطلاع دارید. مدتی پیش بود که دولت ترامپ دستور داد تا بخش تراشه‌سازی هواوی مورد تحریم قرار بگیرد. همین اتفاق باعث شد تا روابط بین شرکت هواوی و TSMC به مشکل برسد، شرکت TSMC از آن روز به بعد دیگر نتوانسته پردازنده‌های طراحی شده هواوی را به تولید برساند. در متن تحریم‌نامه هواوی آمده است که شرکت TSMC فقط تا 14 سپتامبر اجازه دارد تا تراشه‌های مورد نیاز هواوی را تولید کند.

Kirin-Chip-2.jpg
-

به همین دلایل و اتفاقات، هواوی اطمینان ندارد که تعداد مورد نیاز تراشه کارین 9000 که قرار بود رونمایی شود را در اختیار داشته باشد. همین اتفاقات کافیست تا هواوی از این پردازنده رونمایی نکند چرا که اگر این اتفاقات بیفتد توجهات زیادی را به خودش جلب خواهد کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت TSMC سخت مشغول به کار است تا بتوانند تعداد موردنظر هواوی از این تراشه را برای گوشی‌های هواوی میت ۴۰ تولید کنند.

تا قبل از این اتفاقات انتظار داشتیم، که پردازنده کارین 9000 اولین تراشه ۵ نانومتری باشد که رونمایی می‌شود اما آن‌چنان که انتظار داشتیم نشد و هواوی فقط 15 میلیون از این تراشه را در اختیار خواهد داشت که هنوز مشخص نیست برای تولید گوشی‌های میت ۴۰ کافی است یا اینکه هواوی قرار است با کمبود تراشه دست ‌و پنجه نرم کند. به نظر شما راه حل مشکل هواوی چیست؟ چگونه می‌تواند خود را نجات دهد؟ آیا هواوی بازهم به تولید تراشه ادامه می‌دهد؟


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر