مدیاتک دیگر تراشه‌ای برای هواوی تامین نمی‌کند؛ هواوی تنهاتر از همیشه

پردازنده‌ی مدیاتک.jpg

جنگ تجاری آمریکا و هواوی باعث شد تا این کمپانی نتواند از تراشه‌های اختصاصی خود، یعنی تراشه‌های کایرین استفاده کند. حالا اما مدیاتک، کمپانی که شاید امیدی برای هواوی بود هم از عدم همکاری با هواوی به دلیل تحریم‌ها می‌گوید.

هواوی، کمپانی قدرتمند چینی است که حالا بیشتر از یک سال است که به تحریم‌های شدید آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. به واسطه این تحریم‌ها، هواوی دیگر نمی‌تواند از پردازنده‌های کایرین اختصاصی خود استفاده کند. این اتفاق به دلیل قطع ارتباط شرکت TSMC با هواوی، که مسئول تولید تراشه‌های کایرین بود، رخ داد. در این بین استفاده از تراشه‌های مدیاتک، محتمل‌ترین گزینه برای هواوی بود. حالا اما به نظر می‌رسد که همین گزینه هم دیگر در دسترس هواوی نخواهد بود.

درواقع شرکت مدیاتک در بیانیه‌ی جدید خود اعلام کرده است که از قوانین و مقررات آمریکا تبعیت خواهد کرد، بنابراین مشخص است که در این شرایط، این کمپانی امکان تامین پردازنده‌های مورد نیاز هواوی را ندارد.

جالب است بدانید که کمپانی مدیاتک حدود 30 میلیون تراشه را برای هواوی آماده کرده است اما حالا و با وجود عدم امکان فروش آن‌ها به هواوی، مدیاتک احتمالا قصد دارد تا این تراشه‌ها را به کمپانی‌های دیگر چینی همچون شیائومی، اوپو و ویوو بفروشد. اگر این طور نباشد، بدون شک مدیاتک ضرر سنگینی خواهد کرد. از سوی دیگر این اتفاق برای شیائومی، اوپو و ویوو هم سودده خواهد بود زیرا این احتمال وجود دارد که مدیاتک برای جلوگیری از متضرر شدن و ترغیب این کمپانی‌ها به خرید تراشه‌ها، بخواهد تراشه‌های خود را با تخفیف خوبی به فروش برساند.

در این بین اما کوالکام کمپانی است که در تلاش است تا بتواند مجوز همکاری با هواوی را بگیرد و برای این مجوز، مذاکراتی را انجام داده است اما هنوز نتیجه این مذاکرات مشخص نیست. البته ممکن ایت که مدیاتک هم بتواند برای مدتی کوتاه مجددا با هواوی همکاری داشته باشد اما بدون شک این همکاری ادامه دار نخواهد بود.

این مسئله باعث می‌شود تا فشارهای وارد بر هواوی بیشتر از گذشته شده و آینده‌ی گوشی‌های این کمپانی هم در حاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شما هم همچنان یکی از طرفداران هواوی باقی می‌مانید و یا اینکه ترجیح می‌دهید به سراغ برند کم‌دردسرتری بروید؟ انتخاب شما کدام برند است؟

اخبار مرتبط:

کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی

شنبه, 01 شهریور 1399

کار هواوی تمومه

پاسخ

گوگولی

شنبه, 01 شهریور 1399

خود آزاری داریم؟ گوشامون درازه؟ رو پیشونیمون چیزی نوشته؟ یا جزو عرازشه کمونیست دوستیم که خوشمون بیاد چینیا ازمون جاسوسی کنن؟

پاسخ

حسین

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

نه مثل تو جزو روغنعنفکر های غرب گدا باشیم خوبه که امریکا هر بلایی خواست سرت بیاره

آشتیانی

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

اینکه فکر میکنید فقط چینی ها جاسوسی بلدن، خودش نشون میده گوشاتون خیلی درازه!!!

اشکان

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

دوستان به بهترين نحو جوابتون رو در كامنت ها دادند :)

بلال جهیزیه زاده اصل بازجو

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

البته از بعضیا نه انتظار عقل میره نه شعور نه فرهنگ محاوره چون زندگیشون بر خشونت بنانهاده شده! ولی تمام نهادهای اطلاعاتی دنیا جاسوسی میکنن مساله اینه که کدوم سمت ایستادی! ما از کمونیست متنفریم و شما از غرب! فقط نمیدونم چرا همتون بعد اختلاس در میرین غرب! چرا نمیرین تو دامن چین و روسیه؟!

بلال جهیزیه زاده اصل بازجو

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

سر ما بلا نمیاره فعلا که شماها رو داره کتلت میکنه!

بلال جهیزیه زاده اصل بازجو

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

ولی روغنفکر بودن بهتر از ادرارشترفکربودنه اونم با روغن بنفشه در...
اخه شماها خودتون سوژه خنده دنیا هستین بعد میشینین فکر میکنین با اون مغزاتون کلمات ابداع میکنین :))

Fox

دوشنبه, 03 شهریور 1399

سلام ، من ایرانی نیستم فقط فارسی بلدم ، باید بگم این گوگولی و بلال جهیزیە ، هر دوتاشون خیلی احمق و از دنیا بی خبر هستن. حماقت اینا و امثالشون بی نهایت هست. کە نمیتونم با چندتا کلمە توضیع بدم. هاهاهاها.

بلال جهیزیه زاده اصل بازجو

سه‌شنبه, 04 شهریور 1399

درود مشخصه که ایرانی نیستی هرچند شناسنامه ایرانی داری! همچنین معلومه که سایبری بسیار مودب باشخصیت و فوق العاده باخبر از دنیایی هستی! سالهاست که احمق ترین لایه های بشریت بقیه رو به حماقت متهم میکنن منم امیدوارم تا اخر عمر درهمین دنیایی که داری بمونی :)

امید

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

اگه چین گوشی تولید نکنه باز سامسونگ و اپل بازار رو انحصاری میکنن و هر قیمتی میخان میدن
حالا کاری هم نداریم که چین اطلاعات دزدیده یا مهندس های تایوانی رو استخدام کرده
کلا بنفع مصرف کنندس هرچی تولیده کننده بیشتر باشه

مثلا هیمن 5G،، اگه شیاموی یا هواوی نباشن چقدر گوشی 5G سامسونگ و اپل گرون هستن

پاسخ

بلال جهیزیه زاده اصل بازجو

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

مثلا الان که تولید میکنه خیلی خوشحالین گوشی با دلار ۴۰ تومنی میخرین؟
وقتی ماله رو میگیرین دستتون ۱ ذره هم فکر کنین بدنیست البته میدونم نمیتونین!

مثلا یه اشکان دیگه

یک‌شنبه, 02 شهریور 1399

وای باز یکی از اینا به مغزش فشار اورد فیوز پروند :))
این دوستان که میگی خودتی یا همکارت؟!

پاسخ

ثبت نظر