تحریم دوباره هواوی؛افزایش محدودیت برای تامین تراشه

هواوی.jpg

خبرگزاری رویترز امروز در یکی از خبرهای روزانه خود، قانون جدید وزارت بازرگانی آمریکا را منتشر کرده است، که این قانون شرکت هواوی و پردازنده‌های این شرکت را هدف قرار داده است.آمریکایی‌ها می‌گویند تراشه‌های هواوی با فناوری آمریکایی در ارتباط است و باید مشمول محدودیت‌های بیشتر و جدیدتری شوند.

تقریبا یک سال از تحریم هواوی توسط آمریکا و قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه می‌گذرد؛ تحریمی که باعث شد تا همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی قطع شود. این تحریم‌ها چند روز پیش دوباره تا سال 2021 تمدید شد و روز گذشته به یکباره وزیر بازرگانی در میان خبرنگاران خبر از تحریم دوباره هواوی داد. وی دلیل این کار را دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت هواوی با خرید محصولات مورد نیازش از شرکت‌های دیگر و بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا دانست.

با اجرا شدن این قانون تمام شرکت‌های خارجی را موظف می‌کند تا برای ارائه تراشه‌های مختلف به هواوی و برای فروش محصولات خود، از آمریکا اجازه بگیرند. به جز پردازنده و تراشه‌هایی که از تکنولوژی آمریکایی استفاده می‌کنند حتی شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی هم استفاده می‌کنند مشمول این قانون جدید خواهند بود. این قانون دست و پای شرکت هواوی را قطعا در هم خواهد پیچید حتی شرکت تایوانی TSMC که تعداد زیادی از تراشه‌های این شرکت‌ را تولید می‌کند نیز از این تصمیم تاثیر پذیر خواهد بود. این تراشه‌ها علاوه بر تعبیه در گوشی‌های هواوی و آنر، در تجهیزات مخابراتی کمپانی هواوی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیران شرکت تایوانی TSMC در ماه‌های گذشته با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در ایالت آریزونا آمریکا برای تولید تراشه‌های نسل پنج نانومتری تلاش کرده‌ بودند اما حالا مدیران این شرکت با وکلای خود در انتظار این هستند که عواقب این تصمیم دولت آمریکا چه خواهد بود.

چین هم به دنبال تلافی است، این دولت هم تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه کرده است و از جمله آن‌ها می‌توان به اعمال محدودیت برای شرکت‌هایی مانند اپل، سیسکو و کوالکام اشاره کرد که تا حد زیادی به کارخانه‌های چینی وابسته هستند. چین در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا، می‌تواند خرید هواپیماهای بویینگ را به حالت تعلیق در بیاورد.

دونالد ترامپ نیز با تصمیمی که در روزهای گذشته اخذ کرده به دنبال افزایش تعرفه مربوط به شرکت‌هایی است که محصولات خود را در کشور‌های خارجی تولید می‌کنند. شرکت‌های همچون اپل، سیسکو و کوالکام از هر دو طرف در فشار حداکثری قرار خواهند گرفت.

در نهایت باید به اظهارنظر جدید دونالد ترامپ اشاره کنیم که ظاهرا قصد دارد تعرفه‌های مربوط به شرکت‌هایی که محصولات خود را در کشورهای خارجی تولید می‌کنند، افزایش دهد. این یعنی شرکت‌هایی مانند اپل احتمالا از دو طرف تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

آنت

دوشنبه, 29 اردیبهشت 1399

تا چش و چال سایبریای چین پرست درآد :))

پاسخ

ثبت نظر