اجرای ویندوز در مک‌های مبتنی بر تراشه M1 به تصمیم مایکروسافت وابسته است

تراشه M1 اپل.jpg

به تازگی اپل از مک‌های جدید خود با تراشه‌ی M1 رونمایی کرده است. اگرچه این مک بوک‌ها در حال حاضر تکنولوژی لازم برای پشتیبانی از ویندوز را دارند اما این امکان برای آن‌ها فراهم نیست و همه چیز به تصمیم مایکروسافت و ارائه‌ی مجوز توسط آن مربوط است.

اپل در رویداد One More Thing، اولین تراشه‌ی مبتنی بر آرم خود را با نام M1 معرفی کرد و در دستگاه‌های مک بوک ایر، مک بوک پر 13 و مک مینی، شاهد استفاده از این پردازنده بودیم. این پردازنده برای اپل راه جدیدی را باز کرده است و اپل ادعاهای بزرگی درباره‌ی آن مطرح می‌کند. در خصوص این ماجرا، اپل چندین بار با نشریه‌های مختلف هم گفت و گو داشته است.

در یکی از این مصاحبه‌ها، کریگ فدریگی، مدیر بخش نرم افزار اپل، صحبت‌های جالبی در خصوص مک‌های مبتنی بر پردازنده‌ی M1 و سیستم عامل ویندوز داشته است. درواقع در حال حاضر این مک بوک‌های جدید اپل، نه تنها از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه امکان استفاده از ابزارهایی مانند Boot Camp برای نصب ویندوز هم برای کاربران ممکن نیست. با این حال پشتیبانی از ویندوز روی کامپیوترهای مک با پردازنده‌ی M1، اتفاقی است که بسیاری از کاربران منتظر آن هستند.

حالا کریگ فدریگی توضیح داده است که پشتیبانی از ویندوز روی مک‌های مبتنی بر تراشه‌ی M1، به تصمیم مایکروسافت برمی‌گردد. درواقع وی به این موضوع اشاره کرده است که این تکنولوژی در مک‌های وجود دارد و مک‌های جدید توانایی پشتیبانی از ویندوز را دارند اما این مایکروسافت است که باید تصمیم بگیرد که آیا لایسنس ورژن مبتنی بر آرم ویندوز را برای مک‌های جدید صادر کند یا نه. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

اجرای ویندوز روی مک‌های جدید، در اصل به مایکروسافت بستگی دارد. ما تکنولوژی اصلی برای این کار را در اختیار داریم تا بتوانیم که نسخه‌ی مبتنی بر ARM ویندوز را روی مک‌های جدید به اجرا در بیاوریم که به نوبه‌ی خود از برنامه‌های X86 کاربر هم پشتیبانی می‌کند. اما این تصمیمی است که مایکروسافت باید بگیرد که آیا مجوز اجرای این تکنولوژی روی مک را به کاربران می‌دهد یا خیر.

وی همچنین اشاره کرده است که به اجرای ویندوز روی کلود هم می‌توان به عنوان یک راه حل نگاه کرد. مخصوصاً برنامه‌ی CrossOver که قالیت اجرای برنامه‌ی ویندوزی x86 را روی مک‌های مبتنی بر تراشه M1 با کمک روزتا 2 فراهم می‌کند.

منبع خبر: macrumors


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهرداد

دوشنبه, 03 آذر 1399

چقدر بده آدم مک بخره بعد التماس کنه مجوز نصب ویندوز روش صادر بشه )

پاسخ

مهدی غلامی

چهارشنبه, 05 آذر 1399

اجرای ویندوز در مک‌های مبتنی بر تراشه M1 به تصمیم اپل وابسته است....

ئس به تصمیم اپل بستگی ندارد، به تصمیم مایروسافت بستگی دارد...

لطفا تیترها را درست لحاظ کنید، بعضی ها وقت ندارند به بطور کامل متن را بخوانند و در نتیجه اشتباه متوجه میشوند

پاسخ

ثبت نظر