ظاهراً اپل برند تازه‌ای را برای هدست واقعیت ترکیبی خودش به ثبت رسانده است

apple.jpg

فقط چند هفته قبل از برپایی WWDC 2023، کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت ظاهراً با استفاده از یک شرکت مسترف در ایالت دلاور آمریکا، برند «xrProOS» را برای هدست واقعیت مختلط خود به ثبت رسانده است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که شرکتی با نام Deep Dive LLC، مستقر در دلاور، درخواست ثبت برند xrProOS را در 18 مه یا 28 اردیبهشت، برای عرضه هدست تجاری در کشورهای آرژانتین، ترکیه و فیلیپین کرده است. این شرکت نیز در اوایل ماه مه، برند xrOS را در نیوزلند ثبت کرده بود و به نظر می‌رسد که اپل در پشت هر دو این درخواست‌های ثبت برند است. اپل احتمالاً این کار را برای کسب حقوق مالکیت معنوی بر روی هدست واقعیت مختلط خود انجام داده است.

اپلپپ۱.jpg.webp
-

اسناد موجود نشان می‌دهند که شرکت Deep Dive LLC در تاریخ 18 مه برند xrProOS را در کشورهای استرالیا، نیوزلند و بریتانیا ثبت کرده است. این شرکت برای بار اول در تاریخ 27 آوریل در جامائیکا برای این برند اقدام کرد. عموماً جامائیکا مکانی است که اپل در آن معمولاً برای اولین بار برندهای مرتبط با محصولات آتی خود را ثبت می‌کند. این به خاطر فقدان یک پایگاه داده قابل جستجو برای برندها در این کشور است و همین باعث می‌شود تا اطلاعات مرتبط با برند محافظت شوند.

به نکته قابل توجه این است که این اولین باری است که خبری از برند xrProOS منتشر می‌شود و هنوز نامعلوم است که اپل چه برنامه‌ای برای این برند دارد و در چه محصولاتی قصد استفاده از آن را دارد. "مارک گرمن"، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش خود اشاره کرده است که سیستم عامل هدست اپل احتمالاً xrOS نامیده خواهد شد. گرمن پیش‌بینی می‌کند که اپل احتمالاً هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام Reality Pro معرفی خواهد کرد و xrProOS برند Pro را نشان می‌دهد. البته همچنین امکان وجود دارد که اپل هیچ برنامه خاصی برای استفاده از این برند جدید نداشته باشد.

در گذشته، اپل نیز برندهای تجاری متعددی را ثبت کرده است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این شرکت در نهایت از کدام برند برای هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر