الگوریتم ماه عسل گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

ماه عسل گوگل.jpg

یکی از سیاست‌های گوگل این است که اگر وب سایتی به تازگی راه اندازی شده باشد، صفحات وب سایت را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. این سیاست الگوریتم ماه عسل است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

در این متن سعی داریم به طور مفید و قابل فهمی درباره الگوریتم ماه عسل گوگل بحث کنیم. این مطلب را از دست ندهید و تا اخر آن همراه فیسیت باشید.

راهنمای مطالعه:

  • الگوریتم ماه عسل چگونه کار می کند؟
  • ملاک های رتبه بندی در گوگل
  • راه کارهایی جهت جلوگیری از نرخ پرش

الگوریتم ماه عسل چگونه کار می کند؟

الگوریتم ماه عسل مربوط به سال 2004 است، اگر شما به تازگی وبسایت خود را راه اندازی کرده باشید، شاید متوجه شده باشید که به طور اعجاب انگیزی در اولین صفحه نتایج (SERP) قرار گرفته‌اید. این پدیده ای است که جزئی از سیاست‌های گوگل محسوب می‌شود. هنگامی که کاربر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، گوگل با استفاده از اطلاعات ایندکس شده از وبسایت‌ها بهترین نتایج را بر اساس همان کلمه کلیدی به کاربر پیشنهاد می دهد. این سیاست گوگل دلیل هایی دارد که به طور رسمی اعلام نشده است اما در این مقاله با توجه به تجربه مدیران و کاربران از صفحه نتایج این دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا به کمک الگوریتم ماه عسل در نتایج اول گوگل قرار خواهید گرفت

1.ارتباط با کلمه کلیدی مورد جستجو

8-free-keyword-fined-seo-tools.jpg

یکی از دلیل هایی که شما در ابتدای نتایج قرار می گیرید این است که گوگل می خواهد ارتباط شما را با همین کلمه کلیدی جستجو شده مورد برسی قرار دهد در ادامه اگر شما از همان کلمه کلیدی در صفحات خود استفاده کرده باشید، کاربر با دیدن سایت شما امکان دارد به سایت شما سر بزند. گوگل به دنبال نشان دادن نزدیک ترین و بهترین نتیجه مرتبط به کاربران خود است، در صورتیکه شما در وبسایت خود

از محتوای با کیفیت و مناسب استفاده کرده باشید. گوگل امتیاز بهتری به شما خواهد داد.

نکته: زمان دقیق برای قرار گیری وبسایت شما در الگوریتم ماه عسل مشخص نیست ولی بین 2 الی 8 هفته نیز حتی گفته شده که ممکن است وبسایت در این الگوریتم بماند.

2- قرار گیری در معرض دید کاربر

دومین دلیلی که شما در ابتدای نتایج قرار می گیرید ممکن است این باشد که گوگل می خواهد سایت شما را که به تازگی راه اندازی شده است در معرض دید و استفاده کاربران قرار بدهد. ماه عسل گوگل علاوه بر اینکه می تواند گمراه کننده و تعجب آور باشد، می تواند در همین مدت زمان کوتاه به رشد سئو سایت شما کمک کند.

3- عدم رقابت در کلمه کلیدی مورد استفاده

دلیل احتمالی سوم این است که شما ممکن است از کلمه کلیدی استفاده کرده اید که در آن رقابتی وجود ندارد یا اینکه شما درباره مطلبی نوشته اید که در حال ترند شدن است و به زودی رقبای سرسختی به سراغ این مطلب می آیند و جای شما را می گیرند. همین امر موجب می شود به آرامی رتبه شما پایین بیاید.

در آخر پس از نگهداری شما در الگوریتم ماه عسل، شما در الگوریتم دیگری به نام الگوریتم سندباکس قرار می گیرید. در مقاله بعدی به طور قابل فهم و مفید درباه الگوریتم سندباکس صحبت خواهیم کرد.

نکته: به یاد داشته باشید که این ارتقای رتبه ناگهانی و افت رتبه ناگهانی به نفع وب سایت شما است و نباید نگران بود بلکه باید تمام تلاش خود را ازهمان ابتدای راه اندازی سایت خود انجام دهید برای جلب نظر گوگل.

ملاک های رتبه بندی در گوگل

  • نرخ کلیک (CTR)
  • نرخ پرش (bounce rate)
  • ماندگاری کاربر در سایت (time on site)

نرخ کلیک

چگونه-نرخ-کلیک-ایمیل-خود-را-چندبرابر-کنید.png

فرمول محاسبه نرخ کلیک: تعداد کلیک کاربران بر روی وب سایت تقسیم بر تعداد نمایش صفحه در گوگل را CTR یا همان نرخ کلیک نامیده می شود.

ماندگاری کاربر در سایت

درست زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود تا زمانی از سایت شما خارج شود time on site شما در حال شمارش است.هر چه این زمان ماندگاری یا time on site بیشتر شود یعنی اینکه صفحه مورد بازدید کاربر، مورد پسند بوده و این یعنی جلب رضایت گوگل و کاربر.

نکته: در زمانی که شما در ماه عسل گوگل قرار گرفته اید، کاربران بیشتر از حد واقعی وارد سایت شما می شوند. چون همانطور هم که از قبل گفته شده است، شما در ماه عسل گوگل در ابتدای نتایج هستید و این شما هستید که باید از همان ابتدای قرار گیری در ابتدای صفحه نتایج باید کاربران را راضی به ماندن در سایت خود کنید و با انتشار محتویات جذاب و مفید آنها را راضی نگه دارید.

نرخ پرش

reduce-bounce-rate-300x250.png

نرخ پرش حتی ممکن است از دو ملاک بالایی هم مهم تر باشد. نرخ پرش به این معناست که کاربر تنها از یک صفحه از وبسایت شما بازدید می کند و از آن خارج می شود و وارد صفحه دیگری از وبسایت شما نمی شود. هر چه نرخ پرش پایین تر باشد بهتر است.

راه کارهایی جهت جلوگیری از نرخ پرش سایت

  • سرعت لود سایت و صفحات آن
  • ظاهر UI & UX سایت
  • خوانایی و محتوای مناسب در سایت
  • عدم استفاده از بنر های آزار دهنده و تبلیغات زیاد



مطالب مرتبط:

معرفی همه الگوریتم های گوگل

بک لینک سازی، غول چراغ جادوی سئو

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

مرضیه بهشتی.jpg

مرضیه بهشتی - متخصص و کارشناس سئو

من کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک دارم و حدود 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی کار میکنم. سئو مثل هنر هست و هر هنرمندی هم شیوه خودش رو برای کار کردن داره. برای ارتباط و کسب مشاوره جهت سئو وبسایتتان کافیست به من ایمیل بزنید: mseobeheshti@gmail.com


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضایی

شنبه, 21 تیر 1399

چقد خلاصه و روشن نوشته بودید. برای من کمک کننده بود. فکر کنم یکی دیگه ازملاک های رتبه بندی در گوگل این هست که ورود در سایت چقدر باعث تعامل می شود. یعنی آیا کاربر دانلودی انجام می دهد ایمیلش را در جایی ثبت می کند؟

پاسخ

ثبت نظر