مفیدترین افزودنی های موزیلا فایر فاکس!

مفیدترین افزودنی های موزیلا فایر فاکس!

فایر فاکس قبل از این که کروم وارد میدان شود رقیب سر سخت اینترنت اکسپلورر به شمار می رفت. این مرورگر در سال 2002 در اختیار کاربران قرار گرفت و از همان زمان توانست توجه شرکت های نرم افزار سازی واسط زیادی را به خود جلب کند به همین دلیل تا به حال افزودنی های زیادی برای این نرم افزار عرضه شده است. در این نوشتار به معرفی مفید ترین افزودنی های این برنامه پرداخته شده است.

یوتیوب پلاس (YouTube Plus)

مهندسان شرکت مانتین ویو (Mountain View) همیشه سخت تلاش کرده اند که کارایی یوتیوب را ارتقاء دهند و یوتیوب پلاس اثبات همین ادعا می باشد. این افزودنی توانسته است کاربردها و امکانات بسیار زیادی از قبیل پاپ آوت ویندوز، امکان کنترل فریم بر ثانیه، لیستی از توصیه ها و ... را در اختیار کاربران بگذارد.

اومنی ساید بار (OmniSidebar)

این افزودنی در واقع یک نوار جانبی (sidebar) تقویت شده است که وب گردی را تا حد زیادی برای شما ساده می سازد. اومنی ساید بار در هر مکانی قابل گذاشتن است و شما را قادر می سازد تا یک مینی چهارچوب کوچک تر ایجاد کنید، نوار جانبی را جا به جا سازید و علاوه بر این اطلاعات بیشتری را از منابع مختلف در یک پنجره نمایش دهید. 

اد بلاک پلاس (AdBlock Plus)

تبلیغات منبع درآمد برخی از سایت ها می باشند به همین دلیل افرادی وجود دارند که به طور معقول از این منبع استفاده نمی کنند و باعث می شوند که مقدار زیادی از زمان کاربران در هنگام وب گردی تلف شود؛ اد بلاک پلاس از بروز چنین چیزی جلوگیری می کند. با استفاده از این ابزار می توانید مطالب مورد نظر خود را برای نمایش دادن انتخاب کنید و علاوه بر این از ورود بد افزارها به دستگاه خود جلوگیری نمایید. 

لست پس (LastPass)

ماهیت وب های امروزی کاربران را وادار می سازد که دست به دامان رمزهای محافظتی و برنامه هایی برای مدیریت این رمزها شوند؛ لست پس یکی از برترین افزودنی های موجود در بازار می باشد که می تواند به بهترین وجه این کارایی را در اختیار شما قرار دهد. این افزودنی به گونه ای هوشمندانه با فایر فاکس یکپارچه می شود تا همه رمزها، اطلاعات ورود و سایر اطلاعات حساس  شما را مدیریت کند.

گریزمانکی (Greasemonkey)

گریز مانکی راهکاری ساده برای دیدن سایت های مختلف و نحوه نشان دادن آن ها می باشد. برخی از کاربران احتمالا به دلیل پیچیده بودن روند نصب فایل آغاز گر این افزودنی از نصب آن صرف نظر می کنند با وجود این مطلبی که باید به آن اشاره کرد این است که با نصب این افزودنی امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می گیرد. 

تب میکس پلاس (Tab Mix Plus)

اگر که از سر برگ های زیادی استفاده می کنید توصیه می کنیم که این افزودنی را حتما بر روی مرورگر خود نصب نمایید. این ابزار با ارائه ویژگی هایی نظیر امکان تکثیر و تنظیم سازی نحوه باز کردن سربرگ ها کارایی سربرگ های مرورگر شما را تا حد زیادی ارتقاء می دهد و علاوه بر این با ارائه مجموعه ای از تنظیمات و یک بخش مدیریتی ( که امکان ذخیره سازی و برگرداندن چند سربرگ با یکدیگر را فراهم می سازد ) وب گردی را برای شما لذت بخش تر می کند.

کلیک اند کلین (Click & Clean)

با استفاده از این افزودنی می توانید امنیت داده های خود را تضمین کنید و همچنین فایر فاکس خود را همیشه تمیز نگه دارید. کلیک اند کلین تاریخچه وب گردی شما را پاک می کند، قابلیت ردگیری شما به واسطه سایت های مختلف را محدود می سازد، به گونه ای ایمن فایل ها را از روی حافظه دستگاه شما حذف می کند، بعد از خاموش کردن دستگاه فایر فاکس را تمیز می کند و علاوه بر این ابزارهای مفید دیگری را نیز در اختیار کاربران می گذارد. 

بیاند آسترالیس (Beyond Australis)

بیاند آسترالیس بر مبنای تم کنونی فایر فاکس ساخته شده است اما چند ویژگی تصویری متنوع را در خود دارد که ظاهر زیبا تری را از فایر فاکس برای کاربر به ارمغان می آورد. این افزودنی می تواند میانجی نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را کوچک کند و علاوه بر این یک فیلد پاپ آپ URL، نوار کوچک با قابلیت مخفی شدن خودکار و همچنین یک نوار ابزار اختصاصی را در اختیار کاربر بگذارد.

داون دم آل (DownThemAll!)

به کمک این افزودنی می توانید فرآیند دانلود سازی فایل های خود را پیشرفته تر کنید. این ابزار علاوه بر این که سرعت دانلود فایل ها را افزایش می دهد می تواند به سادگی اطلاعات دانلود و امکان متوقف کردن دانلود را در اختیار کاربر بگذارد و همه لینک ها و تصاویر یک وب سایت های مرور شده را به کاربر ارائه کند.

فایر اف تی پی (FIRE FTP)

فایر اف تی پی به طور خودکار یک پکیج FTP مجهز به ابزارهای ضروری را بر روی مرورگر فایر فاکس نصب می کند از این رو دیگر لازم نیست که کاربر درگیر نصب و ساختار بندی این پکیج شود. این افزودنی آپشن هایی کاربردی را نیز برای جست و جو، مقایسه و فیلتر سازی در اختیار کاربر قرار می دهد.

بافر (Buffer)

با بافر می توانید خیلی راحت سایت های مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این ابزار به یک آپشن زمان بندی مجهز شده است از این رو شما می توانید به راحتی در شبکه های اجتماعی مطلب بنویسید و همچنین به طور همزمان لینک های خود را در فیس بوک و توییتر قرار دهید.

آل این وان ساید بار (All-in-One Sidebar)

این ابزار یک افزودنی کاربردی دیگر برای مدیریت کردن نوارهای جانبی مهم می باشد. از جمله قابلیت های این افزودنی می توان به امکان مخفی کردن و نمایش دادن سریع نوارها، ارائه آپشن های مکانی و رفتاری، قابلیت پشتیبانی تغییرات و تنظیمات متنوع و ارائه یک دسترسی سریع به بوک مارک ها، تاریخچه وب گردی، دانلودها، افزودنی های دیگر و ... اشاره کرد. 

ترن آف د لایتس (Turn Off The Lights)

گاهی ساده ترین ایده ها بهترین ایده ها هستند؛ ترن آف د لایت ساختار بندی ساده ای دارد. این ابزار هنگامی که در حال نگاه کردن یک کلیپ ویدئویی آنلاین هستید حالت cinema را فعال می سازد و ما بقی قسمت های صفحه نمایش را تیره می کند تا تجربه وب گردی بهتری داشته باشید و علاوه بر این دچار خستگی چشم نشوید.

پوش بولت (Pushbullet)

منابع خبری زیادی استفاده از پوش بولت را توصیه کرده اند. این افزودنی هنوز هم یکی از برترین ابزارهای دریافت اعلان ها و اطلاعات مفید محسوب می شود. پوش بولت امکان فرستادن پیام کوتاه از فایر فاکس و همچنین به اشتراک گذاری تصاویر را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

فستر فاکس (Fasterfox)

شما می توانید به روش های متعددی سرعت فایر فاکس را افزایش دهید اما برای انجام این کار مجبور هستید که ابزارهای مختلفی را بر روی این مرورگر نصب نمایید؛ فستر فاکس بدون نیاز به این ابزارها سرعت مرورگر را ارتقاء می بخشد. با نصب این افزودنی می توانید سرعت هر عملکردی را، از سرعت بار گذاری سایت گرفته تا سرعت دانلود، افزایش دهید.

فایر جسچرز (FireGestures)

فایر جسچرز امکان استفاده از فرامین مختلف حرکتی در وب گردی را برای شما فراهم می سازد. این ابزار به راحتی می تواند سرعت وب گردی شما را ارتقاء بخشد به همین دلیل توصیه می شود که در صورتی که می خواهید در مصرف زمان خود صرفه جویی کنید این افزودنی را بر روی مرورگر خود نصب نمایید.

 اینهنسد میدل کلیک (Enhanced Middle Click)

اینهنسد میدل کلیک کارایی غلتانک ماوس شما را افزایش می دهد. با استفاده از این افزودنی می توانید منوی سربرگ های باز شده را باز کنید، سربرگ ها را ببندید، بوک مارک ها را باز کنید، قابلیت جست و جو را فعال سازید و علاوه بر این ابزارهای بسیار مفید دیگری را در اختیار بگیرید. 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر