بررسی گوشی وان پلاس 3T؛ قدرتمند ترین و ارزان ترین گوشی دنیا!

بررسی گوشی وان پلاس 3T؛ قدرتمند ترین و ارزان ترین گوشی دنیا!

وان پلاس 3T یک گوشی 5.5 اینچی می باشد که از نظر مشخصات فنی با محصولاتی مانند آیفون 7 و گوگل پیکسل XL برابری می کند اما با قیمتی معادل نصف قیمت این گوشی ها به فروش می رسد؛ با وجود این قبل از این که اقدام به خریدن این زره پوش بکنید باید نسبت به چند نکته مطلع باشید. در این نوشتار به شرح این نکات و بررسی این محصول پرداخته شده است.

چند نکته...

وان پلاس یکی از زیر شاخه های شرکت اوپو می باشد که با هدف ساختن محصولات پیشرفته و عرضه آن ها در اروپا و آمریکا شروع به کار کرده است. وان پلاس 3T، محصول جدید این برند، نمونه ای از مهندسی هدفمند این سازنده به شمار می آید که قابلیت هایی مانند 4G LTE را نیز پشتیبانی می کند و اگرچه در چین ساخته شده است حس یک محصول ساخته شده در غرب را به کاربر منتقل می سازد.

بررسی وان پلاس 3T

-     بهبود بیش از 10 درصدی عملکرد باتری در کاربرد واقعی

این مشخصه مشهود ترین پیشرفتی می باشد که در ساخت این محصول نسبت به وان پلاس 3 صورت گرفته است به این نحو که وان پلاس 3 در هنگام روشن بودن نمایشگر تنها می تواند 5 تا 5.5 ساعت فعال بماند اما 3T می تواند بین 6 تا 6.5 ساعت برای کاربرش ایفای نقش کند. 

-    مجهز به یک میانجی بهتر

تفاوت های موجود در بین وان پلاس 3 و وان پلاس 3T زمانی مشخص می شوند که بحث مقایسه میانجی این دو دستگاه به میان می آید. در وان پلاس 3T میانجی کاربر از برخی جهات ارتقاء یافته است؛ برخی از این تغییرات عبارتند از : بهینه سازی ظاهر پنل خانه شلف (Shelf)، اضافه کردن ویجت های کارت مانند به آن و شبیه ساختن این پنل به Google Now، ارائه اطلاعات بهتر در مورد وضعیت هواشناسی، میزان ظرفیت حافظه و شارژ باتری. 

میانجی جدید علاوه بر این قابل تنظیم نیز می باشد به این نحو که کاربر هم اکنون می تواند ویجت های متعددی را به آن اضافه کند. از دیگر ویژگی های این میانجی می توان به سایه جدید نشان دهنده اعلان ها ( برگرفته از اندروید نوقا )، قابلیت ارائه یک آپشن غیر فعال سازی کلید های سخت افزاری و ارائه یک دکمه در پایین صفحه برای پاک سازی همه اعلان ها اشاره کرد. 

-    دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

وان پلاس 3 به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و مدل 3T به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز می باشد اما حقیقت این است که تفاوت چندان زیادی بین عملکرد این دو دوربین وجود ندارد؛ به این نحو که دوربین سلفی وان پلاس 3T تنها پیش زمینه های تصاویر را کمی کدر تر می کند تا اشیاء موجود در تصاویر برجسته تر جلوه کنند؛ این دوربین علاوه بر این به یک قابلیت تشخیص چهره سریع تر نیز مجهز شده است؛ در کل تغییرات انجام شده بسیار جزیی هستند تا این حد که می توان گفت که هر دو دوربین عملکرد مشابهی دارند اگرچه که عملکرد دو دوربین بسیار خوب است. 

-    پردازشگر سریع تر کوالکام اسنپدراگون 821

بسیاری از منابع خبری پردازشگر اسنپدراگون 821 را با مدل 820 مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که سرعت اسنپدراگون 821 کمی بیشتر است؛ نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که وان پلاس 3 یک گوشی سریع می باشد که از پردازشگر اسنپدراگون 820 بهره می برد اما وان پلاس 3T کمی سریع تر است و عملکرد روان تری دارد.

-    بهره گیری از یک سبک طراحی مشابه در ساخت وان پلاس 3 و وان پلاس 3T

بدنه وان پلاس 3T از یک رنگ تیره تر بهره می برد و از ترکیب فلزهای قلع، مس و سرب ساخته شده است با وجود این شباهت های زیادی با بدنه وان پلاس 3 دارد تا حدی که می توان از قاب محافظتی وان پلاس 3 برای محافظت از وان پلاس 3T استفاده کرد؛ این شباهت از یک سبک طراحی بسیار خوب حکایت می کند. 

ضخامت بدنه وان پلاس جدید 7.3 میلی متر می باشد؛ این ویژگی در کنار انحنای پشتی بدنه دستگاه باعث شده است که گوشی به خوبی در دست قرار گیرد. وان پلاس 3T در مقابل نفوذ آب مقاوم سازی نشده است اما انتظار می رود که گوشی های پرچم دار آینده سازنده این محصول به چنین مشخصه ای نیز مجهز شوند. 

-    نمایشگر بسیار خوب با رنگ های عالی

وان پلاس جدید به یک نمایشگر 5.5 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسلی مجهز شده است. اگر که کاربردهای VR را در نظر نگیرید به راحتی می توان گفت که تفاوت بسیار زیادی بین دقت این نمایشگر و دقت یک نمایشگر 1440 در 2560 پیکسلی QHD وجود ندارد. 

نمایشگر 3T علاوه بر این ترکیب رنگ بسیار خوبی نیز دارد و می تواند رنگ هایی بسیار زنده ای را در اختیار کاربران بگذارد. وان پلاس این امکان را نیز فراهم ساخته است که کاربران بتوانند از طریق دنبال کردن مسیر Settings > Display > Screen calibration و فعال سازی sRGB  به یک ترکیب رنگ دقیق و متعادل تر نیز دسترسی پیدا کنند. 

-    سرعت بیشتر قابلیت Dash Charge وان پلاس 3T در مقایسه با فناوری های شارژ سریع گوشی های پیکسل XL و گلکسی S7

دش شارژ یکی از سریع ترین فناوری های شارژ کننده باتری های گوشی های موبایل می باشد. این فناوری می تواند تنها در مدت زمانی معادل 85 دقیقه باتری کاملا خالی وان پلاس 3T را کاملا شارژ کند که در واقع سریع تر از بسیاری از فناوری های موجود می باشد. 

برترین مزیت دش شارژ که در سایر گوشی ها مشابه آن دیده نشده این است که حتی در هنگامی که کاربر در حال صحبت کردن با گوشی می باشد نیز باز هم می تواند باتری 3T را در همین مدت زمانی شارژ کند. این فناوری به صورت استاندارد بر روی وان پلاس 3T گذاشته شده است با وجود این تنها می تواند از طریق شارژر دیواری اصلی و کابل قرمز رنگ ارائه شده از طرف سازنده گوشی را با این سرعت شارژ کند. 

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت خراب شدن این دو قطعه تنها می توانید آن ها را به خود وان پلاس و البته با قیمتی گران تر سفارش دهید. 

-    پشتیبانی کامل AT&T و T-Mobile و عدم پشتیبانی Verizon و Sprint

وان پلاس 3T برای استفاده در آمریکا طراحی شده است از این رو شرکت های AT&T و T-Mobile و در نتیجه باندهای 4G LTE  را کاملا پشتیبانی می کند؛ این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی شرکت های CDMA را ندارد به همین دلیل نمی تواند خدمات شرکت هایی نظیر Verizon و Sprint ارائه کند.

-    ارزش کمتر در برابر بهای پرداختی در مقایسه با وان پلاس 3

وان پلاس 3T از نظر ارزش بهای پرداختی در رتبه پایین تری نسبت به مدل وان پلاس 3 قرار می گیرد با این حال باز هم قیمت بسیار خوبی دارد زیرا کاربران می توانند مدل 64 گیگابایتی آن را با قیمت 440 دلار و مدل 128 گیگابایتی آن را با قیمت 480 دلار خریداری کنند؛ این ارزش با در نظر گرفتن قیمت 870 دلاری مدل 128 گیگابایتی  گوشی پیکسل XL و یا آیفون 7 بیشتر به چشم می آید هر چند که این محصولات نیز مزایای خاص خود را دارند.

-    مدت زمان زیادی تا صادر کردن این گوشی باقی مانده است

وان پلاس 3T در طول مدت دو و یا سه هفته آینده وارد بازار آمریکا می شود؛ این محدوده زمانی برای سایر نقاط جهان بیشتر تخمین زده شده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که سازنده چینی هنوز نتوانسته است که مدل طلایی رنگ این محصول را عرضه کند. 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر