اپل از بازار روتر خارج می شود، مایکروسافت و دی لینک در ساخت پروژه سوپر وای فای با هم همکاری می کنند

اپل از بازار روتر خارج می شود، مایکروسافت و دی لینک در ساخت پروژه سوپر وای فای با هم همکاری می کنند

شرکت اپل خط تولید روترهایش را متوقف کرده است. اما شرکت مایکروسافت با همکاری شرکت دی لینک خبر داده اند که بر روی پروژه سوپر وای فای کار می کنند.

نوت بوک های اپل همیشه از آخرین استاندارد های وایرلس استفاده کرده اند و حتی گاهی اوقات خیلی پیشگام تر از رقیبانشان بوده اند. اپل در سال 1999 با ایرپورت (AirPort) وارد تجارت روتر شد. اپل ایرپورت اکستریم ( Airport extreme)  مبتنی بر 802.11g را در اوایل سال 2003 معرفی کرد. این شرکت در سال 2013 ایرپورت تایم کپسول (AirPort Time Capsule) آخرین مدلشان را معرفی کرد. حال خبرهایی مبنی بر این شنیده می شود که این شرکت از بازار روترهای وایرلس مانند صفحه نمایش هایش جدا می شود. 
به گفته بلومبرگ اپل بخش تولید روترهای وایرلس خود را منحل کرده. البته روند این تغییر از اوایل امسال شروع شده بوده است. 
با وجود تغییرات چند سال اخیر استانداردها، اپل از سال 2013 روترهای خود را به روز نکرده است. منحل کردن بخش ساخت روتر نشان می دهد که این شرکت قصد ندارد فعلا نسخه های جدیدی از روتر خود ارائه دهد. 


خط تولید ایرپورت همیشه نسبت به شرکت هایی مانند دی-لینک، نت گیرو بلکین اینترنشنال که استاندارد های جدید را در محصولا خود به کار برده اند عقب بوده است. 
شرکت دی-لینک روز شنبه اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت مایکروسافت بر روی پروژه توسعه سوپر وای فای می باشد. 
دی لینک در این باره گفت: "دستگاه های سوپر وای فای اتصال وای فای روی فضای سفید، فرکانس های رادیویی مختص امواج تلویزیونی هستند که استفاده نشده اند و به عنوان زیرساخت های ارتباطی بی سیم یا وایرلس در فضاهای فراتر از پوشش پهنای باند وایرلس شبکه های اینترنتی استفاده می شود."


از آنجایی که خدمات وای فای تجاری با بالاترین سرعت بر اساس استاندارد 802.11 می باشند، سوپر وای فای مبتنی بر پایه استاندارد 802.11af است و به به دلیل عمل کردن در فضاهای سفید محیط بیشتری را پوشش می دهند. 
مزایای استاندارد 802.11 af هنوز به درستی تعریف نشده است اما به گفته بعضی از وبسایت ها می تواند محدوده بسیار بزرگ تری را پوشش دهد و در یک محوطه بسیار بزرگ قابل استفاده باشد. این قابلیت برای دانشگاه ها و خوابگاه ها، شرکت هایی که چند ساختمان دارند و یا بسیار بزرگ هستند، شهربازی ها، استراحتگاه ها و غیره کارآمد می باشد. 
گفته می شود که مایکروسافت سعی دارد این استاندارد را با هزینه های پایین تر وارد کشورها و بازارهای جهانی کند. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر