فیس بوک امکان ریپورت خبرهای جعلی را امکان پذیر کرد

فیس بوک امکان ریپورت خبرهای جعلی را امکان پذیر کرد

از تاریخ 8 نوامبر امسال فیس بوک به شکل جدی تصمیم گرفت تا راهکاری را برای مقابله با نشر خبرهای جعلی پیدا کند زیرا این خبرها توانستند بر روی بسیاری از کاربران تاثیرات منفی بگذارند.

فیس بوک امکان ریپورت خبرهای جعلی را امکان پذیر کرد

از تاریخ 8 نوامبر امسال فیس بوک به شکل جدی تصمیم گرفت تا راهکاری را برای مقابله با نشر خبرهای جعلی پیدا کند زیرا این خبرها توانستند بر روی بسیاری از کاربران تاثیرات منفی بگذارند. برای رفع این مشکل راهکارهای زیادی ارائه شد و پیاده سازی آن‌ها کاری بس دشوار بود. در نهایت مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ تصمیم گرفت تا با کمک کاربران این مشکل را بر طرف کند و در روز یکشنبه اعلام کرد که گزینه‌ی جدیدی برای مقابله با خبرهای کذب به وجود خواهد آمد و کاربران فیس بوک با استفاده از قابلیت ریپورت اخبار کذب می‌توانند از نشر بیشتر آن‌ها جلوگیری کنند.

زمانی که یک کاربر با یک پست کذب برخورد می‌کند می‌تواند با استفاده از گزینه‌ی I think it shouldn’t be on Facebook و سپس It’s a false news story به فیس بوک اطلاع دهد که این مطلب و یا خبر غلط است.

این اتفاق باعث می‌شود تا جلوی بسیاری از خرید و فروش‌های غیرقانونی مانند اسلحه نیز گرفته شود زیرا چندین بار گزارش شده که برخی از اکانت ها در فیس بوک اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کنند. شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک با تعداد کاربران بالایی که دارد توانسته دنیا را به تصاحب در بیاورد و در نتیجه فعالیت‌های گسترده ای نیز در این شبکه صورت می‌گیرد و برای کنترل شرایط باید راهکارهای امنیتی و اجتماعی زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر