مروری بر کیت دی-لینک پاورلاین

مروری بر کیت دی-لینک پاورلاین

اگر در مکانی کوچک زندگی می کنید و پریزهای خانه شما محدود هستند کیت های عبوری دی-لینک پاورلاین برای شما ساخته شده اند.

شبکه پاورلاین به شما کمک می کند تا از شر نقاط کور شبکه وای فای محلی خود خلاص شوید و بتوانید از هر نقطه خانه به اینترنت دسترسی داشته باشید. مشکل اینجاست که پریزهای برق پاورلاین می توانند همه پریز های برق خانه شما را اشغال کنند. اینجاست که کیت عبوری پاورلاین جدید به کارتان می آید. 
حفظ نقاط نیرو 
شبکه پاورلاین که به آن اترنت فرانیرو (EoP) نیز می گویند از برق کشی الکتریکی معمولی موجود در دیوارهای شما برای ساخت شبکه دیتا بین دو پریز برق استفاده کند ( نقاط نیرو). این تکنولوژی جایگزینی بسیار پرکاربرد برای شبکه وایرلس خانگی ( وای-فای) و روشی برای پرکردن شکاف هایی است که وای فای نمی تواند پر کند می باشد. 

سهولت در عبور 
آداپتورهای پاورلاین را معمولا باید به جای استفاده از یک سه راهی به صورت مستقیم به یک پریز برق متصل کنید( که معمولا شرکت های سازنده پیشنهاد می کنند). این ابزارها همچنین معمولا بسیار بزرگ هستند و دو پریز کنار هم را اشغال می کنند و شما دیگر نمی توانید از پریز کناری استفاده کنید. 
برعکس دیگر آداپتورهای پاورلاین، کیت عبوری  DHP-P601AV PowerLine AV2 1000 HD Gigabit به شما اجازه می دهد از طریق سوکت عبوری دستگاه های غیر کامپیوتری خود را به آن متصل کنید. این قابلیت زمانی به کار شما می آید که فقط یک یا دو پریز برق در اتاق دارید و نمی خواهید یک یا هردو آن ها را به خاطر نصب آداپتور شبکه پاورلاین از دست بدهید. 

عملکرد چطور؟ 
کیت عبوری پاورلاین AV2 1000 بهتر از کیت های عبوری دیگر است. اما آیا سرعت شبکه ای که نیاز داریم را نیز به ما می دهد؟ ما آن را با پرسرعت ترین کیت پاورلاین دی لینک در زمینه عملکرد مقایسه کردیم. 
برای این آزمایش کیت پاورلاین AV2 2000 پرسرعت را با کیت عبوری AV2 1000مقایسه کردیم. 

متناسب ترین
پیش از این که به سرعت بپردازیم، مزایای دیگر را بررسی می کنیم. آداپتورهای جدید AV2 1000( با عرض 59 میلی متر) طراحی نازک تری نسبت به AV2 2000 ( عرض 73 میلی متر) دارند، پس می توانید آن ها را به دیوار نصب کنید و از پریز کنار آن نیز استفاده کنید. 
از آنجایی که وقتی آن را به پریز متصل می کنید جک اترنت و دکمه های دیگر ( برای جفت سازی و ریست) در بالا قرار می گیرند، می توانید آن ها را به پریزهایی که در پایین دیوار قرار دارند متصل کنید. بسیاری از آداپتورها با این موضوع  دچار مشکل می شوند. 
تنظیمات آن نیز بسیار ساده است. تنظیم امنیتی با فشار یک دکمه به این معنی است که هیچ نیازی به تنظیمات ندارید، چرا که آداپتورها یک دیگر را می یابند و به صورت خودکار به هم متصل می شوند. یک آداپتور به دیوار متصل می شود و توسط یک کابل کوتاه اترنت به روتر متصل می شود، آداپتور دیگر در طرف دیگر و به دستگاهی که می خواهید در شبکه باشد ، مانند لپ تاپ، متصل می شود. هر دو کابل اترنت متصل توسط کیت تامین می شوند. 

اتصال ساده
سه اندیکاتور LED روی آداپتور به شما می گویند چه زمانی آداپتورها برق دارند، کابل شبکه به آن ها متصل است و این که هنوز متصل هستند . این کیت یک راهنمای نصب ساده با گرافیک عمومی دارد که نحوه اتصال را نشان می دهد. جزئیات پیچیده ای نیست ، تجربه نشان داده است که نیازی به آن نیست. 
با این حال، دی-لینک می گوید که ممکن است دستگاه ها در بردهای نیروی محافظ ( که معمولا برای این نوع دستگاه استفاده می شود) درست کار نکند و پیشنهاد می شود که آن ها را مستقیم به پریز برق متصل کنید. آزمایشات ما نشان داد که با بعضی از سه راهی ها و محافظ ها کار نمی کند اما ممکن است با بعضی از آن ها مشکلی نداشته باشد. 
مهم است که دستگاه های شما به یک مدار در سیم کشی خانگی متصل باشند. برای مثال وقتی که یک آداپتور را به یکی از پریزهای اتاق نشیمن متصل می کنیم، و دیگری را به پریز آشپزخانه، این دو نمی توانند به هم وصل شوند چرا که این دو پریز در دو مدار جدا هستند. 

آزمایش سرعت
سرعت انتقال دیتا در کیت عبوری پاورلاین AV2 1000 تقریبا 19MBps می باشد. اما سرعت آن نسبت به کیت پاورلاین AV2 2000 ( 27MBps) یا وای فای 802.11ac ( 28MBps) پایین تر است. البته به یاد داشته باشید که این نتایج می تواند به عوامل مختلفی از جمله سیم کشی ساختمان بستگی داشته باشند. اما از نظر قابلیت و کاربرد، برای مثال نت فلیکس برای پخش ویدئو های اولترا اچ دی 4K خود به اینترنت 25Mbps نیاز دارد، که یعنی 3MBps. در نتیجه پاورلاین AV2 1000 برای بسیاری از کارها به اندازه کافی سریع هست. 
البته همه این ها در مقابل اینترنتی که شما از طریق اتصال اترنت گیگابیت مستقیم با سرعت 105MBps دریافت می کنید بسیار کم شرعت است. اما این تکنولوژی نیازمند کابل اترنت گیگابیت Cat6 آبی در خانه است که اصلا مناسب نیست و بسیار گران است. آداپتورهای EoP را می توانید در هر زمان که بخواهید به جایی دیگر منتقل کنید. 

نتیجه گیری
کیت عبوری پاورلاین AV2 1000 کمی کم سرعت تر از پاورلاین AV2 2000 است. اما استفاده از آن باعث می شود که دیگر در هیچ جای خانه نقطه کور نداشته باشید. در نتیجه اگر در خانه با مشکل کمبود پریز برق مواجه هستید، کیت عبوری پاورلاین AV2 1000 برای شما مناسب است. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر