هند اجازه استفاده از وای‌فای در هنگام پرواز را نمی‌دهد

هند اجازه استفاده از وای‌فای در هنگام پرواز را نمی‌دهد

اگر قصد سفر به کشور هند را دارید و علاقه زیادی هم به چک کردن شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک در ارتفاع 36 هزار پایی را دارید، بهتر است بدانید که دولت هند هنوز اجازه استفاده از این رسانه‌ها در هواپیماهای خطوط هوایی این کشور را صادر نکرده است.

ماه آگوست گذشته؛ مقامات این کشور وعده داده بودند که مجوز امکان استفاده از ارتباط اینترنتی در هنگام پرواز را صادر خواهند کرد؛ اما آن‌ها باز هم به دلایل امنیتی از صدور مجوز خودداری کردند. به‌گزارش وال‌استریت ژورنال؛ علی‌رغم درخواست صنعت هواپیمایی و هم‌چنین تأییدیه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر سازمان‌های رگولاتوری؛ هند استفاده از وای‌فای در پروازهای داخلی این کشور را هم‌چنان منع می‌کند.

یک سخن‌گوی نزدیک به معاون هوانوردی هند گفته که با وجود این‌که وزارت هواپیمایی این کشور به‌دنبال آزاد کردن استفاده از وای‌فای بوده؛ اما وزارت ارتباطات هنوز اجازه آن را صادر نکرده است.

این‌که چرا دولت این کشور هنوز استفاده از این فناوری در پروازهای داخلی را آزاد نمی‌کند معلوم نیست؛ شاید یکی از دلایل آن مخالفت با تصمیم شرکت Jet Airways باشد که ماه فوریه گذشته اعلام کرده بود سرویس وای‌فای را در پروازهای خود در دسترس مسافران قرار خواهد داد.

قوانین هند در این زمینه به‌قدری سفت و سخت است که حتی پروازهای بین‌المللی که قصد عبور از فضای این کشور را دارند باید سرویس اینترنت را غیرفعال کنند.

بسیاری از کشورهای دنیا از جمله همسایه‌های هند یعنی چین و پاکستان به همه پروازها اجازه استفاده از سرویس اینترنت را داده‌اند.

با این‌که متخصصان فناوری هواپیمایی بارها بر این مسئله تأکید کرده‌اند که استفاده از وای‌فای در هنگام پرواز کاملا تست شده و هیچ خطری از نظر امنیتی را متوجه هواپیما و مسافران آن نمی‌کند؛ دولت هند هنوز هم به‌دلیل حادثه هواپیماربایی قندهار که 15 سال پیش رخ داد؛ بسیار محتاطانه عمل می‌کند.

اما برای کشوری که بیشترین جمعیت مصرف‌کننده اینترنت بعد از کشور چین را دارد؛ چنین قوانینی مضحک و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر