دارپا و استفاده از تاکتیک انسان ها در بازی‌های کامپیوتری برای ساخت پهباد نظامی

دارپا و استفاده از تاکتیک انسان ها در بازی‌های کامپیوتری برای ساخت پهباد نظامی

دارپا با آنالیز تاکتیک شما در بازی‌های کامپیوتری می‌خواهد در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خود برای کمک به نیروهای زمینی بهره بگیرد و به گفته‌ی بسیاری قصد دارد تا نسل جدیدی از ناوگان پهبادها را به وجود بیاورد.

دارپا با آنالیز تاکتیک شما در بازی‌های کامپیوتری می‌خواهد در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خود برای کمک به نیروهای زمینی بهره بگیرد و به گفته‌ی بسیاری قصد دارد تا نسل جدیدی از ناوگان پهبادها را به وجود بیاورد. در دنیای امروز برای تمامی نیروهای نظامی در سرتاسر دنیا انجام عملیات در مناطق شهری امری بسیار مشکل تلقی می‌شود و شاهد نبردی فرسایشی با دشمن می‌باشند. برای موفقیت در این نوع عملیات ها می‌توان از پهبادها استفاده کرد و هدف دارپا نیز همین است.

در حال حاضر سربازان آمریکایی به هنگام نبرد از یک پهباد برای نبرد استفاده می‌کنند زیرا کنترل آن‌ها سخت بوده و قیمت بالایی نیز دارند. به همین دلیل دارپا در حال کار بر روی پروژه‌ای می‌باشد که اگر عملی شود شاهد نسل جدیدی از پهبادهای کوچک، سریع و قدرتمند خواهیم بود و همچنین قیمت کمتری نیز دارند. به گفته‌ی این تولید کننده ادوات نظامی پیشرفته اگر یک سرباز از چند پهباد همزمان به‌صورت هوشمند استفاده کند در جنگ می‌تواند کارایی خودش را چندین برابر کند. به‌طور کلی این پروژه قصد دارد تا پهبادهایی هوشمند بسازد که پا به پای سربازان در مناطق شهری می‌جنگند و برای به نتیجه رسیدن می‌خواهد از تاکتیک‌ها و نحوه‌ی گیم پلی بازیکنان در بازی‌های کامپیوتری استفاده کند!!!

نام این پروژه را (called OFFensive Swarm-Enabled Tactics (OFFSET گذاشته‌اند و پهباد ساخته شده می‌تواند با استفاده از صدها تاکتیک متفاوت به یونیت‌های هوایی و زمینی حمله کند و این تاکتیک‌ها را از انسان‌هایی یاد گرفته که بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند.

ممکن است خود دارپا بازی را طراحی کند و در اختیار بازیکنان قرار دهد و سپس به جمع آوری دیتا بپردازد. اگر چنین باشد می‌توان با استفاده از هوش انسانی تاکتیک‌های نظامی پیشرفته‌ای را طراحی و پیاده سازی کرد. در طول بازی کاربران باید به‌وسیله‌ی پهبادها به یونیت‌های زمینی و هوایی حمله کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد شاهد عصر جدیدی در طراحی و ساخت پهبادها خواهیم بود. با انتشار این خبر بسیاری به یاد فیلم‌های ترمیناتور (نابودگر) افتادند زیرا اگر مشکلی برای سیستم هدایت کننده این پهبادها به وجود بیاید معلوم نیست که چه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

نظر شما درباره‌ی این پروژه‌ی دارپا چیست؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر