بعد از هک انتخابات امریکا، نوبت به هک انتخابات آلمان رسید!

بعد از هک انتخابات امریکا، نوبت به هک انتخابات آلمان رسید!

آژانس اطلاعاتی آلمان اعلام کرده است، گروه هکری Fancy Bear یک جنگ اطلاعاتی را بر علیه این کشور و دیگر کشورهای غربی آغاز کرده است. این گزارش در حالی از سوی آژانس اطلاعاتی آلمان منتشر شده است که سایت‌های خبری هنوز هم شائبه حمله هکری به انتخابات ایالات متحده را مطرح می‌کنند. اکنون این سوال مطرح است که آیا یک‌بار دیگر فعالیت‌های مخربی که در جریان انتخابات ایالات متحده به وقوع پیوست در آلمان نیز تکرار خواهد شد؟

رییس آژانس اطلاعاتی آلمان هفته گذشته گفت: «هکرها به طور مستقیم در جریان مبارزات انتخاباتی و امور داخلی کشورهای مختلف دخالت می‌کنند. این‌گونه به نظر می‌رسد که آلمان هدف بعدی هکرهای سازمان یافته است.» یک هفته پیش مقامات دولتی آلمان اعلام کردند، میزان تبلیغات روسی و همچنین تعداد کمپین‌های هکری روند رو به رشدی داشته‌اند. هانس گئورگ ماسن، رییس آژانس BfV در این ارتباط گفته است: «میزان حملات سایبری و فعالیت‌های جاسوسی که آلمان را نشانه رفته‌اند در چند وقت اخیر به شکل چشم‌گیری روند تصاعدی داشته‌اند. این حملات مقامات دولتی، نمایندگان پارلمان و حتا کارکنان حزب دموکراتیک را نشانه رفته‌اند و ممکن است آن‌ها را در معرض تهدید جدی قرار دهند. این فعالیت‌ها به منظور حمایت از جریان‌های خاص و در نهایت بی ثبات کردن جمهوری فدرال آلمان انجام می‌شوند.»

در این گزارش آماده است، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به میدان جنگی شده‌اند که همواره فعالیت‌های تبلیغاتی را به عنوان بخشی از عملیات روانی در دستور کار خود قرار داده‌اند و همچنین از حملات فیشینگ (شاخه‌های مختلف این حمله) برای نفوذ به اهداف مشخص استفاده می‌کنند. این گروه هکری از همان بدافزاری استفاده می‌کنند که پیش از این برای نفوذ به DNC در ایالات متحده از آن استفاده کرده بودند. این گروه با موفقیت توانسته‌اند اطلاعات مربوط به مجلس فدرال آلمان در سال 2015 میلادی را به دست آورند. در مارس سال جاری میلادی شرکت امنیتی ترندمیکرو گزارش کرد: «ما فعالیت‌های گروه هکری Fancy Bear را مورد رصد قرار داده‌ایم و متوجه شده‌ایم که این گروه هکری حزب صدر اعظم آلمان را هدف خود قرار داده‌اند.»

کارشناسان امنیتی اعلام کرده‌اند حمله‌‌ای که چند وقت پیش روترهای کاربران آلمانی را درنوردید و بر روند کاری بیش از یک میلیون شهروند آلمانی تاثیر منفی گذاشت، ممکن است کار این گروه هکری باشد. در همین ارتباط صدراعظم آلمان گفته است: « چنین حملاتی از جانب گروه‌های هکری سازمان یافته موضوع شناخته شده‌ای است. ما به این مدل حملات روزانه عادات داریم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که باید با آن‌ها مقابله کنیم.» آژانس اطلاعاتی آلمان گروه Fancy Fear را عامل اصلی شیوع تبلیغات در چند اخیر می‌‌داند. به نظر می‌رسد این گروه در نظر دارند از اطلاعاتی که در این مدت به دست آورده‌اند برای زیر سوال بردن اعتبار سیاست‌مداران آلمانی استفاده کنند. آژانس اطلاعات آلمان ضمن سرزنش این گروه گفته است: «این گروه مسئول راه‌اندازی کمپین‌های ارائه دهنده اخبار جعلی و گمراه کننده است. این چنین کمپین‌هایی که تاکنون نمونه‌های آن دیده نشده و در جریان مبارزات انتخاباتی به میدان وارد می‌شوند همگی کنترل شده و هدایت شده هستند.»

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر