اوکیتل U15S، محصولی بر گرفته از قابلیت Scroll Capture سامسونگ!

اوکیتل U15S، محصولی بر گرفته از قابلیت Scroll Capture سامسونگ!

سامسونگ در هنگام وارد کردن گوشی گلکسی نوت 5 به بازار از یک ویژگی جدید با نام اسکرول کپچر نیز رونمایی کرد؛ قابلیتی که کاربر را قادر می ساخت تا از مطالب نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر به طور آنی چند تصویر اسکرین شات بگیرد. این قابلیت هم اکنون در گلکسی S7 و S7 اج نیز موجود می باشد. چند وقت پیش سازنده ای به نام اوکیتل (Oukitel) از یک گوشی رنج متوسط جدید با نام U15S رونمایی کرد که به نظر می رسد در ساخت آن از این قابلیت به گونه ای پیشرفته تر استفاده شده است.

اوکیتل U15S از یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی ساخته شده توسط شرکت شارپ، پردازشگر 1.5Ghz هشت هسته ای مدیاتک MT6750T، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک باتری SCUD 2,700mAh بهره می برد. سازنده این گوشی هوشمند اعلام کرده است که محصول جدیدش قابلیت پشتیبانی یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی را نیز دارد؛ نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که منبع تامین کننده حافظه و رم این گوشی هوشمند شرکت سامسونگ بوده است.

آنچه که در مورد این گوشی هوشمند توجه همه کاربران را به خود جلب کرده این است که اوکیتل در ساخت آن از گوشی های سری نوت و سری S سامسونگ الهام گرفته است؛ باید به این نکته نیز اشاره کرد که اوکیتل به دلیل ساختن گوشی های مقاوم مشهور می باشد. 

اوکیتل U15S از یک ویژگی پیشرفته به نام سوپر اسکرین شات (Super Screenshot) بهره می برد که شما را قادر می سازد تا از 10 صفحه اختیاری از هر مطلبی که در حال مطالعه آن هستید، اسکرین شات بگیرید؛ برای مثال اگر که در حال مطالعه صفحه 3 یک مقاله می باشید می توانید با اوکیتل از صفحات 4 تا 10 آن اسکرین شات بگیرید. نام سوپر اسکرین شات نیز به همین طریق ماهیت برتر این قابلیت را نشان می دهد زیرا دیگر لازم نیست که کاربر برای گرفتن 10 صفحه 10 بار یک دکمه را لمس کند.

استفاده از چنین قابلیتی در یک گوشی رنج متوسط امری نامعمول تلقی می شود هرچند که این امر تمایل اوکیتل برای برجسته نشان دادن محصولاتش از طریق ایجاد انقلابی جدید در گرفتن تصاویر اسکرین شات را نشان می دهد؛ البته باید به این حقیقت توجه داشت که سامسونگ قبل از اوکیتل و از سال 2015 پیشرفته تر کردن این قابلیت را در دستور کار خود قرار داده بود. این سازنده دو سال پیش قابلیتی به نام Palm Swipe to Capture را معرفی کرد که کاربر را قادر می ساخت تا با استفاده از کناره کف دست خود صفحه گوشی را از سمت چپ به راست حرکت دهد و از این طریق اسکرین شات بگیرد. 

الهام گیری اوکیتل از سامسونگ در ارائه یک قابلیت پیشرفته تر برای گرفتن تصاویر اسکرین شات، اقدامی قابل ستایش می باشد. برخی از منابع خبری معتقدند که این سازنده همیشه تصمیم داشته که صنعت ساخت گوشی های همراه را به نحوی ارتقاء بخشد و حال به نظر می رسد که اوکیتل توانسته است به این هدف دست یابد.

هنوز هم بیشتر کاربرانی که از گوشی های اندروید استفاده می کنند مجبور هستند که برای در اختیار داشتن همه مطالب یک صفحه چند بار از آن صفحه اسکرین شات بگیرند. این احتمال وجود دارد که ویژگی جدید ارائه شده توسط اوکیتل سازندگانی مانند ال جی، موتورولا و اچ تی سی را نیز به ارتقاء دادن این قابلیت در محصولاتشان مجبور سازد. 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر