همین حالا این افزونه سارق اطلاعات را حذف کنید

همین حالا این افزونه سارق اطلاعات را حذف کنید

افزونه ها به بخش استاندارد مرورگرهای محبوب تبدیل شده اند و بخش مهمی از زندگی آنلاین ما را به خود اختصاص داده اند. اما همه افزونه ها قابل اعتماد نیستند.

به گزارش پایگاه خبری هم رسان، به تازگی افزونه ای پیدا شده که به جمع آوری اطلاعات مربوط به گشت و گذار در وب میلیون ها نفر از کاربران می پردازد و برای کسب درآمد آنها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد.
Web Of Trust (WOT) یکی از افزونه هایی است که در ظاهر از امنیت بالایی برخوردار است و بیش از 140 میلیون کاربر آنلاین برای حفظ حریم خصوصی خود از آن استفاده می کنند اما اخیراً این افزونه تو زرد از آب در آمده است!
Web Of Trust تجربه جستجو و مرور امن در وب را از سال 2007 جزء خدمات خود بر می شمرد. افزونه مرورگر WOT که برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم در دسترس است، وب سایت ها را بر اساس امن بودن و قابل اعتماد برای کودکان مورد سنجش قرار می دهد.
اما معلوم شده WOT به جمع آوری گسترده اطلاعات در مورد عادات و علایق مردم به هنگام مرور در وب می پردازد و سپس آنها را به شرکت های مختلف شخص ثالث می فروشد.
چیزی که بسیار نگران کننده است این است که WOT اطلاعات کاربران را گمنام نمی کند؛ به این معنی که هویت واقعی و جزئیات مربوط به شما به راحتی قابل فاش شدن است.

web-of-trust-browser-addon
سیاست حریم خصوصی WOT اعلام می کند نشانی IP، موقعیت جغرافیایی شما، نوع دستگاه، سیستم عامل و مرورگری که استفاده می کنید، تاریخ و زمان استفاده از مرورگر، آدرس وب و غیره جمع آوری می شوند اما در یک فرمت «غیر قابل شناسایی» ذخیره می شوند اما حالا مشخص شده می توان به راحتی این داده های ناشناخته را با کاربران فردی مرتبط ساخت. این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد:
نشانی پستی
عادات خرید
برنامه های سفر
بیماری های احتمالی
ترجیح ها و سلایق
مصرف مواد مخدر
اطلاعات محرمانه شرکت
تحقیقات در حال انجام پلیس
تمام وب سایت های بازدید شده.
در حال حاضر موزیلا به حذف افزونه WOT از صفحه افزونه های فایرفاکس اقدام نموده است. همچنین WOT از وب استور کروم نیز حذف شده است.
به افرادی که از افزونه WOT استفاده می کنند به شدت توصیه شده به حذف فوری آن اقدام نماید. ضمناً WOT، دارای یک برنامه تلفن همراه هم است که به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جواد

سه‌شنبه, 30 آذر 1395

با سلام و درود
با تشکر از مطلبی که ارائه دادید
واسه من جالب بود افزونه ای که خیلی سر و صدا کرده چرا از توی فایر فاکس و خیلی سایت ها حذف شده و براحتی نمیشه پیداش کرد
با تشکر

پاسخ

خورزوخان

سه‌شنبه, 30 آذر 1395

از استور کروم که حذف نشده!

پاسخ

ثبت نظر