بزرگ‌ترین ناامیدی‌ها از اندروید در سال 2016

بزرگ‌ترین ناامیدی‌ها از اندروید در سال 2016

2016 هم مثل هر سال دیگری در حال به پایان رسیدن است، پس زمان آن رسیده که نگاهی به عقب بیاندازیم و ببینیم 2016 چگونه سالی بود. اگر به طور کلی امسال اندروید خبرهای خوبی برای ما داشته، بااین‌حال چند موردی هم ناامیدی از آن را تجربه کردیم. از فاجعه گلکسی نوت 7 تا برخی گزینه‌های طراحی برای دستگاه‌هایی که دیدیم، پس می‌رویم سراغ بزرگ‌ترین ناامیدی‌های امسال.

شکست سامسونگ گلکسی نوت 7
قاعدتاً سخت است که بدون بازگویی آنچه که قطعاً بزرگ‌ترین اشتباه امسال در دنیای اندروید بود، نگاهی به 2016 نکنیم. برای سامسونگ، این بزرگ‌ترین رسوایی بود که این برند تابه‌حال تجربه کرده است. انفجارهای گوشی‌های هوشمند به علت باتری‌های آن‌ها عملاً سه‌ماهه دوم سامسونگ در سال 2016 را نابود کرد. سامسونگ که از قبل گرفتار یک مبارزه برای جانشینی ریاست و یک رسوایی فساد در کره جنوبی بود، می‌توانست بدون قضیه گلکسی نوت 7 هم کار خود را انجام دهد.


 

طراحی بدون تحول سونی
سونی همیشه برای کیفیت بخش طراحی خود شناخته شده است. بااین‌حال، باید اشاره کرد که آخرین نتایجی که از این غول ژاپنی پدید آمد بی‌بهره از اصالت و ابتکار بودند. آخرین مدل‌ها به نظر می‌رسیدند که تکراری از مدل‌های قبلی باشند. نه کمتر و نه بیشتر. بااین‌حال، تلفن‌ها لزوماً زشت نیستند.
اگر سونی بخواهد که دوباره در رقابت پرچم‌داران برجسته باشد، این کمپانی باید به طور جدی برای عرضه کمی بیشتر و تحول استایل کاملاً متعادل خود آستین‌ها را بالا بزند.

پرچم‌دار ماژولار ال‌جی
 بعد از LG G4 وسوسه کننده، امیدهای زیادی برای مدل بعدی آن وجود داشت. اگرچه ما باید به ایدهٔ ارائهٔ یک گوشی هوشمند ماژولار خوش‌آمد بگوییم، تحقق این ایده در G5 کمی خطرناک بود. جدا از قیمت‌های نسبتاً بالای ماژول‌های مختلف، تعداد کم آن‌ها و سیستم برای تغییرشان کمک زیادی به موفقیت این اسمارت فون نکرد.
نتیجهٔ آن؟ احتمالاً ال‌جی از مفهوم ماژولار خود دور خواهد شد. اگرچه Moto Z ثابت کرد که خیلی ایدهٔ بدی نبود.

با یک استایل پیچیده‌تر، آیا ال‌جی می‌توانست از پس آن بربیاید؟

به طور کلی ساعت‌های هوشمند
سال‌ها می‌گذرد و هنوز ساعت‌های هوشمند در جذب مخاطب بیشتر با مشکل روبرو هستند. علیرغم پیشرفت آشکار آن‌ها (طراحی، باتری، طول عمر، شارژ دهی، صفحه‌نمایش و...) بااین‌حال هنوز در جذب بسیاری از کاربران اندروید با مشکل مواجه هستند. فقدان ترکیب و ظاهر قطعاً ریشه این مشکل است. بااین‌حال سازندگان نباید امید خود را از دست بدهند. پایان این تونل تاریک شاید نزدیک باشد. زمان برای اشیاء متصل و بیش-اتصال (hyper-connectivity) به‌زودی می‌آید و ساعت‌های هوشمند نقش مهمی برای ایفا کردن خواهند داشت.


سامسونگ Gear S3: احتمالاً بهترین ساعت هوشمند 2016

بزرگ‌ترین ناامیدی شما از اندروید در سال 2016 چه بود؟ از سال 2017 چه انتظاراتی دارید؟ لطفاً نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

 

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر