گارفیلد؛ مربی جدید امنیت سایبری

گارفیلد؛ مربی جدید امنیت سایبری

گروهی از متخصصان امنیت سایبری آمریکا تصمیم گرفته‌اند برای آموزش امنیت سایبری به کودکان از شخصیت گارفیلد استفاده کنند.

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ مبحث امنیت سایبری با توسعه‌ی اینترنت، ابزارهای مجهز به اینترنت اشیا و بسیاری فناوری‌های دیگر، در بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها به موضوعی حیاتی تبدیل‌ شده است. همچنین با وجود توسعه‌ی این فناوری‌ها بسیاری از مردم به حریم خصوصی و امنیت سایبری ابزارهای خود اهمیتی نداده یا در این زمینه آموزش کافی ندیده‌اند.

به تازگی گروهی از متخصصان امنیت سایبری اعلام کرده‌اند می‌خواهند از شخصیت‌های معروف پویانمایی‌هایی، مانند گارفیلد، برای آموزش مسئله به کودکان استفاده کنند. هدف از این کار آموزش به کودکان درباره‌ی استفاده‌ی درست و امن از وسایلی است که توانایی اتصال به اینترنت داشته و در عید کریسمس هدیه بگیرند.

پاتریک کراون (Patrick Craven)، یکی از کارشناسان مرکز امنیت سایبری و آموزش (Center for Cyber Safety and Education)، گفت: «میلیون‌ها کودک در کریسمس امسال اولین تبلت یا تلفن هوشمند خود را هدیه می‌گیرند. آن‌ها شماره‌ی خود را در اختیار غریبه‌ها قرار داده و با در ارتباطات آنلاین با افراد ناشناسی گفتگو می‌کنند. همین موضوع آن‌ها را در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد.»

جیم دیویس (Jim Davis)، خالق شخصیت گارفیلد با همکاری مرکز یاد شده فیلم‌نامه، محتوای چندرسانه‌ای و پی نما (Comic Book) با یک خط داستانی با عنوان اینترنت امن (Safe internet) تولید کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا بعد کریسمس آموزش کودکان با پویانمایی‌ها ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر