تغییر زمین در گذر سال ها را با گوگل ارت تایم لپس ( Google earth TimeLapse)ببینید

تغییر زمین در گذر سال ها را با گوگل ارت تایم لپس ( Google earth TimeLapse)ببینید

با گوگل ارت تایم لپس می توانید تغییرات زمین را در طول سال ها ببینید.

در سال 2013، گوگل با همکاری ناسا، سازمان زمین شناسی ایالات متحده و تایم آرشیوی از تصاویر ماهواره ای از سال های 1984 تا 2012 جمع آوری کرد. این تصاویر پایه و اساس گوگل ارت تایم لپس را تشکیل می دهند. پس از مدت ها عدم فعالیت، این غول موتور جست و جو تصمیم گرفته است تا گوگل ارت و قابلیت تایم لپس( TimeLapse)خود را به روز رسانی کرده و دیدگاهی واضح تر از زمین را فراهم کند. 
گوگل با برنامه تثبیت آرشیو جهانی لند ست (Landsat Global Archive Consolidation Program ) و تایم (TIME ) برای اضافه کردن " چهار سال دیتا جدید تصویری و پتابایت همکاری کرده است. آنها 5 میلیون تصویر ماهواره ای را بررسی کردند و سی و سه تا از بهترین ها را ،برای هرسال انتخاب کردند. 


حال گوگل مرور زمان بهتری از سال 1984 تا 2016 نشان می دهد. الگوریتم محاسبه ابر و ازدیاد دیتا به این معنی است که ابر هیچ کدام از تصاویر نشان داده شده در گوگل ارت را نپوشانده است . 
همچنین به شما این امکان را می دهد تا مکانی را از لیست جدول زمانی انتخاب کنید. اگر می خواهید مکانی را ببینید که روی لیست موجود نیست کافی است زوم اوت کنید و مکانی که می خواهید را روی نقشه بیابید. 
وقتی که مکان مورد نظر را یافتید، برای تایم لپس یا مرور زمان کافی است دکمه پخش را فشار دهید. می توانید سرعت مرور زمان را آرام و یا سریع کنید. 


با این قابلیت، می توانید ببینید که چگونه یک شهر کوچک به یک کلان شهر تبدیل می شود. جالب است نه؟ گوگل همچنین تصاویری از قطب شمال و جنوب به شما نشان می دهد. با وجود تایم لپس می توانید تاثیر گرمایش زمین را روی این مناطق ببینید، که در عین حال جالب و ترسناک است. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

anvar.zard@yahoo.com

چهارشنبه, 21 شهریور 1397

خیلی عالیه استفاده کردم. جالبه

پاسخ

ابولفضل

پنج‌شنبه, 08 خرداد 1399

من وارد سایت موتر ارث می شم اما هی لود میکنه اونم ۱۱ ساعت

پاسخ

ثبت نظر