پایان پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ویستا و ایکس پی در تابستان 2017

پایان پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ویستا و ایکس پی در تابستان 2017

دو سیستم‌عامل ویندوز7 و ویستا با گذشت مدت زمان طولانی از انتشار آنها، دیگر از پشتیبانی شرکت مایکروسافت خارج شدند، اگرچه کمپانی ردموندی تا آوریل 2017 به پشتیبانی ویستا ادامه خواهد داد. در این بین دیگر شرکت‌ها نیز تصمیم گرفتند تا پشتیبانی خود را به مرور زمان به پایان برسانند و یکی از آنها کمپانی موزیلا است.

درست است که ویندوز 7 برای خود طرفداران بسیاری پیدا کرده و ویندوز 10 نیز به عنوان یک سیستم‌عامل جدید شناخته می‌شود اما ویستا و ایکس‌پی دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند و موزیلا قصد داشته در اواخر سال آینده پشتیبانی مرورگر فایرفاکس از این دو ویندوز را متوقف سازد.

این خبر توسط موزیلا در وب‌سایت رسمی آن منتشر شد. چنین خبری بدان معنا بوده که اگر از مرورگر فایرفاکس در ویندوز ایکس‌پی یا ویستا بهره می‌گیرید، همچنان خواهید توانست از بروزرسانی‌های آن استفاده کنید. موزیلا در پیامی می‌نویسد:

    موزیلا از جمله مرورگرهایی بوده که به پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی و ویستا ادامه می‌دهد و کاربران تا سپتامبر 2017 می‌توانند بروزرسانی‌های امنیتی و مختلفی دریافت کنند. کاربران نیازی نیست تا اقدامات اضافی برای دریافت بروزرسانی انجام دهند. در اواسط سال 2017 برای کاربران ایکس‌پی و ویستا یک تاریخ پشتیبانی نهایی اعلام می‌شود.

شایان ذکر بوده که اگرچه موزیلا سپتامبر 2017 را هدف قرار داده اما باتوجه به متن پیام ممکن است این تاریخ با تغییری رو به رو شود. بنابراین برای کسب جزئیات کافی، حداقل بایستی تا اواسط سال 2017 منتظر ماند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر