همکاری هوندا با ویمو برای ساخت اتومبیل های خودکار

همکاری هوندا با ویمو برای ساخت اتومبیل های خودکار

شرکت ساخت اتومبیل خودکار گوگل " ویمو" برای ساخت اتومبیل های خودکار خود با هوندا همکاری می کند.

برنامه اتومبیل خودکار گوگل به چند سال پیش برمی گردد. زمانی که هنوز جزئی از بخش تحقیقاتی مخفی Google X بود. ساختار سازمانی این شرکت از آن زمان تغییر کرده است و یکی از آن ها تاکید بیشتر روی برنامه ساخت اتومبیل های خودکار می باشد. اوایل این ماه، گوگل اعلام کرد که برنامه اتومبیل خودکار خود را به شرکت خود یعنی ویمو که تحت نظر شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت می باشد سپرده است. این شرکت برای ساخت اتومبیل های خودکار خود به دنبال شریک می گردد و به نظر می رسد که شرکت هوندا علاقه مند است. 
طرح ساخت اتومبیل های خودکار طرح جدیدی نیست. این طرح با مقاوم سازی اتومبیل های معمولی شروع شد، اما ناگهان گوگل از نمونه ماشین حبابی خود پرده برداری کرد. حال اوضاع تغییر کرده و شرکت های مطرح در این مسیر قدم گذاشته اند. شرکت ویمو تکنولوژی خودکار مانند سنسورها و لوازم الکترونیکی را می سازد، سپس اتومبیل سازان می توانند همانطور که بعضی از شرکت ها نمونه های هیبرید ماشین های معمولی را تولید می کنند قطعات لازم را بسازند. 
اگر این شراکت با هوندا خوب پیش رود ، سازندگان بخش  R&D می توانند به جای ساخت پلت فرم کامل اتومبیل های خودکار خود از برنامه ها و وسایل ویمو استفاده کنند. ترکیب تکنولوژی گوگل و ویمو ترکیب بسیار خوبی خواهد شد. گوگل همیشه اتومبیل های خود را زیر نظر دارد.  تنها تصادفی که تا به حال صورت گرفته است به دلیل خطای انسانی از طرف راننده پشتیبان بوده است. 
ویمو هم اکنون اولین اتومبیل خود را که یک نسخه خودکار مینی ون کریسلر پاسیفیکا هیبرید است آزمایش کرده است. این مدل با اتومبیل های قدیمی گوگل با سنسورهایی که روی سقف آن ها قرار دارند متفاوت است، اما هنوزهم اتومبیلی است که به آن سخت افزار رانندگی خودکار اضافه شده است- البته سنسور روی سقف واقعا آزار دهنده است اما سنسورها باید قابل دید باشند که چالشی بزرگ برای طراحان است. اتومبیل های ویمو از لیدار، رادار، دوربین و سنسورهای دیگر برای درک دنیای اطراف اتومبیل استفاده می کنند، در نتیجه به زاویه دید 360 درجه نیاز دارند. ویمو می گوید که اتومبیل های جدیدیش در شرایط مختلف از جمله آب و هوایی آزمایش شده اند. این موفقیت قدمی موثر در اتومبیل های خودکار است. 
هوندا امیدوار است که درصورت موفق بودن این شراکت تا سال 2020 اتومبیل خودکار خود را روانه بازار کند. مهندسان این شرکت در حال همکاری با ویمو برای ساخت تکنولوژی این اتومبیل هستند. شرکت هوندا می تواند برای این پروژه با ویمو بعضی از مدل های اتومبیل خود را فراهم کند. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر