سه نکته مدیریت ورک شیت ها در اکسل برای تازه کار ها

سه نکته مدیریت ورک شیت ها در اکسل برای تازه کار ها

اگر تازه کار هستید کار کردن با اکسل برایتان می تواند بسیار دشوار باشید. با این سه نکته ساده می توانید کار کردن با ورک شیت ها را برای خود بسیار ساده تر کنید.

اگر خیلی تازه کار باشید یادگیری اکسل می تواند بسیار دشوار باشد. این کار وقتی دشوارتر می شود که مجبور باشید با چندین ورک شیت کار کنید. در اینجا چند نکته به شما یاد می دهیم که خیلی کارتان را راحت می کند.  


1-    نام تب های ورک شیت را تغییر دهید. اگر نام شیت ها یا برگه هایتان به صورت Sheet1, Sheet2, Sheet3 باشد دیوانه می شوید.نام تب ها را مانند اسکرین شات بالا کوتاه اما توضیحی انتخاب کنید. برای تغییر نام روی تب دوبار کلیک کنید. 


2-    در تب های ورک شیت جست و جو کنید. وقتی تب های خیلی زیادی دارید یا نام آن ها زیادی طولانی است، همه آن ها را نمی توانید روی صفحه ببینید و ناچارید آن ها را جست و جو کنید. به دو روش می توانید این کار را انجام دهید. 
اول این که از دکمه های فلش در پایین سمت چپ اکسل برای حرکت دادن یک تب به چپ یا راست استفاده کنید. روش منطقی تر این است که روی دکمه ... در سمت دیگر کلیک کنید. ... به این معنی است که تب های بیشتری در سمت دیگر بخش جست و جو وجود دارند. 


3-    با رنگ تب ها را کد گذاری کنید . وقتی تب های زیادی دارید، کدگذاری با رنگ می تواند به شما کمک کند آن هایی را که نیاز دارید خیلی سریع بیابید. از رنگ های گرم تر ( مثل قرمز) برای شیت ها یا برگه هایی استفاده کنید که بیشتر با آن ها کار می کنید و از رنگ های سردتر ( مثل آبی) برای شیت هایی که کمتر به آن ها سر می زنید استفاده کنید. 
4-    برای تغییر رنگ یک شیت، روی تب کلیک راست کنید و  Tab Color > Any of the available colors را انتخاب کنید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر