4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندروید

4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندروید

قطعا کسی نیست که به امنیت اطلاعات خود اهمیت ندهد. اگر از کاربران اندروید هستید، پیشنهاد می‌کنیم به این 4 توصیه گوگل گوش دهید و عمل کنید.

امروزه کاربران سیستم عامل‌های موبایل، خصوصا اندروید، به یکی از بزرگ‌ترین اهداف هکرها و برنامه‌های مخرب تبدیل شده‌اند که ممکن است برای طیف وسیعی از کاربران ایجاد خطر کنند. شرکت گوگل از جمله شرکت‌هایی است که برای بالا بردن امنیت کاربران خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، اما بخشی مهمی از کار نیز به خود کاربران برمی‌گردد که باید رعایت بعضی موارد را مد نظر قرار دهند.
اگر از کاربرانی هستید که به امنیت اطلاعات خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از دستگاه اندرویدی‌تان تا جای ممکن در برابر بدافزارها محافظت کنید، مطمئن باشید عمل کردن به این 4 توصیه ضریب امنیت شما را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد.
1- استفاده از گوگل پلی

بارها گفته‌ایم بهترین مرجع برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندروید فروشگاه Google Play است. گوگل با روش‌های مختلفی اپلیکیشن‌های اندروید را بررسی می‌کند و اگر یکی از آنها پتانسیل ایجاد خطر برای کاربر را داشته باشد، وارد گوگل پلی نمی‌شود. علاوه بر این بسیاری از اعضا و تیم‌های امنیتی اندروید در این راه به گوگل کمک می‌کنند تا بدافزارها را شناسایی کند. به همین دلیل اپ‌هایی که از گوگل پلی دانلود می‌کنید مطمئن‌ترند.

2- فعال کردن اندروید دیوایس منیجر

گم کردن گوشی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. آنچه در این اتفاق مهم‌تر از خسارت مالی است ترس افتادن اطلاعات شما به دست غریبه‌هاست. Android Device Manager سرویسی است که با استفاده از آن می‌توانید در چنین مواقعی گوشی‌تان را از راه دور قفل کنید یا اطلاعات آن را کاملا پاک کنید.

3- رمزنگاری اطلاعات دستگاه

رمزنگاری گوشی این امکان را به شما می‌دهد تا تمام اطلاعات دستگاه را رمزنگاری کنید به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما نفوذ کند، قادر به دیدن اطلاعات و استفاده از آنها نخواهد بود. برای رمزنگاری کردن گوشی‌تان در تنظیمات گوشی به Security بروید و سپس Encrypt phone را انتخاب کنید.

4- مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها

هر اپلیکیشن اندرویدی که روی گوشی نصب می‌کنید به مجموعه‌ای از دسترسی‌ها یا پرمیشن‌ها نیاز دارد مانند دسترسی به دوربین، میکروفون، دفترچه تلفن و غیره. سوء استفاده از این موضوع باعث شد گوگل در نسخه 6 اندروید امکانی برای مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها فراهم کند. اگر از اندروید مارشمالو (و بالاتر) استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه App permissions را در تنظیمات گوشی جستجو کنید و با وارد شدن به آن، دسترسی اپلیکیشن‌ها را به هر قسمتی که می‌خواهید، قطع کنید.

    شما چقدر به امنیت خود اهمیت می‌دهید و به کدام یک از این توصیه‌ها عمل می‌کنید؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر