هشدارهای امنیتی و افزایش سرعت ارمغان نسخه جدید مرورگر کروم

هشدارهای امنیتی و افزایش سرعت ارمغان نسخه جدید مرورگر کروم

کروم زمانی که برای خرید به سایت‌های غیر ایمن مراجعه کنید، به شما هشدار خواهد داد. زمانی که از طریق دستگاه همراه خود از آن استفاده می‌کنید زمان بارگذاری صفحات وب را کاهش خواهد داد. این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های جدیدی هستند که نسخه جدید برای شما به ارمغان می‌آورد.

از این پس اگر سایتی اطلاعات مربوط به کارت اعتباری شما را رمزنگاری کند به سادگی این توانایی را خواهید داشت تا این عمل را مشاهده کنید. پرداخت قبوض و خریدهای آنلاین عالی هستند. اما اغلب گفتن این حرف که آیا سایتی که در حال استفاده از آن هستید از اطلاعات حساس شما محافظت به عمل می‌آورد یا خیر کار مشکلی است. اما جدیدترین به‌روزرسانی ارائه شده از سوی مرورگر کروم در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. از این پس اگر به سایتی مراجعه کنید که از شما گذرواژه یا جزییات کارت اعتباری را درخواست کند و این سایت از پروتکل انتقال ابرمتن HTTPS استفاده نکند، کروم عبارت not safe را به شکل یک سمبل قرمز در نوار آدرس به شما نشان می‌دهد. گوگل در نظر دارد از سمبل زرد مایل به قرمز به عنوان اهرم فشاری استفاده کرده تا مالکان سایت‌هایی که در تعامل با اطلاعات حساس هستند را مجبور سازد تا از پروتکل انتقال ایمن استفاده کنند.

در پستی که در وبلاگ کرومیوم قرار گرفته است همچنین به سرعت بارگذاری صفحات وب در دستگاه‌های همراه اشاره شده است. تیم طراحی کننده اعلام داشته است که از این پس سرعت بارگذاری مجدد صفحات در دستگاه‌های همراه به میزان 28 درصد سریع‌تر از قبل انجام خواهد شد. همچنین پردازش درخواست‌های مربوط به منابع معتبر نیز به میزان 60 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. زمانی که کاربران یک صفحه وب را مجددا بارگذاری می‌کنند، مرورگرها در وهله اول سرور را به منظور دریافت هر نوع منبع کش شده‌ای مورد بررسی قرار می‌دهند. کاربران عمدتا صفحات را زمانی نوسازی می‌کنند که صفحه به شکلی ناقص بارگذاری شده است. اما در رویکرد جدید استفاده مجدد از منابع ذخیر‌ه‌سازی شده به شکل جدیدی مدیریت می‌شود و تنها منابع اصلی اعتبارسنجی شده و پس از آن یک صفحه به شکل رایج بارگذاری می‌شود. در نتیجه مصرف انرژی کاهش پیدا کرده، به شکل بهینه‌ای از داده‌ها استفاده شده و زمان تاخیر بارگذاری صفحات نیز کم می‌شود. تاکاشی تویوشیما در این ارتباط گفته است: «فیسبوک با گوگل تماس گرفته و گفته است درخواست‌های اعتبارسنجی مرورگر کروم سه برابر بیش از سایر مرورگرها است. پیاده‌سازی تغییرات جدید باعث شده‌اند تا شاهد افزایش سرعت بارگذاری مجدد سایت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی باشیم.» اما هنوز به درستی مشخص نیست این افزایش سرعت تنها محدود به شبکه‌های اجتماعی است یا در ارتباط با تمامی محتوای وب تاثیرگذار خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر