کمپانی Airbnb افرادی را که از قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا ضربه خورده اند، به رایگان اسکان می‌دهد

کمپانی Airbnb افرادی را که از قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا ضربه خورده اند، به رایگان اسکان می‌دهد

ایر بی‌ان‌بی ( Airbnb ) اعلام کرده به افرادی که شامل قانون منع ورود مسلمانان شده‌اند کمک می‌کند. البته جزئیات این کمک‌ها هنوز منتشر نشده است.

برایان چسکی (Brian Chesky) یکی از مؤسسین و مدیرعامل ایربی‌ان‌بی در صفحه فیسبوک خود اظهار داشته که این شرکت به پناهجویان و افرادی که به دلیل محدودیت‌های جدید نمی‌توانند وارد شهر محل زندگی خود شوند کمک خواهد کرد.

    ما دارای 3 میلیون خانه هستیم، پس حتماً می‌توانیم برای زندگی افراد جایی را پیدا کنیم.

چسکی این مطلب را در صفحه شخصی خود ارسال کرده و از مردم خواسته که درخواست‌های خود را به ایمیل شخصی او ارسال کنند.

یکی از سخنگویان Airbnb در گفت و گویی با سایت Mashable تأیید کرده که این شرکت از ابزارهای خود، مثل ابزار پاسخگویی به فجایع، استفاده خواهد کرد. جزئیات این طرح در روزهای آینده اعلام خواهد شد. ابزار پاسخ به فجایع شرکت ایربی‌ان‌بی پیش از این در بحران‌هایی مثل زلزله ایتالیا و آتش سوزی شیلی به کمک نیازمندان آمده و محل اسکان موقتی برای آنها تأمین کرده است.

چسکی در یکی از آخرین اظهار نظرهای خود با تصمیم جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان ایران، عراق، سومالی، سوریه، سودان، یمن و لیبی مخالف کرده بود. وی در یکی از توییت های خود نوشته بود که ندادن اجازه ورود به شهروندان برخی کشورها و پناهجویان کار درستی نیست و باید با کسانی که از این تصمیم ضربه خورده‌اند اعلام همبستگی کرد.

این در حالی است که رهبران Airbnb پیش از این اعلام کرده بودند که حاضرند با ترامپ همکاری کنند.

کریس لِهان (Chris Lehan) مدیر بخش سیاست‌های بین الملل Airbnb در مصاحبه‌ای با سایت Mashable که در سیدنی استرالیا انجام گرفت، اظهار داشت که این شرکت برای کمک به طبقه متوسط آمریکا حاضر است تا با هر دو جناح سیاسی همکاری داشته باشد. به گفته وی دونالد ترامپ دفعات زیادی در مورد طبقه متوسط ضعیف شده آمریکا صحبت کرده و ما خوشحالیم که او در زمینه کمک به این طبقه با ما هم عقیده است.

اما چسکی با اظهار نظرهای جدید خود به سایر مدیران شرکت‌های تکنولوژیکی پیوسته است که با این تصمیم ترامپ مخالف هستند.

رید هستینگس (Reed Hastings) مدیرعامل نتفلیکس (Netflix) نیز در پست فیسبوکی خود با این تصمیم رئیس جمهور آمریکا مخالف کرده و اظهار داشته که این قانون به کارمندان این شرکت در سراسر دنیا ضربه زده و همه ما را ناراحت کرده است.

به گفته هستینگس این اقدامات با رواج نفرت باعث ناامن‌تر شدن آمریکا می‌شوند و زندگی 600 هزار نفر که با رویاهای خود به کشور ما آمده‌اند را تهدید می‌کنند. به گفته او باید همه آمریکایی‌ها دست در دست هم داده و از ارزش‌های آزادی و موقعیت آمریکایی دفاع کنند.

اکانت رسمی شرکت توییتر نیز اظهار داشته که این کمپانی توسط مهاجرانی از تمامی دین‌ها ساخته شده و مانند همیشه از آنها حمایت خواهد کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر