یکی از مدیران ارشد موتورولا در رابطه با علت توقف پروژه آرا گوگل توضیح می‌دهد

یکی از مدیران ارشد موتورولا در رابطه با علت توقف پروژه آرا گوگل توضیح می‌دهد

همان‌طور که ممکن است شنیده باشید، گوگل برنامه‌های خود را برای عرضه یک گوشی‌هوشمند تحت پروژه آرا (Project Ara) کنار گذاشته است. عدم تمایل بیشتر شرکت گوگل بر روی کار بر روی پروژه آرا احتمالاً بسیاری را ناامید کرده است زیرا این پروژه تا تجاری‌سازی، فاصله چندانی نداشت. در طی یک مصاحبه با یکی از مدیران اجرایی شرکت موتورولا، علت متوقف‌شدن پروژه آرا مشخص شده است.

باید توجه داشته باشید که پروژه آرا، پیش‌تر توسط شرکت موتورولا (زمانی‌که در اختیار گوگل قرار داشت و پیش از فروش به لنوو) در حال توسعه بود. بنابراین، مدیران اجرایی موتورولا از آنچه که شرکت گوگل برای پروژه آرا مدنظر داشته است، احتمالاً آگاهی دارند و به همین جهت، نظرات آن‌ها می‌تواند علت متوقف‌شدن این پروژه را به درستی نشان دهد.

استیون مک دانل، مدیر ارشد اکوسیستم Moto Mods شرکت موتورولا ادعا می‌کند که “تیم توسعه‌دهنده، واقعاً چندان به مشتریان و کاربران توجهی نداشتند”. تمامی ایده‌ آن‌ها بر مبنای فناوری لازم برای توسعه یک گوشی ماژولار بود و آنچه که شما می‌توانید با آن‌ انجام دهید. به همین جهت، آنچه که کاربران از یک گوشی ماژولار انتظار داشتند، چندان مدنظر تیم توسعه‌دهنده قرار نداشت. مک دانل در همین رابطه، اعلام کرده است که “آن‌ها به دنبال انجام کارهایی مانند تغییر مشخصات سخت‌افزاری یک گوشی‌هوشمند ماژولار بودند اما این قابلیت‌ها، چندان تجربه کاربر را تغییر نمی‌دهد”.

هم‌چنین، وی ادعا می‌کند که ایده کلی توسعه یک گوشی ماژولار که می‌توان مشخصات‌فنی آن را بهبود دهید، برای توسعه‌دهندگان هیجان‌انگیز بوده است و به همین جهت، این ایده شاید چندان برای کاربر جالب نباشد. علاوه‌براین، مک دانل فاش کرده است که رویه ال‌جی برای عرضه ال‌جی جی 5 با طراحی ماژولار اشتباه بوده است زیرا کاربران برای تعویض ماژول‌ها، نیاز به خاموش‌کردن گوشی‌هوشمند خود و سپس اتصال ماژول مدنظر به پایین آن دارند. لازم به ذکر است که به دلیل عدم استقبال کاربران از ایده ال‌جی برای ساخت یک گوشی‌هوشمند ماژولار، پرچم‌دار جدید این سازنده با طراحی متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد که در آن از ماژول استفاده نمی‌شود.

مدیر ارشد اکوسیستم Moto Mods اعلام کرده است که موتورولا با عرضه موتو مادها موفق به رفع این مشکل شده است. استیون مک دانل در رابطه با مادها ادعا می‌کند که مادها همیشه نیاز به استفاده ندارند و برای مثال، زمانی‌که به یک مسابقه می‌روید، تنها ماژول Hasselblad را برای چند ساعت به گوشی‌هوشمند خود متصل می‌کنید و چند عکس به ثبت می‌رسانید؛ سپس این ماژول را کنار می‌گذارید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر