امسال اینترنت 5G با سرعت یک گیگابیت راه‌اندازی می‌شود

امسال اینترنت 5G با سرعت یک گیگابیت راه‌اندازی می‌شود

رویای شبکه‌های بی‌سیم 5G با برنامه‌های تازه شرکت معروف AT&T رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. این اپراتور اعلام کرد که در سال جاری میلادی؛ شبکه بی‌سیم فوق سریع این شرکت در دو شهر آستین و ایندیاناپولیس راه‌اندازی می‌شود. هرچند که زمان دقیقی برای آن تعیین نشده است.

با این‌که هنوز خیلی زود است که درباره این فناوری نظر داد؛ اما AT&T کاملا نسبت به شبکه بی‌سیم خود مطمئن است و می‌گوید کارایی آن بالاتر از انتظارات خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده؛ حداکثر سرعت اینترنت 5G در دو ناحیه اعلام شده به 400 مگابیت بر ثانیه و حتی فراتر از آن می‌رسد. هم‌چنین جای پیشرفت وجود دارد و با به‌کارگیری روش‌های ویژه این سرعت تا پیش از سال 2018؛ به حدود ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

این رونمایی بخشی از به‌روزرسانی پلتفرم یک شبکه بزرگ‌تر به‌نام "ایندیگو" (Indigo) است. قرار است این پلتفرم هم سازگاری بیشتری داشته باشد و هم رسپانسیو باشد. شبکه‌ای که در این به‌روزرسانی مدنظر است یک نتورکینگ به شکل نرم‌افزار است که تا سال 2020؛ حدود 75 درصد شبکه‌های دنیا را پوشش می‌دهد. هم‌چنین از دیگر نکات این پلتفرم؛ تکیه بر یکی از داغ‌ترین مباحث این روزهای دنیای فناوری یعنی یادگیری ماشین است.

از طرف دیگر؛ AT&T قصد دارد تا کد پلتفرم این شبکه به‌نام ECOMP به‌صورت منبع باز باشد.

البته فکر نکنید با راه‌اندازی این سرویس؛ خیلی سریع می‌توانید یک گوشی 5G خریداری کنید و از نهایت سرعت لذت ببرید. از یک طرف؛ هنوز هیچ استانداردی برای 5G وجود ندارد. از طرف دیگر؛ فناوری جدید شبکه موبایلی بی‌سیم در حالی رونمایی می‌شود که گزینه‌های سخت‌افزاری آن بسیار محدود است.

تا زمانی‌که فناوری اینترنت 5G به بلوغ کامل برسد و برای استفاده عموم در دسترس قرار گیرد؛ بیشتر جنبه نمایش و آزمایش را دارد تا استفاده در دنیای واقعی.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر