آردوینو UNO

آردوینو UNO

آردوینو UNO بهترین برد Arduino برای شروع کار با الکترونیک و برنامه نویسی است. اگر قصد دارید کار با پلتفرم اردوینو را شروع کنید، آردوینو UNO بهترین گزینه برای شروع کار است.

آردوینو UNO بهترین برد Arduino برای شروع کار با الکترونیک و برنامه نویسی است. اگر قصد دارید کار با پلتفرم اردوینو را شروع کنید، آردوینو UNO بهترین گزینه برای شروع کار است. این بردامکانات بسیار متنوع ، حافظه ، سرعت و تعداد پین های کافی برای اغلب پروژه ها را داراست و قیمت بسیار مناسبی دارد. آردوینو UNO پر استفاده ترین و پرفروش ترین برد در بین تمام برد های آردوینو ( Arduino ) و جنوینو ( Genuino ) به شمار می رود. بیشترین مستندات موجود در مورد آردوینو نیز در مورد برد آردوینو UNO و امکانات آن است.

 

بررسی اجمالی آردوینو UNO

ولتاژ کاری : 5 ولت

نوع میکروکنترلر : 8 بیتی AVR مدل Atmega328P

حداکثر سرعت پردازنده: 16 مگاهرتز

آردوینو UNO یک برد میکروکنترلری مبتنی بر Atmega328P می باشد. ( دیتاشیت Atmega328P ) . این برد دارای 14 پین ورودی و خروجی دیجیتال ، 6 ورودی آنالوگ ، کریستال کوارتز 16 مگاهرتز، جک USB، جک پاور ، دکمه ریست و هدر ICSP است. 6 پین از 14 پین دیجیتال این برد را می توانید به عنوان خروجی PWM استفاده کنید. ( PWM چیست؟) این برد تمام آنچه برای استفاده از امکانات میکروکنترلر نیاز است را بر روی خود جای داده است. برای شروع به کار با این برد می توانید به سادگی آن را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. با این کار هم می توانید برد را برنامه ریزی کنید هم می توانید برای روشن کردن برد از تغذیه USB استفاده کنید. البته جک DC قرار گرفته روی برد به شما امکان تغذیه برد با استفاده از آداپتور یا باتری را نیز میدهد و در صورتی که نخواهید برای تغذیه از USB استفاده کنید می توانید برد را به سادگی به آداپتور یا باتری وصل کنید. یکی از مزایای آردوینو UNO قرارگرفتن میکروکنترلر بر روی سوکت DIP است! شاید برایتان سوال باشد چرا میکروکنترلر مستقیما بر روی برد لحیم نشده و درون سوکت قرار گرفته یا چرا از میکروکنترلر SMD استفاده نشده است؟ یکی از دلایل اینکار اینست که افراد بتوانند بدون نگرانی در پروژه ها از آردوینو UNO استفاده کنند و اگر به هر دلیلی اشتباهی رخ داد و میکروکنترلر برد شما سوخت، نیازی نیست برد اردوینو را دور بیاندازید! می توانید با مبلغی حدود 10 هزارتومان یک میکروکنترلر Atmega328P با بوت لودر آردوینو تهیه کنید و به سادگی میکروکنترلر سوخته را از درون سوکت درآورید و میکروکنترلر جدید را داخل سوکت قراردهید. با این کار برد شما مجددا احیا می شود!

“Uno” در زبان ایتالیایی به معنی یک می باشد و به عنوان نام IDE آردوینو ورژن 1.0 نیز انتخاب شده است. برد آردوینو UNO و ورژن 1.0 نرم افزار آردوینو به عنوان نسخه مرجع آردوینو انتخاب شده اند که بعدا تکامل پیدا نموده اند. برد اردوینو UNO اولین برد از سری برد های دارای USB آردوینو بوده است و به عنوان مرجع پلتفرم آردوینو شناخته می شود. در حقیقت این برد پلتفرم آردوینو را تکمیل نموده است و مسیر جدیدی برای نفوذ آردوینو در بازار باز نموده است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر