اتهام حمله هکرهای ایرانی به سیستم‌عامل مک

اتهام حمله هکرهای ایرانی به سیستم‌عامل مک

کارشناسان امنیتی آمریکایی، در پروژه اتهام زنی جدیدی، ایران را مسئول احتمالی حمله سایبری به کاربران سیستم‌عامل مک عنوان کردند.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ برخی رسانه‌های آمریکایی، خبر از حمله بدافزاری به سیستم‌عامل مک دادند که به ادعای آن‌ها، احتمالاً این بدافزار در ایران تولید شده است. بدافزار مذکور، مک دانلودر نام دارد و بخش‌هایی نظیر صنایع دفاعی در آمریکا و فعالان حقوق بشر را هدف قرار می‌دهد. سیستم‌عامل مک، یکی از امن‌ترین سیستم‌عامل‌های روز دنیا محسوب می‌شود و کارشناسان امنیتی معتقدند که این سیستم‌عامل در آمار سالانه، کمترین میزان حملات سایبری را به خود اختصاص می‌دهد. حال با مطرح‌شدن چنین خبری، کارشناسان معتقدند که دیگر داشتن یک رایانه مجهز به سیستم‌عامل مک، ضامن امنیت در فضای سایبری نیست.
این بدافزار، در نسخه جعلی وب‌سایت شرکت صنایع هوافضای یونایتد تکنولوژی آمریکا یافت شده است. این وب‌سایت جعلی، پیش‌ازاین برای انجام حملات فیشینگ و گسترش بدافزار در نسخه ویندوز مورد استفاده قرار می‌گرفته و کارشناسان امنیتی، هکرهای ایرانی را متهم به مدیریت این وب‌سایت کرده‌اند.
بازدیدکنندگان این وب‌سایت جعلی، با صفحه‌ای روبرو می‌شوند که در آن، برنامه‌ها و واحدهای درسی رایگان برای کارکنان شرکت‌های صنایع دفاعی آمریکا نظیر لاکید مارتین، ریتیون و بوئینگ قرار داده شده است. پس‌ازآن، این بدافزار، در قالب نصب یک فلش پلیر، برای اجرای ویدئویی که در سایت قرار داده شده است، روی سیستم کاربر نصب می‌شود و آغاز به کار می‌کند. این وب‌سایت، تاکنون چندین بدافزار برای نسخه‌های ویندوز و مک را با استفاده از حمله فیشینگ، بین کاربران پخش کرده است.
یکی از دلایلی که کارشناسان امنیتی برای نسبت دادن این حمله به ایران به آن استناد می‌کنند، استفاده از نام‌هایی است که پیش‌تر به گروه‌های هکرهای ایرانی نسبت داده‌شده بود. بر اساس این ادعا، گروه هکری مذکور از شبکه‌هایی برای مقاصد خود استفاده کرده که نام آن‌ها، پیش‌تر در عملیات علیه صنایع دفاعی آمریکا و برخی مخالفان سیاسی به کار برده شده بود. در این میان، به حملات گروه " Flying Kitten" اشاره شده است. این گروه متهم شده بود که حملاتی را علیه برخی اهداف در آمریکا سازمان‌دهی کرده و از جانب ایران حمایت می‌شود.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر