به روز رسانی جدید گوگل وویس را از دست ندهید!

به روز رسانی جدید گوگل وویس را از دست ندهید!

گوگل وویس یکی از اپلیکیشن های قدیمی و متروک گوگل است. اما این شرکت قصد دارد با به روز رسانی جدید خود آن را به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایش تبدیل کند.

 

گوگل قصد دارد امسال گوگل وویس (Voice)  خود را به روز رسانی کند. گوگل وویس که در سال 2009 تاسیس شد سرویس رایگانی است که یک شماره تلفن به کاربران خود می دهد که می توانند از آن روی دستگاه های بسیاری استفاده کنند. با وجود اپلیکیشن موجود برای اندروید، iOS و وب، وویس ابزاری بسیار خوب برای کسانی است که نیاز به یک شماره تلفن دیگر دارند و یا می خواهند از یک شماره تلفن روی چند دستگاه استفاده کنند. 
اگر یکی از کاربران جدی و قدیمی وویس هستید مدت هاست که منتظر این به روز رسانی هستید. کسانی که دیگر از آن استفاده نمی کنند شاید فکر می کردند که این سرویس دیگر وجود ندارد. بد نیست یادآوری کنیم که گوگل وویس دقیقا چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد. 

گوگل وویس هنوز وجود دارد؟
گوگل وویس چگونه شروع به کار کرد و الان کجاست؟

در سال 2007، یک سرویس تلفنی به نام گرند سنترال توسط گوگل خریداری شد. گوگل وویس با قابلیت های بهبود یافته مبتنی بر این سرویس در سال 2009 تاسیس شد. در ابتدا دسترسی به این سرویس فقط با سیستم دعوت امکان پذیر بود که بسیاری را جذب کرد. از سال 2010 به بعد هر کسی که حساب کاربری جی میل داشت می توانست وارد آن شود. این وضعیت تا سال 2014 ادامه داشت، در آن زمان گوگل بیشتر قابلیت های خود را به گوگل هنگ اوتس (Hang outs) منتقل کرد. 
گوگل هنگ اوتس به صورت رسمی جایگزین گوگل تاک شد . گوگل تاک در سال 2015 رسما غیر فعال شد. هنگ اوتس جایگزین بسیاری از خدمات دیگر نیز شد. گوگل همه آن ها را متوقف کرد و آن ها را در قالب یک سرویس پیام رسان همه کاره در آورد که پیام کوتاه، تماس ویدئویی و تلفنی را پشتیبانی می کرد و حتی به عنوان یک اپلیکیشن اس ام اس نیز فعالیت می کرد. گوگل تلاش کرد که هنگ اوتس را به اپلیکیشن پیام رسان پیش فرض اندروید تبدیل کند که چیزی شبیه به آی مسیج درiOS می شد. 
با این حال، از این کار صرف نظر کرد و گوگل مسنجر را به عنوان پیام رسان اندروید معرفی کرد. حال گوگل قصد دارد هنگ اوتس را نیز از گروه اپلیکیشن هایی که از قبل روی دستگاه های اندروید جدید نصب هستند حذف کند و به جای آن اپلیکیشن تماس ویدئویی جدید، دوو ( Duo) و اپلیکیشن پیام رسان الو (   Allo) را جایگزین کند. 
همچنین مشتریکین گوگل پراجکت فای (Project Fi) می توانند از شماره وویس خود روی فای استفاده کنند. 

وویس و هنگ اوتس 
گیج شدید؟ دنبال کردن این تغییرات سریع و جایگزینی ها کار دشواری است . و اما در مورد رابطه وویس و هنگ اوتس: وقتی که گوگل هنگ اوتس و وویس را در هم ادغام کرد، دو اپلیکیشن وجود داشتند که رسما یک کاربرد و قابلیت داشتند. 
اگر می خواهید شماره وویس خود را به هنگ اوتس متصل کنید، می توانید از طریق شماره وویس خود یک اس ام اس به هنگ اوتس بفرستید. اپلکیشن هنگ اوتس دیالر (  Hangouts Dialer) برای ایجاد تماس های  VOIP از شماره وویس استفاده می کند. با این حال می توانید از اپلیکیشن وویس برای پیام کوتاه و پیام صوتی استفاده کنید و با استفاده از شماره وویس خود از اپلیکیشن تلفن نیز استفاده کنید. تا به حال اپلیکیشن وویس بسیار ظاهری زشت  و قدیمی داشت، به همین دلیل بیشتر کاربران از هنگ اوتس استفاده می کردند. 
اساسا شما می توانستید با داشتن یک شماره وویس از همه قابلیت های خوب گوگل وویس روی هنگ اوتس استفاده کنید. با این به روز رسانی جدید کاربران وویسی که نمی خواند از هنگ اوتس استفاده کنند دوباره جذب اپلیکیشن گوگل وویس می شوند. 

گوگل وویس جدید


تا به امروز اپلیکیشن گوگل وویس هیچ فرقی با نسخه سال 2012 خود نداشت. رابط کاربری آن هولو به سبک ساندویچ بستنی بود و اصلا اپلیکیشن زیبایی نبود. به تصویر زیر نگاه کنید: 
حال همه چیز خیلی زیبا طراحی شده است. این اپلیکیشن سه تب جدا برای پیام کوتاه، تلفن و پیام صوتی دارد. همچنین انیمیشن ها نیز بهتر شده اند و قابلیت های جدید و راحتی مثل پاسخ دهی سریع به این اپلیکیشن اضافه شده که به شما اجازه می دهد در قسمت نوتیفیکیشن ها به پیام ها جواب دهید. 
علاوه بر ظاهر زیبا گوگل زندگی را برای کاربران گوگل وویس ساده تر کرده است. پیش از این به روز رسانی، باید برای دریافت ام ام اس و پیام های گروهی از هنگ اوتس استفاده می کردید. حال می توانید این کارها را در اپلیکیشن وویس انجام دهید. می توانید به راحتی مانند هر اپلیکیشن دیگر برای دوستانتان عکس و یا پیام صوتی بفرستید. 


پس از پنج سال سکوت، گوگل همه را مطمئن ساخته که اپلیکیشن وویس را با قابلیت های بیشتری به روز رسانی می کند. اگر هنگ اوتس را ترجیح می دهید، همگام سازی با وویس هنوز پابرجاست. گوگل این به روز رسانی را تا چند هفته دیگر منتشر می کند .اگر کاربر اندروید هستید می توانید به سادگی اپلیکیشن گوگل وویس را با نصب فایل APK رسمی سایدلود کنید. 
اگر قصد دارید پس از این به روز رسانی گوگل وویس را دانلود کنید می توانید انتخاب کنید که شماره ای جدید از گوگل دریافت کنید و یا از شماره تلفن خود استفاده کنید. 

آیا می خواهید از وویس استفاده کنید؟
حال همه چیز را در مورد گوگل وویس می دانید. هیچ سرویسی مانند آن وجود ندارد و سال هاست با این وجود که از طرف گوگل پشتیبانی نمی شود طرفداران خود را دارد. 
اگر به روز نبودن اپلیکیشن باعث می شد که از آن استفاده نکنید، حال زمان مناسب فرا رسیده است. چه می خواهید از قابلیت پیام صوتی استفاده کنید و یا نمی خواهید شماره تلفن واقعی خود را به کسی بدهید چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر