دانلود نرم افزار آردوینو Arduino 1.6.12

دانلود نرم افزار آردوینو Arduino 1.6.12

نرم افزار آردوینو چیست؟

اگر با برد های آردوینو آشنا هستید حتما می دانید برای برنامه ریزی برد های آردوینو یک کامپایلر اپن سورس و بسیار کامل وجود دارد که توسط خود آردوینو پشتیبانی می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بردهای آردوینو و نرم افزار آردوینو کسب کنید، پیشنهاد می کنم مطلب ” آردوینو چیست؟ ” را مطالعه کنید. نرم افزار آردوینو در حقیقت این قابلیت را برای شما به وجود می آورد تا به سادگی کد برنامه مورد نظرتان را با استفاده از صد ها کتابخانه از پیش تهیه شده تولید کنید. و به لطف آردوینو برای پروگرم کردن میکروکنترلر روی برد به پروگرامر نیاز ندارید. نرم افزار آردوینو با استفاده از رابط USB و بوت لودر موجود بر روی میکروکنترلر برنامه شما را به سادگی به میکروکنترلر منتقل می کند.

نرم افزار آردوینو علاوه بر امکانات بسیار زیادی که در زمینه برنامه نویسی و توسعه برنامه های میکروکنترلری در اختیار شما قرار می دهد امکانات بی نظیری نیز برای رفع ایرادات ( Debug ) و توسعه دادن ( Develop ) نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید در حالی که میکروکنترلر مشغول کار است، داده هایی را از IDE آردوینو به عنوان ورودی به میکروکنترلر ارسال کنید و یا مقادیری را از میکروکنترلر دریافت کنید.

شاید به جرات بتوان گفت علت اصلی محبوبیت آردوینو در بین شرکت ها و توسعه دهنده های بزرگ میکروکنترلر در جهان، نرم افزار آردوینو است. نرم افزار آردوینو با داشتن صد ها کتابخانه به کاربر این امکان را می دهد تا با کمترین دانش فنی الکترونیک انواع قطعات الکترونیکی ، سنسور ها و ماژول ها را به سادگی در برنامه خود مورد استفاده قرار دهد. از سوی دیگر وجود شیلد های متنوع نیز باعث شده تا کاربران نیازی به طراحی مدارات الکترونیک نداشته باشند و فقط کافیست شیلد مربوطه را به صورت سخت افزاری بر روی آردوینو نصب کنند که شباهت بسیار زیادی به نصب کارت های توسعه کامپیوتر های رومیزی دارد. پس از قراردادن شیلد مربوطه بر روی برد آردوینو می توانید به سادگی کتابخانه مربوطه را از نرم افزار آردوینو انتخاب کنید و به سادگی پروژه مورد نظرتان را برنامه نویسی کنید! با انتقال برنامه به میکروکنترلر با یک کلیک ساده، کار تمام است! آردوینو تمام کار ها را برای شما انجام می دهد و شما می توانید از پروژه خود لذت ببرید.

در تصویر زیر نحوه ی اتصال شیلد های آردوینو به برد نمایش داده شده است.


تصویر سمت راست آردوینو به همراه شیلد GSM و شیلد Ethernet را نمایش می دهد و در تصویر سمت چپ شیلد سون سگمنت بر روی آردوینو نصب شده است.
محیط نرم افزار Arduino

از جذابیت های دیگر آردوینو، محیط ساده و کاربردی نرم افزار آردوینو است. محیط نرم افزار آردوینو بر خلاف سایر کامپایلر ها که بسیار پیچیده و گیج کننده هستند بسیار ساده طراحی شده است و از شلوغی های رایج در IDE ها خبری نیست. تمام افرادی که برای یکبار اقدام به برنامه نویسی نموده اند مسلما می توانند بدون اطلاعات فنی از این نرم افزار استفاده نمایند. در تصویر زیر نمایی از محیط نرم افزار Arduino نمایش داده شده است.

مطمئن باشید کار کردن با آردوینو به سادگی نرم افزار Arduino است. به یاد داشته باشید آردوینو برخلاف سایر کامپایلر ها مانند کدویژن، بسکام و … صرفا برای استفاده مهندسین برق و الکترونیک طراحی نشده است. آردوینو برای استفاده عموم مردم طراحی شده است تا بتوانند وسایل الکترونیکی هوشمند مورد نیازشان را خودشان طراحی و استفاده کنند. امروزه استفاده از آردوینو در کشور های پیشرفته بسیار رایج است. بسیاری از دانش آموزان علاقه مند از سطوح ابتدایی کار با آردوینو را فرا میگیرند. آردوینو در بین دانشجویان کامپیوتر، IT و الکترونیک نیز بسیار محبوبیت پیدا کرده است. از آردوینو در پروژه های تحقیقاتی و تجاری بسیاری نیز استفاده شده است.
قابلیت های نرم افزار آردوینو

  • نسخه کامل و اوپن سورس کاملا رایگان
  • پشتیبانی از تمام برد های آردوینو
  • دارای محیط IDE بسیار ساده و کاربردی
  • امکان پروگرام کردن مستقیم برد ها آردوینو با استقاده از کابل USB
  • شامل صد ها کتابخانه جهت استفاده در پروژه ها

دانلود نرم افزار آردوینو Arduino 1.6.12

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر