نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید

نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید

امکان حالت شب یا نایت مُد (Night Mode) که توسط iOS 9.3 رواج پیدا کرد، حالا برای بسیاری از گوشی‌های هوشمندی هم در دسترس قرار دارد. این حالت به شما امکان می‌دهد که برای به حداقل رساندن فشار به چشم و کاهش نور آبی ساطع شده از صفحه‌نمایش گوشی‌هوشمند خود، یک فیلتر روی صفحه‌نمایش اعمال کنید. در این مطلب، بدون در نظر گرفتن اینکه این حالت جزء تنظیمات پیش‌فرض گوشی باشد یا نه، به شما می‌گوییم که چگونه آن را فعال کنید.

به دلیل مقدار زمانی که کاربران جلوی صفحه نمایش می‌گذرانند، آن‌ها بیشتر و بیشتر دچار مشکلات در فشار روی چشم می‌شوند. وقتی زندگی مدرن امروزی را بررسی کنیم خیلی نباید به خاطر این موضوع تعجب کرد (به علت وجود تلویزیون، کامپیوتر، گوشی‌هوشمند، تبلت و ...). حالتی که هوآوی آن را محافظ چشم می‌خواند، یک روش مؤثر برای کاهش نور آبی است. از آنجا که این نور آبی تولید ملاتونین که یک هورمون ضروری برای خواب است را مختل می‌کند، در نتیجه تأثیری منفی روی خواب می‌گذارد.
یک ویژگی پیش‌فرض روی برخی از گوشی‌های هوشمند
این حالت در برخی گوشی‌های هوشمند که تحت سیستم‌عامل نوقا اجرا می‌شوند، پیش‌فرض است.
با تشخیص اهمیت این حالت، گوگل تصمیم گرفت آن را در گوشی‌های پیکسل خود که اندروید نوقا را اجرا می‌کنند، بکار گیرد. برای فعالسازی آن در این گوشی ها، به این مسیر بروید: Settings > Display > Night Light. همچنین می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نایت لایت (Night Light) گوشی در زمان‌های بخصوص به صورت خودکار خاموش شود.


نایت لایت را می‌توان برای میزان روشنایی نیز تنظیم کرد.

این حالت در برخی مدل‌های دیگر هم پیش‌فرض است.
تعدادی از سازندگان گوشی‌هوشمند برای معرفی حالت شب (نایت مُد) در بعضی از گوشی‌های خود منتظر آپدیت بعدی نوقا نماندند. این موضوع بطورکلی در مورد برندهای آنر، هوآوی، ایسوس، وان‌پلاس، سامسونگ و... صدق می‌کند، تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که برای فعالسازی آن به تنظیمات گوشی یا میانبرها بروید.


گوشی آنر 8 (Honor 8) یک حالت محافظ بازی ارائه می‌دهد که یک رنگ کمی مایل به زرد به صفحه‌نمایش می‌دهد.

ویژگی نایت مُد را با یک اپلیکیشن در پلی استور دریافت کنید
در حال حاضر تعدادی اپلیکیشن در گوگل‌پلی در دسترس هستند که به شما امکان دستیابی به همین ویژگی را می‌دهند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها در حال حاضر Bluelight Filter است. این اپ همان کارکردهایی که در سیستم عامل اندروید می‌بینید را دارد، به همراه گزینه‌های جدید بیشتری مثل انتخاب رنگ فیلتر از میان هفت سایه موجود، میانبرهایی به صفحه اصلی، یک ویجت نوتیفیکشن روی صفحه نمایش و یک برنامه زمان‌بندی فعالسازی.


Bluelight Filter برای دستیابی به کارکرد Night Shift اندروید عالی است.


ورژن اپ: 2.4.3
سایز اپ: 5.56 MB
سازگاری: اندروید 4.0 یا بالاتر
آیا شما هم از یک فیلتر نوری روی گوشی‌هوشمند خود استفاده می‌کنید؟ به نظرتان در به حداقل رساندن فشاری که به چشم می‌آید کمک می‌کند؟ نظرتان را در مورد آن در قسمت کامنت‌ها به ما بگویید.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید.

 

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

R.ansari

چهارشنبه, 14 اسفند 1398

برای گوشی های با اندروید ۶ بخوایم اینستاگرامو از حالت شب دربیاریم باید چیکار کنیم ممنون میشم راهنمایی کنین

پاسخ

ثبت نظر