رئیس سامسونگ به دلیل رشوه‌دهی و اختلاس دستگیر شد!

رئیس سامسونگ به دلیل رشوه‌دهی و اختلاس دستگیر شد!

آقای لی جه یونگ (Lee Jae-yong) رئیس شرکت بزرگ سامسونگ به دلیل یک سری از اتهامات مشکوک نظیر رشوه‌دهی و اختلاس دستگیر شد! آقای یونگ از سال 2014 و پس از پدرش به عنوان رئیس سامسونگ انتخاب شده بود و حال در چنگ قانون اسیر شده است.

آقای لی جه یونگ رئیس ارشد شرکت بزرگ سامسونگ به تازگی بازداشت شده است. طبق گزارش‌ها، آقای یونگ اقدامات غیرقانونی متعددی را انجام داده که اصلی‌ترین آن‌ها مربوط به رشوه‌دهی به مقامات دولتی و رئیس جمهور پیشین کره جنوبی، یعنی آقای پارک گون های (Park Geun-hye) می‌شود. آقای یونگ از سال 2014 و پس از حمله قلبی که برای پدرش رخ داد به عنوان رئیس ارشد شرکت سامسونگ انتخاب شد و هم اکنون رئیس و رهبر اصلی غول کره‌ای صنعت موبایل به شمار می‌رود.

طبق گزارش‌های به دست آمده، دادگاه مرکزی کره جنوبی که در سئول واقع شده است، اوایل هفته یک درخواست ویژه از سوی دفتر دادستانی ارشد دریافت کرد. در این خواست عنوان شده بود که آقای لی جه یونگ مبلغی در حدود 36 میلیون دلار را از شرکت‌های زیرمجموعه اختلاس کرده و از این مبلغ به منظور رشوه‌دهی به مقامات دولتی و به ویژه آقای چو سون سیل (Choi Soon-sil) که به طور مستقیم با رئیس جمهور پیشین کشور کره جنوبی ارتباط داشته، استفاده به عمل آورده است. بنابراین به موجب این دادخواست آقای لی جه یونگ متهم به اختلاس 36 میلیون دلاری و رشوه‌دهی به مقامات دولتی شده است.

ظاهرا هدف اصلی آقای یونگ مبنی بر انجام این عمل کسب حمایت‌های خاص دولتی بوده که به آن نیاز داشته است. البته این اتهامات کاملا هم جدید و نوپا نیستند. در سال گذشته هم اتهامات این چنینی به آقای پارک گون های، رئیس جمهور پیشین کره جنوبی وارد شده بود که نهایتا منجر شد وی در ماه دسامبر از پست ریاست جمهوری کره جنوبی عزل شود. با این وجود هم آقای پارک گون های و هم آقای لی جه یونگ پیش از این مدعی شده بودند که تمام اتهامات نام برده شده دروغین هستند و به هیچ وجه واقعیت ندارند!

آقای لی حتما در برخی از اظهارات خود عنوان کرد که مجبور به پرداخت هزینه‌های نامتعارف این چنینی و کمک مالی به نهادهای دولتی شده است. بنابراین او عقیده دارد که تهمت رشوه‌دهی به وی وارد نیست، چرا که بنا به ادعای او، وی مورد سوء استفاده قرار گرفته و مجبور به پرداخت مبالغ گزاف به دولتمردان کره‌ جنوبی بوده است. با این حال به نظر می‌رسد که صحبت‌های آقای لی جه یونگ بیشتر جنبه گریز از واقعیت و فریب‌کاری را به همراه داشته باشند. پیش از این و در ماه ژانویه هم دادگاه دستور دستگیری آقای لی جه یونگ را صادر کرده بود، اما این دستور در نهایت توسط مسئولین قضایی بالا رده رد شد که این موضوع هم کاملا مشکوک به نظر می‌رسد.

اما ظاهرا چندی پیش شواهد مربوط به این پرونده و گناه‌کار بودن آقای لی جه یونگ تکمیل شد. این امر سبب شد که دادگاه مرکزی کره جنوبی پس از دریافت و بررسی درخواست ویژه دفتر دادستانی ارشد، دستور بازداشت آقای لی جه یونگ را صادر کند. آقای لی جه یونگ متهم به جرائمی از قبیل اختلاس، رشوه‌دهی، شهادت دروغین، پنهان کاری درآمدها و انتقال غیر قانونی دارایی‌هایش به خارج از کشور شده است. هم اکنون آقای یونگ در بازداشتگاه سئول و پشت میله‌های زندان به سر می‌برد. پیش‌بینی می‌شود که محاکمه آقای لی جه یونگ چیزی در حدود 18 ماه به طول بیانجامد.

دفتر دادستانی ویژه همچنین از دادگاه مرکزی سئول درخواست کرد تا حکم بازداشتی برای آقای پارک سانگ جین (Park Sang-jin)، رئیس سامسونگ الکترونیک، هم صادر شود که دادگاه مرکزی این درخواست را رد کرد. مطمئنا این مشکلات جدیدی که برای سامسونگ به وجود آمده است، عملکرد این شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سامسونگ به تازگی در پی فراموشی مشکلات ایجاد شده برای فبلت گلکسی نوت 7 بود و به نوعی خود را برای رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 8 آماده می‌کرد. حال و با بازداشت آقای لی جه یونگ، بی‌شک مشکلات جدیدی برای این غول کره‌ای صنعت موبایل به وجود خواهد آمد. نظر شما در رابطه با این موضوع و اتهامات وارد بر آقای یونگ چیست؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر