یادگیری ماشین با تنسور فلو 1.0 (TensorFlow) برای همه

یادگیری ماشین با تنسور فلو 1.0 (TensorFlow) برای همه

با به روز رسانی جدید تنسورفلو (تنسور فلو 1.0) یادگیری ماشین بسیار ساده تر شده است.

خیلی وقت پیش نبود که ساخت و آموزش شبکه های عصبی فقط مخصوص دانشمندان کامپیوتر و فارغ التحصیلان این رشته بود. اما این وضعیت با انتشار چهارچوب های یادگیری ماشین منبع بازی مثل Theano, Spark ML, CNTK از مایکروسافت و TensorFlow ( تنسورفلو) از گوگل تغییر کرد. در بین این برنامه ها تنسور فلو به خاطر قدرت، قابلیت دسترسی ساده، عملکرد خوب و تعداد کاربران بسیار زیاد آن معروف است. با انتشار تنسور فلو 1.0 گوگل مرزهای یادگیری ماشین را در چندین جهت گسترش داده است. 

تنسورفلو دیگر فقط یک شبکه عصبی نیست
در تلاش برای تبدیل تنسورفلو به یک چهارچوب یادگیری ماشین کلی تر، گوگل امکان قابلیت برآورد و پشتیبانی برای تعدادی دیگر از الگوریتم های سنتی یادگیری ماشین مثل K-means، SVM ( ماشین های وکتور را پشتیبانی می کند)  و رندوم فورست (Random Forest) را اضافه کرده است. در حالی که چهارچوب های دیگر مثل SparkML وجود دارد که این ابزارها را پشتیبانی می کنند، وجود برنامه ای که بتواند آن ها را با شبکه های عصبی ترکیب کند گزینه ای بسیار مناسب برای مسائل ترکیبی خواهد بود.
تنسورفلو 1.0 همچنین در مقیاس گذاری و عملکرد پیشرفت عمده ای داشته است. 

با کراس ( Keras) همه می توانند HAL9000 بعدی را بسازند
ساخت یک مدل پیچیده به طور مستقیم در API نیاز به دانش کافی و برنامه نویسی دقیق دارد. این امر به خصوص در مورد مدل های پیچیده مثل شبکه های عصبی بازرخدادگر و مدل های LSTM ( مدل های حافظه کوتاه مدت طولانی ) صادق است. رابط کاربری برنامه نویسی کراس لایه ای کاربر دوست ترنسبت به  تنسورفلو ( و ثینو) دارد که ساخت شبکه های پیشرفته را ساده می کند. 


خالق کراس، فرانسوا کوله نشان داد که ساخت یک شبکه که به ویدئوها نگاه کند و در یک صفحه کد به آن پاسخ می دهد چقدر ساده است، البته دانش این که چگونه لایه های مختلف را در یک مدل کنار هم بگذارید هنوز نیاز به مهارت دارد، اما ساخت آن نسبتا ساده شده است. کراس همچنین شامل تعدادی از مدل های از پیش پرورده برای نمونه سازی ساده است. 

گوشی هوشمند خود را هوشمند تر کنید 
یکی از قابلیت های بسیار جالب تنسورفلو این است که مدل های آن روی گوشی های هوشمند بسیاری اجرا می شود. تنسورفلو 1.0 حتی از  Hexagon DSP نیز استفاده کرده است که در سی پی یو اسنپ دراگون 820 کوالکوم ساخته شده. گوگل از این قابلیت برای ارتقای اپلیکیشن هایی مانند ترنسلیت (Translate) و ورد لنز (Word Lens) برای استفاده در زمان هایی که آفلاین هستید استفاده می کند. پیش از این الگوریتم های پیچیده مورد نیاز برای ترجمه یا تشخیص صدا نیازمند دسترسی به فضای ابری و سرورهای محاسبه گر بود. 


شروع کار با تنسورفلو 
می توانید همین حالا تنسورفلو 1.0 را دانلود کنید. کراس پکیجی جداست که می توانید به راحتی با استفاده از پکیج منیجر مورد علاقه خود آن را نصب کنید. اما گوگل قصد دارد در نسخه 1.2 تنسورفلو کراس را به همراه نرم افزار اصلی منتشر کند. تغییراتی در API نیز در نسخه 1.0 ایجاد شده است اما بیشتر آن ها تغییر نام ساده ای هستند که پیش تر از این اعلام شده بودند. گوگل همچنین اسکریپتی به شما می دهد که در صورت نیاز کدهای موجود شما را به روز رسانی می کنند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

سه‌شنبه, 30 آبان 1396

سلام
امکانش هست در مورد ارتباط کراس و آناکوندا هم توضیحاتی ارائه دهید؟

پاسخ

ثبت نظر