با بهترین گوشی های معرفی شده در MWC 2017 آشنا شوید

با بهترین گوشی های معرفی شده در MWC 2017 آشنا شوید

کنگره جهانی موبایل یا به اختصار MWC را می‌توان میعادگاه سالانه تولیدکنندگان بزرگ گوشی همراه در جهان دانست که در آن از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. امسال نیز طبق منوال 6 سال اخیر این نمایشگاه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد و طی روند 3 روز برپایی آن چندین و چند گوشی همراه و فناوری‌های مرتبط با این حوزه معرفی شد. اگر فرصت نکرده‌اید اخبار این نمایشگاه را در چند روز اخیر دنبال کنید، با ما در ادامه در فیسیت همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی که در MWC 2017 معرفی شدند.

کنگره جهانی موبایل یا به اختصار MWC را می‌توان میعادگاه سالانه تولیدکنندگان بزرگ گوشی همراه در جهان دانست که در آن از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. امسال نیز طبق منوال 6 سال اخیر این نمایشگاه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد و طی روند 3 روز برپایی آن چندین و چند گوشی همراه و فناوری‌های مرتبط با این حوزه معرفی شد. اگر فرصت نکرده‌اید اخبار این نمایشگاه را در چند روز اخیر دنبال کنید، با ما در ادامه در فیسیت همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی که در MWC 2017 معرفی شدند.

ال‌جی جی ۶

پس از مدت‌ها درز شایعات و تصاویر مختلف منتسب به ال‌جی جی ۶، این پرچم‌دار سرانجام روز گذشته در کنگره جهانی موبایل معرفی شد. این محصول برخلاف دیگر گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷، به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱ که قدرتمندترین پردازنده سال گذشته کوالکام محسوب می‌شود تجهیز شده و خبری از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ نیست؛ دلیل این امر نیز عرضه دیگر هنگام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ از سوی سامسونگ و انحصار طلبی این شرکت که وظیفه توسعه ۱۰ نانومتری پردازنده مذکور را بر عهده دارد است.

به هر حال امسال نیز ال‌جی پرچم‌دار خود را به نمایشگری تخت با وضوح تصویر QHD+ با نام فول ویژن مجهز کرده که تراکم پیکسلی آن به ۵۶۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.البته برخلاف جی 5، پرچمدار جدید شرکت کره‌ای دیگر دارای قابلیت طراحی ماژولار نیست. ال‌جی زمان زیادی را صرف مقاوم‌سازی گوشی خود کرده تا به کاربران تضمین کند که از آسیب‌های روزانه در امان خواهد بود. بر این اساس قاب پشتی جی ۶ توسط گوریلا گلس ۵ و نمایشگر آن توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده است.

در سوی دیگر حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی ۵ در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به نظر می‎رسد. دوربین عقب این گوشی ۱۳ مگا پیکسل بوده و مجهز به دو سنسور Sony IMX ۲۹۸ وی ۱٫۱۲ میکرو پیکسل است. این سنسور درون لنزی با زاویه دید ۷۱ درجه‌ای و گشادگی دیافراگم f/۱٫۸ قرار گرفته که امکان فوکوس خودکار مبتنی بر تشخصی فازی را هم به ارمغان می‌آورد. البته هرچند تعداد پیکسل‌های دوربین جی ۶ نسبت به نسل قبلی کمی کاهش یافته، با این حال گمان می‌رود که شرکت کره‌ای با بهره گیری از فن‌های نرم افزاری آن را جبران کرده است چرا که اکنون دیگر خبری از فوکوس لیزری هم نیست.

سنسور دوم به صورت واید انتخاب شده که زاویه دید ۱۲۵ درجه را همراه دارد و این یعنی آنکه به مراتب اکنون می‌توان گستره دید بیشتری را در اختیار گرفت. در رابط کاربری این گوشی نیز تغییرات زیادی به وجود آمده است و ال‌جی از رابط کاربری جدید LG UX ۶ بر روی این گوشی رونمایی کرد. باتری به کار رفته در جی ۶ ال‌جی ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و به لطف بهره گیری از فناوری شارژ سریع، تنها ظرف ۹۶ دقیقه به طور کامل شارژ می‌گردد. در نهایت بایستی این نکته را متذکر شویم که این گوشی دارای تاییدیه IP۶۸ است و این یعنی آنکه می‌تواند در برابر آب تا عمق ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کند. گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ به پورت اتصال یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و با قدرت گرفتن از اندروید ۷ نوقا از تاریخ  ۱۰ مارس (۲۰ اسفند)  به بازار عرضه خواهد شد.


اکسپریا XZ پریمیوم

به فاصله زمانی کمتر از شش ماه از عرضه گوشی‌های اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) و اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact)، شرکت سونی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ از یک پرچم‌دار تمام عیار دیگر با نام اکسپریا XZ پریمیوم رونمایی کرد.

زبان طراحی به کار رفته در این محصول مانند چیزی است که پیش‌تر نیز در گوشی‌های سری اکسپریا ایکس سونی مشاهده کرده بودیم؛ به طوری که هرچند قاب پشتی بسیار چشم نواز و کاربر پسند طراحی شده، با این حال پنل جلویی به دلیل حاشیه کناری و بالایی نمایشگر کمی مینیمالیستی است. همانند سایر گوشی‌های اکسپریا، اسکنر اثر انگشت در سمت راست گوشی و بر روی دکمه پاور قرار گرفته است. دکمه‌های ولوم و شاتر دوربین نیز در همان سمت تعبیه شده‌اند و محل قرارگیری سیم‌کارت و کارت میکرو اس دی نیز در سمت چپ گوشی دیده می‌شوند.

 اکسپریا XZ پرمیوم به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با دقت ۴K مجهز شده که به گفته شرکت سازنده، به دلیل پشتیانی از فناوری HDR، بالاترین وضوح تصویر را در بین پنل‌های موبایلی ارائه می‌دهد. سونی اکسپریا XZ پرمیوم قرار است با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ روانه‌ی بازار شود. احتمالاً به همین دلیل است که عرضه‌ی آن تا اواخر بهار به تعویق خواهد افتاد

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم همراه با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود که برای استفاده‌های روزانه معمولی و برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، عملکرد یکسانی را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه است، با این حال دسترسی به حافظه ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی در آن تعبیه شده است.

یکی نقاط قوت پرچم‌دار جدید شرکت سونی، دوربین آن است که می‌تواند تصاویر با وضوح ۴K را ثبت کند. سنسور ۱۹ مگاپیکسلی این گوشی با اندازه ۱/۲٫۳ می‌تواند تصاویر خوبی را در نور کم ثبت کند. نکته جالب اینجاست که این سنسور جدید قادر به ضبط ویدیوهایی با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه است و امکان ثبت تصاویر اسلوموشن یا حرکت آهسته هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند. همچنین دوربین سلفی آن به سنسوری سلفی ۱۳ مگاپیکسلی  بسیار واید معادل ۲۲ میلی‌متر مجهز شده که می‌تواند تصاویر بسیار شفاف را ثبت کند. سونی اکسپریا XZ پرمیوم با برخورداری از گواهینامه‌ی IP۶۸ در مقابل آب مقاوم است، با این حال عایق‌بندی آن باعث شده تا وزن کلی دستگاه به ۱۹۵ گرم افزایش پیدا کند. طبق اعلام شرکت سازنده، اکسپریا XZ پریمیوم در سه رنگ نقره‌ای، آبی یخی و مشکی از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.


هواوی پی ۱۰

طراحی پی ۱۰ با نسل قبلی آن یعنی هواوی پی ۹ تفاوت چندانی ندارد، به طوری که ما اکنون نیز با گوشی هوشمندی مجهز به فریم فلزی با گوشه‌هایی گرد، نمایشگری تخت و دوربین دوگانه در قاب پشتی رو به رو هستیم. هواوی پی ۱۰ به یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلاس ۵ نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است.

بار دیگر برند لایکا بر روی دوربین‌های دو گوشی سری P هواوی نقش بسته است. پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس اینک از دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۱۲ مگاپیکسلی رنگی برخوردارند که قابلیت‌های بی‌شماری نظیر ارائه زوم هیبریدی و روشنایی پویا به آن‌ها اضافه شده است. دوربین مدل پلاس هواوی پی ۱۰ با ارائه گشادگی لنز f/۱٫۸ می‌تواند تصاویری بهتر را نیز به ثبت برساند. هواوی برای دوربین سلفی گوشی جدید خود نیز از سنسور دوربین لایکا استفاده کرده است که قابلیت‌های جذابی را برای تهیه یک تصویر جذاب سلفی به کاربران ارائه می‌کند.

هواوی پی ۱۰ از تراشه هشت هسته‌ای Kirin ۹۶۰، چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هواوی از آن استفاده می‌کند، بهره مندی از اندروید ۷ نوقا با رابط کاربری  EMUI ۵٫۱ و پشتیبانی از نسل ۴٫۵ G LTE است و شرکت هواوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌های شرکت اپل تا ۶۰ درصد عملکرد بهتری در زمینه پوشش دهی خواهد داشت. در نهایت کاربران عادی می‌توانند با هر بار شارژ باتری ۳۲۰۰  این گوشی، ۱ روز و ۸ ساعت از آن استفاده کنند و این در حالی است که کاربران پر استفاده نیز می‌توانند چیزی در حدود ۱ روز و ۳ ساعت از آن بهره ببرند.


آلکاتل A۵ ال ای دی

آلکاتل A۵ ال ای دی را شاید بتوان بهترین گوشی معرفی شده این شرکت در MWC ۲۰۱۷ دانست؛ چرا که علاوه برداشتن سخت افزاری قدرتمند به مکانیزم جالبی تجهیز شده که امکان روشن شدن قاب پشتی را می‌دهد. علاوه بر این A۵ دارای نمایشگری ۵٫۲ اینچی با وضوح اچ‌دی و از نوع iPS است که درون فریمی پلاستیکی جای گرفته است.

همچنین قلب این محصول را قرار است تراشه هشت هسته‌ای MT۶۷۵۳ مدیاتک با کلاک فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد. از دیگر ویژگی‌های آلکاتل A۵ ال ای دی می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، سنسور سلفی ۵ مگاپیکسلی، باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث ۴٫۱ و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید ۶٫۱ مارشملو اشاره کرد.

هرچند قاب پشتی این محصول بسیاری مستحکم و صاف طراحی شده، با این حال در زیر آن ال ای دی‌هایی کار گذاشته شده است که به صورت پویا در هنگام پخش موزیک و حتی با ریتم آن می‌توانند قاب پشتی را نورانی کنند. البته افرادی که علاقه‌ای به این پوشش ندارند، می‌توانند نسخه از گوشی که دارای بدنه‌ای عادی هست را سفارش دهند.

 


زد تی ای Blade 78 Mini

 گوشی Blade 78 Mini دارای بدنه‌ای تمام فلزی هست و همچون دیگر اعضای سری Blade V۸، ظرافت خاصی در طراحی آن‌ها صورت گرفته است. علاوه بر این قاب پشتی گوشی دارای یک فرو رفتگی ارگونومی بوده که البته امکان استفاده راحت‌تر از سنسور اثر انگشت را راحت‌تر می‌کند. به طور کلی ضخامت بدنه مدل وی ۸ مینی به ۸٫۹ میلی‌متر رسیده که این رقم در مدل V۸ Lite کمی بیشتر است. علاوه بر این گوشی مذکور دارای نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ هست.

قلب این گوشی را تراشه اسنپ‌دراگون ۴۳۵ با کلاک فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز به تپش در خواهد آورد و دارای ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است؛ البته امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی نیز فراهم شده است. ماژول دوگانه دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی واید است که برای ثبت عمق تصویر بیشتر به کار گرفته شده است. همچنین قابلیتی نرم افزاری با عنوان “Boke” نیز تعبیه شده که وظیفه شبیه سازی استفاده از گشادگی دیافراگم‌های مختلف را بر عهده دارد. همچنین در قاب جلویی وی ۸ مینی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که به لطف فلاش ال ای دی قادر است تصاویر با وضوح بالا را ثبت کند.


نوکیا 6

از وقتی که شرکت نوکیا اعلام کرد که قصد دارد با کمپانی HMD همکاری کرده و گوشی‌های خود را مجدداً تولید کند، حدود یک سال می‌گذرد. اکنون این شرکت فنلاندی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند و کلاسیک خود در نمایشگری MWC ۲۰۱۷ رونمایی کرده است.

نوکیا ۶ را می‌توان قدرتمندترین گوشی معرفی شده نوکیا در کنگره جهانی موبایل بارسلون دانست که تا پیش ازاین نیز در کشور چین عرضه شده است. بر این اساس این گوشی دارای نمایشگری ۵٫۵ اینچی با میزان وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای این گوشی ۴ گیگابایت است اما حافظه داخلی گوشی، به میزان ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته در نظر داشته باشید که امکان دسترسی به حافظه ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی نیز قابل دسترس است. در داخل این گوشی جدید، پردازنده ۶۴ بیتی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۴۳۰ که از انواع قوی موجود در بازار است. باتری گوشی جدید نوکیا، به میزان ۳۰۰۰ میلی‌آمپر در ساعت ظرفیت دارد که این میزان، با توجه به ویژگی‌های یاد شده، قادر است تا برای شما  ۱۸ ساعت فرصت مکالمه در حالت ۳G را فراهم سازد.


نوکیا ۵

همچون مدل قبلی، گوشی نوکیا ۵ نیز مجهز به نسخه 7.1.1 اندروید نوقا است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشتی این گوشی قدرت‌نمایی می‌کند و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عریض نیز وظیفه تهیه تصاویر سلفی را بر عهده خواهد داشت. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به  صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی،  تراشه‌ اسنپ‌دراگون ۴۳۰، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد.


نوکیا ۳۳۱۰

در گوشی نوستالژی نوکیا ۳۳۱۰ شاهد صفحه‌ نمایشی رنگی هستیم. این صفحه‌ نمایش ۲.۴ اینچی است و رزولوشنی برابر با QVGA دارد. جالب اینجاست که نوکیا ۳۳۱۰ از دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در نوکیا ۳۳۱۰ جدید به چشم می‌خورد. به لحاظ نرم‌افزاری نیز در نوکیا ۳۳۱۰ جدید، شاهد حضور مرورگر اپرا برای گشت و گذار در وب‌ هستیم، بازی معروف مار نوکیا نیز در این گوشی به چشم می‌خورد. در کنار تمامی این موارد، میزان نگه‌داری شارژ نوکیا ۳۳۱۰ جدید نیز مثال‌زدنی است. این گوشی در حالت استند‌بای به مدت ۳۱ روز شارژ نگه می‌دارد و در حالت مکالمه تلفنی نیز تا ۲۲ ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد.


موتو جی ۵

گوشی موتورولا موتو جی ۵ از یک صفحه‌ نمایش ۵ و اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و مدل پایه با تراشه اسنپ‌دراگون ۴۳۰ کوالکام با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی همراه شده است. حسگر اثرانگشت نیز در پایین صفحه‌نمایش همانند گوشی‌های رده‌بالای موتورولا جای گرفته است.

حافظه رم و حافظه داخلی برای بسته به بازار عرضه آن‌ها متفاوت خواهد بود اما در بهترین نسخه از موتو جی  ۵، سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به کار گرفته شده است. حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت بوده با این حال با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل گسترش است.

گوشی موتو جی ۵ موتورولا همچنین از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/۲ و اندازه پیکسلی ۱٫۱ میکرون، استفاده می‌کند و همچنین دوربین سلفی این  گوشی مجهز به سنسور ۵ مگاپیکسلی با f/۲٫۲ و انداز پیکسلی ۱٫۴ میکرون برای ثبت تصاویر و مکالمه تصویری است. در نهایت بایستی یادآور شویم که این محصول علاوه بر قدرت گرفتن از اندروید ۷ نوقا، دارای قابلیت‌های نرم‌افزاری مختص به شرکت سازنده ازجمله موتو دیسپلی برای نمایش هشدارها و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی مشابه با آنچه که در گوشی‌های دیگر موتورولا به کار گرفته شده است.


 بلک بری KEYone

گوشی بلک بری KEYone به صفحه نمایشی ۴٫۵ اینچی لمسی با وضوح تصویر ۱۶۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز بوده و در قسمت پایین آن کلیدهای خازنی ناوبری تعبیه شده است. پشت فضای فیزیکی خالی میان کلیدها، سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند قرار گرفته که به واسطه آن، امکان انجامم دستورهای حرکتی و کنترل منوهای گوشی با حرکت دست وجود خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۲۵، رم ۳ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، درگاه یواس‌بی_سی، بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید ۷ نوقا، حسگر اثر انگشت و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که ظرفیت باتری برای حداکثر استفاده از این گوشی در طول یک روز، کافی خواهد بود.

دوربین اصلی گوشی بلک‌بری KEYone، یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX۳۷۸ سونی است که می‌تواند با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد. هم‌چنین برای دوربین سلفی نیز از یک شاتر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "

 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سیاوش

پنج‌شنبه, 12 اسفند 1395

پس کو سامسونگ؟؟؟؟

پاسخ

نگاه دیگران

شنبه, 14 اسفند 1395

سلام دوست عزیز.. سامسونگ گلکسی اس 8 ، 21 فروردین سال آینده رونمایی خواهد شد.

پاسخ

ثبت نظر