گوگل اسپنر، پایگاه داده جهانی خود را در دسترس همگان قرار می دهد

گوگل اسپنر، پایگاه داده جهانی خود را در دسترس همگان قرار می دهد

گوگل قصد دارد پایگاه داده جهانی خود، اسپنر را در دسترس همه قرار دهد.

در سال 2007 گوگل پایگاه داده خود را ساخت و نام آن را " اسپنر" نهاد. از آن زمان تا کنون این شرکت برای بسیاری از محصولاتش، از گوگل فوتوز گرفته تا جی میل به این پایگاه داده وابسته بوده است. پس از ده سال که از ساخته شدن اسپنر می گذرد، حال گوگل آن را به صورت نسخه بتا در دسترس عموم قرار داده است. 
اسپنر یک پایگاه داده رابطه ای است که به طور جهانی توزیع شده است و از تراکنش های معنای  تجزیه ناپذیری، هم خوانی، انزوا و پایایی (ACID) را در حالی که مجموعه معنایی SQL را حفظ می کند پشتیبانی می کند. از همه مهم تر، پایگاه داده این کار را بدون گذاشتن تاثیر منفی روی مقیاس گذاری افقی و دسترسی بالا انجام می دهد. 


با امکان قابلیت دسترسی به کلود اسپنر برای همه گوگل امیدوار است که مدیران پایگاه های داده و توسعه گران سیستم را تقویت کنند. 
هرچه باشد اسپنر بهترین پایگاه داده در جهان است که تراکنش هم خوانی پایگاه داده های سنتی ، مقیاس گذاری افقی و توزیع داده پایگاه داده های NoSQL را ارائه می دهد. 
علاوه بر همه این ها مدیر تولید کلود اسپنر، دیپی سریواستاوا اضافه کرد که این سرویس شِماها و شرح DDL، جستارهای SQL و درایورهای JDBC را پشتیبانی می کند. آرشیوهای زبان های محبوب مثل جاوا، گو، پایتون و نود.جی اس نیز به مشتریان ارائه می شوند. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر