در حال حاضر فیس‌بوک رسما اخبار جعلی را نشانه‌گذاری می‌کند!

در حال حاضر فیس‌بوک رسما اخبار جعلی را نشانه‌گذاری می‌کند!

هر روزه اخبار جعلی در سراسر جهان منتشر می‌شود و فیس‌بوک هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بعد از متوجه شدن این موضوع، ناراحتی خود را ابراز کردند. از این رو مسئولان این شرکت تصمیم به حل این مشکل گرفتند تا کاربران خود را از دست ندهند.

هر روزه اخبار جعلی در سراسر جهان منتشر می‌شود و فیس‌بوک هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بعد از متوجه شدن این موضوع، ناراحتی خود را ابراز کردند. از این رو مسئولان این شرکت تصمیم به حل این مشکل گرفتند تا کاربران خود را از دست ندهند. بسیاری از خبرهای جعلی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد و جمع کثیری از کاربران معتقدند با همین اخبار جعلی دونالد ترامپ توانست به کاخ سفید راه پیدا کند.

اگر حواشی را کنار بگذاریم و به مسئله اصلی که اخبار دروغین یا جعلی است، تمرکز کنیم آن وقت است که متوجه می‌شویم هنوز هم این اخبار وجود دارند. در نهایت دیروز این کمپانی غول‌پیکر آمریکایی اعلام کرد که راه حلی برای این مشکل پیدا کرده و در حال حاضر می‌تواند لینک‌ها و اخبار جعلی ثالث را با نشان دادن نشان قرمزی از اخبار درست و صحت‌دار مجزا سازد. البته لازم به ذکر است که بگوییم توییتر هم دست به کار شده و این شبکه اجتماعی هم می‌تواند اخبار جعلی را به زودی شناسایی کند.

هم اکنون نسخه آزمایشی این پروژه فیس‌بوک در حال بررسی است و به زودی به‌روزرسانی می‌شود. این اخبار جعلی عموماً توسط کاربران فیس‌بوک (نه خود وب‌سایت) منتشر می‌شود و با استفاده از این ابزار خبرهای نادرست شناسایی و نشانه گذاری می‌شوند. در حال حاضر این ابزار را اکثریت کاربران فیس‌بوک می‌توانند فعال کنند. همچنین فیس‌بوک بخشی به نام disputed news را به ابزارهایش اضافه کرده است که کاربران می‌توانند متوجه بشوند چرا این خبرهای نشانه‌ گذاری شده به عنوان خبرهای جعلی مشخص شده‌اند. در حال حاضر هر کسی نمی‌تواند خبرهای جعلی را تایید کند ولی برای مشخص کردن خبر جعلی باید آن را گزارش داد (همانند تصویر زیر).

در ابتدای شروع کار، شناسایی خبرهای جعلی در دسترس همگان قرار ندارد ولی بعد از به‌روزرسانی‌ها احتمال فعال شدن این ابزار برای همه یا اکثریت کاربران قرار خواهد گرفت. به نظر کار جالبی است به دلیل این که افراد وقت و ذهن خود را روی اخبار جعلی صرف نمی‌کنند و از سوی دیگر خبرگزاری‌ها به دنبال انتشار خبرهای معقول و واقعی خواهند رفت. نظر شما درباره این ابزار جدید فیس‌بوک چیست؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر