برندگان رویداد MWC 2017 از نگاه وبسایت معتبر AndroidPIT

برندگان رویداد MWC 2017 از نگاه وبسایت معتبر AndroidPIT

پایان رویداد MWC به سرعت در حال نزدیک شدن است. امسال هم دوباره محصولات زیادی معرفی و عرضه شدند و ما فرصت این را داشتیم که با طیف وسیعی از محصولات آشنا شویم. چیزی که در مورد آن مطمئن هستیم این است که این نمایش هر بار در حوزه های بیشتر و بیشتری باز می شود: واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء، پوشیدنی ها، تصویربرداری و چیزهای بیشتر. وبسایت AndroidPIT بعد از چند روز گشت و گذار بین محصولات، برندگان بهترین نوآوری های دیده شده در MWC 2017 را انتخاب کرده است.

بهترین گوشی اندرویدی
برنده: LG G6
ال جی یکسال بعد از ارائه گوشی هوشمند مدولار خود، G5، جایگزین آن را در بارسلونا معرفی کرد. این سازنده اهل کره جنوبی مفهوم گوشی های هوشمند مدولار خود را رها کرد تا گوشی هوشمندی ارائه دهد که همگام با استایل حال حاضر باشد. ویژگی های بخصوص این گوشی: اتخاذ نسبت تصویر 18:9 و به کار گیری دستیار گوگل (Google Assistant). ال جی برای پیدا کردن جایگاه خود بین سازندگان گوشی هوشمند چاره ای غیر از نوآوری نداشت. به گزارش Gartner، این شرکت کره ای دیگر بین 5 سازنده پیشرو در ساخت گوشی هوشمند در سال 2016 نبود و باید به دنبال تغییر می گشت.
ال جی شرط را برد. جی6 گوشی هوشمندی است که نه تنها ما را بی تفاوت نمی گذارد، بلکه امسال در MWC بهترین تأثیر را روی ما گذاشت. با طراحی ای که بر روی صفحه نمایش 5.7 اینچ QHD+ تأکید دارد، این گوشی هوشمند مشخصاتی قوی با یک پردازنده اسنپ دراگون 821، 4 GB رم، یک دوربین دوگانه و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ال جی حتی گواهی IP68 را به آن داده و Dolby Vision را هم پشتیبانی می کند.


Jens-Olaf Offhaus، مدیر بازاریابی ارتباطات سیار غرب اروپا (وسط) جایزه را از Jessica Murgia (AndroidPIT ایتالیا) و Pierre Vitré (AndroidPIT فرانسه) دریافت می کند.


بهترین گوشی اندرویدی اقتصادی
برنده: Nokia 6
نوکیا6 نشانه ای از بازگشت قدرتمند این برند فنلاندی است. با این گوشی هوشمند، کمپانی HMD Global، که حقوق صدور مجوز یکی از مشهورترین برندهای تلفن موبایل را کسب کرد، می تواند به خوبی چشم انداز گوشی های هوشمند اندرویدی را تغییر دهد. حتی با اینکه این گوشی هوشمند از زمان عرضه، حدود دو ماه پیش در چین کاملاً شناخته شده بود، با این حال ام دبلیو سی به نوکیا امکان داد که آن را به طور بین المللی رسمی کند.
حداقل نکته ای که می توانیم بگوییم این است که نوکیا6 هر چیز موردنیاز برای یک گوشی هوشمند کامل اقتصادی را دارد. حتی با اینکه در حال حاضر رقابت در این صنعت بسیار فشرده است، این گوشی هوشمند تصمیم گرفته با مزایای خود ما را متقاعد کند. نوکیا برگشته و هرکسی باید با این پیشکش خوشحال باشد. با حدود 250 دلار، این چیزی است که به دست می آورید: یک صفحه نمایش 5.5 اینچ فول اچ دی، یک پردازنده اسنپ دراگون 430، 4 GB رم و یک دوربین 16 MP. همه این ها به همراه اندروید نوقا.


Patrick Mercanton، رییس جهانی استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی با جایزه خود در کنار تیم AndroidPIT.


بهترین نوآوری
برنده: سنسور Exmor RS
سنسور Exmor RS که اوایل فوریه در کنفرانس ISSCC توسط سونی ارائه شد، اولین بار در گوشی هوشمند Xperia XZ Premium ظاهر شد. این سنسور 19 میلیون پیکسلی قادر است ضبط حرکت آهسته 1080 p  فول اچ دی 1000 فریم در ثانیه را ارائه دهد.
برای انجام این کار، این سازنده ژاپنی یک لایه "DRAM" را در سنسور تصویر CMOS 3لایه خود جاگذاری کرده، که به آن امکان می دهد که تصویر را در همان زمان پردازش ضبط کند. برای مثال، یک تصویر 19.3 میلیون پیکسلی را می توان فقط 1/120 ثانیه ضبط کرد. نتیجه آن چیست؟ هیچ انحرافی دیگر در تصویر نیست و تصویر نهایی شبیه یک سنسور با شاتر است. مشتاقیم آخرین پرچمدار سونی را با عمق بیشتری تست کنیم تا از همه این موارد بیشتر اطلاع یابیم.


Silke Schild، مدیر ارشد ارتباطات جهانی و Susanne Burgdorf، مدیر مارکت واحد آلمان با جایزه AndroidPIT برای بهترین نوآوری در MWC.


بهترین پوشیدنی اندرویدی
برنده: Huawei Watch 2

می خواهیم به افتخار ساعت هوشمند جدید هوآوی، Huawei Watch 2، به بازگشت ساعت های هوشمند خوش آمد بگوییم. این ساعت هوشمند دارای چندین ویژگی جالب است، که مهم ترین آن ها اندروید Wear 2.0 می باشد. مزیت دیگر مقاوم به آب بودن آن است. هوآوی واچ2 همان گواهی IP68 را دارد که در برخی از گوشی های هوشمند بالارده دیده شده است. بعلاوه، به لطف بلوتوثی که دارد، می توانید از آن برای گوش دادن به آهنگ استفاده کنید.
ساعت جدید بیشتر بر محور ورزش و تناسب اندام تأکید دارد، و در کنار الگوریتم های متنوع از چندین سنسور استفاده می کند که فعالیت کاربر، ضربان قلب و داده های مربوط به کالری را برای ارائه راه حل های تناسب اندام شخصی دریافت می کنند. در نهایت، درمورد جنبه های زیبایی آن نیز، واچ2 بیشتر روی ورزش و تناسب اندام تمرکز دارد. خبر خوب این است که کیفیت ساخت در آن فراموش نشده است.


William Tian، جایزه بهترین پوشیدنی را در دست دارد.

انتخاب شما کدام است؟ به نظرتان نوآوری دیگری است که قابل توجه باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر