افشای اسناد محرمانه سیا در ویکی لیکس

افشای اسناد محرمانه سیا در ویکی لیکس

آمریکا به لحظه‌های خصوصی مردم هم نفوذ می‌کند!

افشاگری بزرگ ویکی‌لیکس درباره جاسوسی سیا از کاربران ابزارهای الکترونیکی/ از ضبط صدا توسط تلویزیون و روشن کردن دوربین موبایل تا هدایت فرمان خودرو و ایجاد تصادف ساختگی!

پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» امروز ۸۷۶۱ سند سازمان سیا را که ابعاد تازه‌ای از روش‌های جاسوسی این نهاد را روشن می‌کند، منتشر کرد.
گوشه‌ای از موارد ذکر شده در این اسناد:
سیا از ابرازها برای نفوذ به دستگاه‌های ارتباطی ساخته‌شده توسط شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای تبدیل آن‌ها به ابزارهای جاسوسی استفاده کرده است.
آیفون شرکت اپل، سیستم عامل اندروید، ویندوز و حتی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از جمله اهداف این برنامه بوده‌اند. سیا تلاش کرده با نفوذ به این دستگاه‌ها یا دستگاه‌هایی که با این سیستم عامل‌ها کار می‌کنند، از آن‌ها برای شنود از کاربران استفاده کند.
یکی از ابزارهای ساخته‌شده با مشارکت ام‌آی۵ انگلستان، پس از نفوذ به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، عملا این دستگاه‌ها را به وسیله شنود بدل می‌کند. هرچند تلویزیون به ظاهر خاموش است، اما در واقع تلویزیون در حالت «خاموشی ساختگی» قرار گرفته و در حال ضبط تمام مکالمات و صداهای محیط و ارسال آن‌ها به سیا است.
سیا همچنین در سال ۲۰۱۴ تلاش کرده تا به سامانه‌های ناوبری خودروهای پیشرفته نفوذ کند. این کار به سیا اجازه می‌دهد بدون آنکه کسی متوجه شود، کنترل خودرو را به دست گرفته و در صورت نیاز با تصادفی ساختگی سرنشینان را از بین ببرد.
«واحد تجهیزات متحرک» سیا هم ابزارهای متعددی تولید کرده که می‌توانند با نفوذ به تلفن‌های هوشمند به صورت مخفیانه دوربین و میکروفن تلفن را فعال کنند.
از آنجا که بسیاری از شخصیت‌های مطرح از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، واحد ویژه‌ای برای نفوذ به گوشی‌های آیفون و دیگر تجهیزاتی که با سیستم عامل آی‌او‌اس کار می‌کنند، در سیا ایجاد شده است.
واحد مشابهی هم برای نفوذ به تجهیزات دارای سیستم عامل اندروید ایجاد شده است. تلفن‌های همراه سامسونگ، اچ‌تی‌سونی و دیگر شرکت‌هایی که گوشی‌های اندروید تولید می‌کنند، هدف این واحد بوده‌اند.
این روش‌ها به سیا این امکان را داده‌اند تا روش‌های کدگذاری نرم‌افزارهای چون واتس‌اپ، سیگنال، تلگرام و دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان را دور می‌زند.
سیا علاوه بر مرکز ویرجینیا، از کنسولگری آمریکا در فرانکفورت آلمان به عنوان پایگاهی مخفی برای انجام فعالیت‌های سایبری علیه اهداف مدنظر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده می‌کند

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر