۴ دلیل برای اینکه از ویژگی Secret chat در تلگرام استفاده کنید

۴ دلیل برای اینکه از ویژگی Secret chat در تلگرام استفاده کنید

همان طور که مي‌دانيد يکي از ويژگي‌هاي جذاب تلگرام، Secret Chat يا همان چت مخفي است. چت مخفي تفاوت‌هايي با چت معمولي داشته که از بارزترين آن مي‌توان به عدم ذخيره سازي اطلاعات از جمله متن‌ها و فايل‌هاي ارسالي اشاره کرد. اما در اين مطلب مي‌خواهيم با ارايه 4 مورد به شما دليل ضرورت استفاده از Secret Chat يا همان چت مخفي را اطلاع دهيم. پس همراه ما باشيد.


امنيت گفت‌وگو در اين روش بسيار بالا است!

استفاده از گزينه چت مخفي باعث مي‌شود تا شما هيچ ردپايي از خود در هنگام چت، به جا نگذاريد. پيام‌هاي ارسال شده در اين مود، حتي در سرور‌هاي تلگرام هم ذخيره نمي‌شوند. پس از پايان چت مخفي، هيچ اثري از چت‌ نه براي شما و نه براي مخاطب مقابل ذخيره نمي‌شود و در آينده هم قابل دسترس نخواهد بود. تلگرام از اين ويژگي رمزگذاري با نام “End to End” ياد مي‌کند که به اين معناست در اين زمان اتصال شما به صورت مستقيم با مخاطب مورد نظرتان خواهد بود و سرور‌ها هيچ دخالتي در اين ميان ندارند.

قابليت‌هاي فوروارد و ويرايش پيام در اين مود غيرفعال مي‌شوند!

همان طور که گفته شد يکي از اصلي‌ترين دلايل وجود مود Secret Chat در تلگرام بالا بردن امنيت گفت‌و‌گو است؛ از همين رو هنگامي که از چت مخفي استفاده مي‌کنيد، ديگر قادر به فوروارد و ويرايش پيام‌ها نخواهيد بود. در اين زمان تنها قابليت موجود کپي و حذف کردن پيام خواهد بود. همين مورد باعث مي‌شود که هيچ اثري از چت شما در تلگرام نباشد.

 

محدوديت در گرفتن اسکرين‌شات!

در برخي از گوشي‌ها هنگامي که از قابليت Secret Chat استفاده مي‌کنيد، امکان گرفتن اسکرين‌شات براي‌تان غيرفعال مي‌شود. اما در برخي هم به اين صورت نيست. تلگرام تمام سعي‌اش را مي‌کند تا مانع گرفتن اسکرين‌شات شود، اما در صورتي که در اين زمينه موفق نشود و شخصي که با آن در حال گفت‌و‌گو هستيد در مود چت مخفي اسکرين‌شات بگيرد، دقيقا درهمان زمان شما را از گرفته شدن اسکرين‌شات مطلع خواهد کرد.

ارسال پيام با محدوديت زماني

يکي ديگر از قابليت‌هاي جالب چت مخفي، تعيين محدوديت زماني براي پيام‌هاي ارسالي است. به‌عنوان مثال با فعال کردن محدوديت زماني 10 ثانيه‌اي، پيام‌هاي ارسالي شما بعد از گذشت اين مدت زمان به طور کلي حذف مي‌شوند. اين محدوديت زماني مي‌تواند براي چت‌ها و فايل‌هاي ارسالي شما فعال شود. اين قابليت‌ را مي‌توانيد از بخش Secret Chat با عنوان Self-Destructor پيدا کنيد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر