مایکروسافت سرفیس بوک ارزان می شود!

مایکروسافت سرفیس بوک ارزان می شود!

مایکروسافت نسخه سرفیس بوک خود را بدون GPU انویدیا و با قیمت پایین تر منتشر کرده است.

مایکروسافت سرفیس بوک از زمان انتشار خود در سال 2015 تحول عظیمی در دنیای لپ تاپ به وجود آورد. به روز رسانی نوامبر 2016 تغییر زیادی ایجاد نکرد و تنها گزینه  GTX 965M اضافه شد. حال مایکروسافت SKU های خود را تغییر داده و قیمت این دستگاه را پایین آورده است. 
تا به حال، مایکروسافت انواعی از SKU های Core i5 و i7 را منتشر کرده بود. در حالی که همه سرفیس بوک ها با یک صفحه کلید می آیند، بالا ترین مدل های مایکروسافت با GPU های مجزا به فروش می رسیدند. حال می توانید یک سرفیس بوک Core i7 با رم 16 گیگابایت بدون dGPU را با قیمت 3000 دلار و یا با یک GPU مجزا به قیمت 3200 دلار امریکا خریداری کنید. 


البته عجیب است، چرا که تخفیف 200 دلاری برای GPU برای همه مدل ها یکسان نیست. مدل Core i5 با رم 8 گیگابایتی و درایو حالت جامد GB 256 1700 دلار است، چه با dGPU چه بدون آن!
قیمت سرفیس بوک مایکروسافت هیچ گاه منطقی نبوده است، چرا که این شرکت تقریبا 600 دلار را به خاطر رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی اضافی 256 گیگابایتی درایو حالت جامد اضافه کرده است. آیا ارزشش را دارد که سیستم 3000 دلاری را به جای 3200 دلاری با GPU انویدیا انتخاب کرد؟ بله!
بدون GPU مجزا طول عمر باتری سرفیس بوک بهتر است و این دستگاه خنک تر می ماند. تکنولوژی اوپتیموس انویدیا باید این مشکلات را در یک سیستم مجهز به GeForce با انتقال حجم کار به یک گرافیک قوی تر کاهش دهد، اما فشرده سازی حجم کار درون یک GPU به طول عمر باتری می افزاید. البته باید انتظار پایین آمدن عملکرد GPU سخت افزار را داشت. 
اگر می خواهید 3000 دلار برای یک کامپیوتر خرج کنید و پول برای شما مسئاله نیست GTX 965M را بخرید. اما اگر به سیستمی نیاز دارید که طول عمر باتری خیلی بالایی دارد، نسخه بدون dGPU سرفیس بوک به درد شما می خورد.
مایکروسافت ادعا می کند که سرفیس بوک بدون dGPU تا دوازده ساعت طول عمر باتری دارد، اما به گفته هات هاردور، قبلا نیز مایکروسافت اعلام کرده بود که طول عمر باتری دستگاه هایش با Performance Base یا عملکرد پایه تا 16 ساعت است. اما دوباره ، بروشور مشخصات خود مایکروسافت اطلاعات متناقضی را در این زمینه ارائه می دهد، چرا که در بعضی جاها گفته شده که طول عمر باتری سرفیس بوک با عملکرد پایه 16 ساعت است و در جاهایی دیگر به طول عمر باتری 12 ساعته پخش بدون توقف ویدئو  در مدل  Core i5 اشاره شده است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر