تسلا به ارزشمند ترین شرکت اتومبیل سازی آمریکا تبدیل می شود

تسلا به ارزشمند ترین شرکت اتومبیل سازی آمریکا تبدیل می شود

هفته گذشته سهام شرکت تسلا برخلاف تصور تحلیل گران بالا رفت. اما دلیل این موضوع چه چیزی بوده است؟

سهام شرکت تسلا امسال افزایش چهل درصدی داشته است. یک چهارم این سعود در این هفته اتفاق افتاده است. در این هفته سهام این شرکت به هر سهم 300 دلار رسیده است. ارزش سهام تسلا از سهام فورد سبقت گرفته است و این احتمال می رود که در این هفته و یا هفته آینده ارزش سهام آن از جنرال موتورز نیز بیشتر شود. 

این شرکت در سال 2016، 83922 اتومبیل به فروش رساند. در حالی که فورد 2.6 میلیون اتومبیل در ایالات متحده و 7 میلیون در کل دنیا فروخت. در همین سال شرکت جنرال موتور حدود 3 میلیون اتومبیل را در ایالات متحده به فروش رساند. 
دوشنبه هفته گذشته پس از انتشار خبر به فروش رساندن یک چهارم از 25000 اتومبیل توسط شرکت تسلا و همچنین جلو افتادن زمان تولید تسلا مدل 3، سهام این شرکت افزایش هفت درصدی داشته است. 
این درحالی است که فروشنده های استقراضی معتقد بودند که ارزش سهام این شرکت پایین می آید. آن ها حدود دو میلیارد دلار به خاطر این شرط بندی ضرر کردند.


شاید تسلا چیزی بیشتر از یک شرکت اتومبیل سازی است
البته محققان و تحلیل گران حق داشتند که فکر کنند شرکت تسلا در حال تضعیف است. چرا که تسلا بیشتر تمرکز خود را روی برنامه های دیگر خود مانند برنامه موشکی اسپیس ایکس، نصب و راه اندازی سقف های خورشیدی سولار سیتی، باتری های خانگی پاوروال و باتری های یونی لیتیومی خود گذاشته است. 
مشخص است که خریداران سهام تسلا بیشتر به جای این که به این شرکت به چشم یک شرکت اتومبیل سازی نگاه کنند آن را به چشم یک شرکت تولید فناوری های نوین می بیننند. آنچه مهم است توانایی این شرکت در آینده است و نه میزان درآمد و فروش. البته لازم به ذکر است که این شرکت در نیمه چهارم امسال اتومبیل تسلا مدل 3 خود را نیز روانه بازار می کند. 
در مورد سرمایه گذاری در بازار، در حال حاضر تسلا از همه شرکت ها به جز چند شرکت جلو زده است: تویوتا 176 میلیارد دلار، فولکس واگن 73 میلیارد، دملر ( مرسدس بنز) 72 میلیارد دلار، گروه بی ام دابلیو 54 میلیارد دلار و هوندا با 52 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بازار.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر