سامسونگ به هوآوی 11.6 میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کند!

سامسونگ به هوآوی 11.6 میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کند!

هوآوی چند وقتی است که شکایاتی مبنی بر نقض حقوق پتنت‌ها یا اختراعات خود از سوی سامسونگ را مطرح کرده و شکایت‌نامه‌های رسمی را تدوین و به دادگاه‌های چین و ایالات متحده فرستاده است. ظاهرا شکایت این کمپانی در کشور چین ثمربخش واقع شده و سه دپارتمان کمپانی سامسونگ در این کشور ملزم به پرداخت غرامت 11.6 میلیون دلاری به هوآوی شدند.

مدت‌ها بود که دو شرکت سامسونگ و اپل در رقابت با یکدیگر بودند و بارها و بارها یکدیگر را به دادگاه کشاندند. شکایت‌های این دو شرکت از یکدیگر به یکی از خبرهای رایج و مرسوم تبدیل شده بود. اما حال نوبت به شرکت هوآوی رسیده است تا رقابت خود با غول کره‌ای صنعت موبایل را تنگاتنگ‌تر کند. هوآوی در ماه می (May) سال گذشته یعنی سال 2016 شکایاتی را مبنی بر نقض حقوق پتنت‌ها یا اختراعات خود از سوی سامسونگ مطرح کرده بود. شکایت‌نامه‌های هوآوی برای دادگاه‌های ایالات متحده و چین ارسال شده بودند! حال سرنوشت این شکایت‌ها در داده چین مشخص شده است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، دادگاه شهر کوانژو (Quanzhou) در کشور چین سه دپارتمان سامسونگ را محکوم به پرداخت غرامت 11.6 میلیون دلار به سامسونگ کرده است. این خبر به صورت رسمی در سایت روزنامه خبری کوانژو منتشر شده است. هوآوی علاوه بر سه دپارتمان شرکت سامسونگ، دو شرکت الکترونیکی چینی دیگر را هم متهم به نقض پتنت‌هایش کرده بود. در متن اصلی شکایت هوآوی عنوان شده که سامسونگ بیش از 30 میلیون نسخه از اسمارتفون‌هایش را با سوء‌استفاده از اختراعات این شرکت یا اصطلاحا نقض پتنت‌هایش به فروش رسانده است.

هوآوی اشاره داشته که فروش محصولات نام برده شده ارزشی در حدود 12.7 میلیارد دلار داشته‌اند. جالب است بدانید که در بین محصولات مورد نظر نام گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ (Samsung Galaxy S7) هم به چشم می‌خورد و هوآوی مدعی شده که سامسونگ در طراحی این محصول هم از پتنت‌هایش سوء‌استفاده کرده است! البته سامسونگ هم با دیدن این موضوع و مطلع شدن از شکایت هوآوی، سریعا دست به اقدام شده بود و شکایت‌های مشابهی را بر علیه این شرکت چینی طرح کرد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد که حکم دادگاه کوانژو کمی یک‌طرفه اعمال شده باشد. این دادگاه به سایر شرکت‌هایی که هوآوی در شکایت خود به نام آن‌ها اشاره کرده، تذکر داده که هرچه سریع‌تر قوانین کپی‌رایت را لحاظ کنند و سوء‌استفاده از پتنت‌های هوآوی را متوقف سازند، اما در سمت مقابل سه دپارتمان سامسونگ را محکوم پرداخت غرامت 11.6 میلیون دلاری کرده است! مطمئنا سامسونگ در قبال این موضوع از خود عکس‌العمل نشان خواهد داد و در آینده شاهد درگیری‌های بیشتر شرکت چینی هوآوی با شرکت کره‌ای سامسونگ خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با حکم دادگاه کوانژو بر علیه سامسونگ چگونه است؟ آیا سامسونگ غرامت 11.6 میلیون دلاری تصویب شده را به هوآوی پرداخت می‌کند یا به این بازی ادامه می‌دهد؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر